APUA!Mulla todettiin helikobakteeri ja olen raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
parina iltana olen kirjoitellut täällä,kun on ollut ripulia monta viikkoa.No tänään tuli tulokset ja heliko näyte positiivinen.Eihän siinä mitään,mutta kun en voi syödä siihen lääkkeitä,kun eivät sovellu raskaana oleville!Lääkäri kirjoitti kuitenkin reseptin ja kehoitti syömään kuurin.Soitin naistenklinikalle
jossa kielsivät ehdottomasti aloittamaan lääkekuuria.Soitin vielä Hyvinkään äitipolille jossa kätilö kysyi ylilääkäriltä asiasta,ylilääkärin mukaan on täysin turvallista aloittaa lääkitys.Ketä uskoa??Oireet ovat aika ikävät(ripulia),ja töissä täytyis jaksaa vielä 2kk.Rv nyt 24.

Kyllä itse söisin kuurin, olen syönyt raskausaikana kuureja, milloin mihinkin, kyllä niistä löytyy sellaisia jotka sopii. Muista juoda tarpeeksi, kuivumisvaara suuri. Bakteereihin ei taida auttaa kun kuuri. Vaarallisempaa on ehkä olla syömättä. Paranemisia! Olen itse vkolla 24+3

Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Kyllä itse söisin kuurin, olen syönyt raskausaikana kuureja, milloin mihinkin, kyllä niistä löytyy sellaisia jotka sopii. Muista juoda tarpeeksi, kuivumisvaara suuri. Bakteereihin ei taida auttaa kun kuuri. Vaarallisempaa on ehkä olla syömättä. Paranemisia! Olen itse vkolla 24+3

tuohon vaivaa ei ole kuin tuo lääke joka oli yleislääkärin mukaan "sikiöystävällisin".Naistenklinikan mukaan vaarallisempaa on syödä kuuri kuin sairastaa helikoa.Miksi tämä vaiva tuli juuri nyt??!!

Alkuperäinen kirjoittaja TiaMaria777:
Harmillista, kun tulee eri infoa. Jospa kysyt monelta eri lääkäriltä asiaa vielä, ja teet yhteen vedon? Sinänsä heloco ei vaurioita sikiötä. Itse häätäisin helicon raskauden jälkeen.

ajattelinkin että paras vaihtoehto olisi syödä kuuri vasta raskauden jälkeen...mutta töissä on vaikeaa olla kun on ripuli...ja pelkään,että vauva saa minusta tuon bakteerin...en tiedä voinko imettääkkään jos syön tuon kuurin heti synnytyksen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TiaMaria777:
Harmillista, kun tulee eri infoa. Jospa kysyt monelta eri lääkäriltä asiaa vielä, ja teet yhteen vedon? Sinänsä heloco ei vaurioita sikiötä. Itse häätäisin helicon raskauden jälkeen.

ajattelinkin että paras vaihtoehto olisi syödä kuuri vasta raskauden jälkeen...mutta töissä on vaikeaa olla kun on ripuli...ja pelkään,että vauva saa minusta tuon bakteerin...en tiedä voinko imettääkkään jos syön tuon kuurin heti synnytyksen jälkeen...

Vaikea tilanne :hug: . Kysy vielä monelta eri taholta, jos voit. Tsemppiä

En nyt tiedä, onko tästä mitään apua, mutta soita teratologiseen tietopalveluun (toivottavasti tuo nimi meni nyt oikein). Mulla oli viime raskaudessa kanssa hätä yhden lääkekuurin kanssa. Toisaalla sanottiin, ettei saisi käyttää raskaana ja lääkäri vain härkäpäisesti sanoi, että ei siinä ole mitään miettimistä. Kätilö neuvoi ton teratologisen ja sieltä sain paljon muutakin todella hyödyllistä ja rauhoittavaa tietoa.

Yhteistyössä