Apua mua uhataan rikosilmoituksella pin kakkosen takia !!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiseivoiolla??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiseivoiolla??

Vieras
siis mitä hittoa puhelin voi pyytää jotain pin kakkosta??
eikö pin koodit ole aina sim kortti kohtaisia?
suojakoodin olen antanut tälle ostajalle joka siis osti multa puhelimen mutta nyt se inttää
sitä varastetuksi vaikka laitoin mukaan kuitin ja takuutodistuksen,aluperäislaatikon jne.
minä kun jouduin toteamaan että nyt sekoilet ettei ole puhelin koskaan kysynyt minulta mitään
pin kakkosia ainoastaan suojakoodin.
ihme tapaus meinaa että menee poliisille sanomaan että saanut varastettua tavaraa jos en
pin2 hänelle anna xD

No miks et voi antaa sitä pin kakkosta? Jos se kerta sulla on? Eka se kysyy 3 kertaa (kortin vaihtaessa puhelimeen ) pin 1 koodia, jos sitä ei oo oikein laittanut niin kysyy pin 2 koodia.

No miks et voi antaa sitä pin kakkosta? Jos se kerta sulla on? Eka se kysyy 3 kertaa (kortin vaihtaessa puhelimeen ) pin 1 koodia, jos sitä ei oo oikein laittanut niin kysyy pin 2 koodia.

No mistä hitosta mulla joku pin 2 on?
sitä olen sille sanonut että menee liikkeeseen jos on noin vaikeaa tajuta että pin pitäisi olla jokaisen sim kortilla ja siinä puhelimessa koskaan ole mitään pin kakkosia kysellyt multa!

Mistäpä ap:lla sitä olisi? Pin2 on simkortin tunnusluku, ei siis mikään puhelimen koodi. Ja se simkortti lienee ihan uuden omistajan kortti, tuskin ap on omaa liittymäänsä antanut kaupanpäälle.

se kysyy puk koodia jos menee pin1 väärin 3 kertaa.. pin2 koodi pitäis löytyä niistä lapuista/tarroista mitkä on tullut puhelimen mukana (ainakin on aiemmin ollut)

PIN- ja PUK-koodit suojaavat SIM-korttiasi- pienikokoista, puhelimesi akun vieressä sijaitsevaa korttia, jonka avulla luodaan yhteys matkapuhelinverkkoon.

http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/usein-kysytyt-kysymykset/sim-kortti-pin-ja-turvakoodit

[QUOTE="Neith";22878226]se kysyy puk koodia jos menee pin1 väärin 3 kertaa.. pin2 koodi pitäis löytyä niistä lapuista/tarroista mitkä on tullut puhelimen mukana (ainakin on aiemmin ollut)[/QUOTE]

tarkoitat varmaan sim kortin?
siis minusta kun koittanut tolle sanoa etten minä tiedä mitään pin 2 koska minusta ne on sim kortti kohtaiset ja siinä puhelimen mukana laitoin suojakoodin kyllä meneen.
eikä mulla koskaan mitään pin kakkosia kysellyt niin kyllä tuo ostaja nyt sekoilee sen puhelimen kanssa ja täysillä..
eikä meinaa uskoa millään että kyllä nyt vika on siinä itessään :O

siis minusta kun koittanut tolle sanoa etten minä tiedä mitään pin 2 koska minusta ne on sim kortti kohtaiset ja siinä puhelimen mukana laitoin suojakoodin kyllä meneen.
eikä mulla koskaan mitään pin kakkosia kysellyt niin kyllä tuo ostaja nyt sekoilee sen puhelimen kanssa ja täysillä..

Sano sille että aivan vapaasti voi marssia poliisilaitokselle asiaansa toimittamaan, käske sen vielä ottaa todistusaineisto (kännykkä) mukaan.
Saavatpahan naurut jonkun idiootin kustannuksella..

juu siis siinä sim korttipaketissa :D
muistin väärin kun olen aina heittänyt ne laput puhelimen lootaan :D :D

mutta juu, siis kyllä sillä ostajalla pitäis olla ne omat koodinsa..

Pin koodi on simkorttikohtainen ja jokaisella on oma pinkoodinsa, myös sillä joka sen puhelimen sulta ap osti, ei se ostaja tee sun koodeilla yhtään mitään. Oma häpeänsä jos on koodinsa väärin laittanu.

[QUOTE="Neith";22878343]oliko muuten kykykauppa puhelin? siis eikö niissä ole joku sim kortti lukitus, siis toimii vain sillä alkuperäisellä sim kortilla?[/QUOTE]

ei ollut,ihan normi kaupasta ostettu ja ihan 3 eri liittymällä toiminut puhelin..

joo en kans tajua mitä se sekoilee sen kanssa koska jos laittaa pin väärin pitäis pyytää
puk mun mielestä sen jälkeen..
mä laitoin hänelle et tervemenoa sinne poliisi laitokselle etten väännä tästä asiasta enää yhtään kun olen puhelimen lähettänty alkuperäisessä laatikossa,kuitit muut hörpäkkeet mukana ja suojakoodin numerosarjan hänelle että opetelis käyttämään puhelinta ensin ennenkuin alkaa suutaan soittamaan..

Ainakin noissa lasten vanhoissa kolumbuksen prepaideissä on PIN1 ja PIN2 koodit annettu kortin takana, samaten PUK1 ja PUK2 molempia varten. Tuossa yhdessä Soneran pre-paidissä ei ole kuin pelkkä ykkönen. Muistan myös kuinka mies joutui jotain varten kysymään sen PIN2:n Soneralta silloiseen työsuhdepuhelimeensa. Eli neuvo ostajaa kysymään sitä operaattoriltaan, jos ei mistään liittymäpapereista sitä löydy.

Yhteistyössä