Apua! Mitkä värit sopivat canvas taulujen maalaamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "möhkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"möhkö"

Vieras
Lapseni olisi tarkoitus maalata mummilleen 50v lahjaksi kaksi canvas taulua. Nyt mietin, että soveltuvatko nuo omistamani värit tuohon hommaan. Meillä on Guassia, valkoista, soveltuuko se ja voinko värjätä tuota guassia sormivärillä? Lapsi on alle 2v niin ei mitään ihan suunnattomia myrkkyjä voi käyttää. :)

Mun lapsi on käyttänyt ihan vaan sormivärejä :) Itse maalaan akryyliväreillä. Muistaakseni pullossa/tuubissa oleva guassikin menettelee, mutta se ei kyllä ole paras maali siihen tarkoitukseen :) Mulla on hatara muistikuva, että olisin aikoja sitten lukiossa käyttänyt guassia johonkin kun akryylimaali loppui... :D

[QUOTE="vieras";24986292]Mun lapsi on käyttänyt ihan vaan sormivärejä :) Itse maalaan akryyliväreillä. Muistaakseni pullossa/tuubissa oleva guassikin menettelee, mutta se ei kyllä ole paras maali siihen tarkoitukseen :) Mulla on hatara muistikuva, että olisin aikoja sitten lukiossa käyttänyt guassia johonkin kun akryylimaali loppui... :D[/QUOTE]

Okei, kiitos paljon. :) Meneekö taulut siis jotenkin pilalle, jos tuota guassia käyttää? Vai mitä tapahtuu? Kun tarvittaisiin eri punaisen sävyjä ainakin ja punaista sormiväriä on aika reippaasti varastossa. :) Vai pitäiskö sitten vaan hommata valkoista sormiväriä (litra :D ) ton guassin tilalle ja sitä sekoitella punaiseen..?