Apua! :) :/ Miten teillä on nimetty sukupuolielimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti jolla on pimppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti jolla on pimppi:
Mitä mä hänet opetan sanomaan, ettei käy niin että lähimarketissa mun nuppuseni juoksee ympyrää ja huutaa "pippi" "pimppi" ?!

Tuskinpa tuosta mitään ongelmaa tulee, jos suhtaudut itse näihin asioihin turhia kainostelematta ettei lapsi saa käsitystä että tuo ruumiinosa on jotenkin hävettävä tai nolo tms. Tuskin lapsi juoksentelee huutelemassa kättä tai varvasta niin miksi pimppiäkään..

Eri murhe sitten vajaan 15 vuoden päästä jolloin nuppusesi voi seistä lähiostarin nurkalla huutelemassa v*ttua.

Siis....?? Sä olet varmaan sanonut sille että käsi on käsi ja korva on korva? Lapselle se pimppi on ihan samanlainen ruumiinosa kuin muutkin. Mä opetan että naisilla ja tytöillä on pimppi, ja pojilla ja miehillä pippeli. Olen myös kertonut että tämä on se ero tytöissä ja pojissa.

Musta on hyvä, että tyttö ajattelee hänellä olevan samat vehkeet kuin minulla kun me kerran edustetaan samaa sukupuolta.

MUOKS. Kyllä mimmi joskus hoki yhden illan että "isillä pippeli, isillä pippeli". Yritin vain pitää pokan ja sanoin että niin on.

Pimppi/pimppa ja pippeli. Mitä ihmeen noloa on siinä että lapsi sanoo sanan joka on hänelle yhtä normaali kun käsi tai silmä. Ihme touhua aikusilta alkaa nolostella ja keksiä ties mitä sanoja ettei vaan tartte kuulla sanaa pimppi. Mun 2v tietää nuo sanat muttei se oo niitä missään hokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
minun tytöllä on pepukka. pojilla on kikki.

Mikä ihmeen pepukka? Onko sillä aikuisenakin sukupuolielinten paikalla pepukka? Vai koska sä aiot sanoa sille että "toi sun pepukkas lakkas just olemasta pepukka ja muuttui pimpiksi"?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Pimppi ja pippeli on niin "lapselliset" nimitykset, ettei ne sovi edes lasten kuullen käytettäväksi aikuisten alapäistä. Pimppa ja kikkeli on isompien nimitykset, muttei kuitenkaan liian rivot lapsen kuultavaks.

Just joo! :o Mun mielestä nuo sun mainitsemat on paljon lapsellisemmat!

Jos nyt oikein virallien on niin voihan lapselle toisaan opettaa ne oppikirjatermitkin. ettei vain olis liian "lapsellinen". Miten olis Penis ja Vagina, Häpyhuulet ja Klitoris?

eipä oo tarvinnu mietti miks kutsutaan eikä oo kysynnytkään tyttö 3,5... ja käydään kyl koko perhe yhdessä suihkussa ja saunassa... mut ehkä puhutaan yleisestikin tosi avoimesti...

Tuollaisia tyhmiä nimiä opetetaan lapsille juuri sen takia koska vanhempia hävettää puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Joten se häpeä siirretään lapsille noiden nimitysten muodossa.

Entäs jos niitä kutsuisi niiden oikeilla nimillä, eli vagina ja penis.
Nämä ovat neutraalit tieteelliset nimitykset. Kenties seuraavan kahden sukupolven aikana pääsisi tämäkin yhteiskunta eroon tästä seksuaalisuuteen liittyvästä häpeästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sippe:
Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, meillä on pimppi ja pippeli. :-)

Näin myös miellä. Eikä vielä tähän mennessä ole nämä vehkeet tulleet lapsille kaupassa mieleen. Ei olla vielä käyty sellaisissa kaupoissa lasten kanssa...

Ette te puhu asioista niiden oikeilla nimillä.