APUA, miten tehdään riisivelli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhyys iski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhyys iski

Vieras
Tehdäänkö se tavallisesta riisistä vai puuroriisistä? Jos tavallisesta niin saiskos ohjeen, pliis.

Nyt on todella huono tilanne, tiistaina tulee opintotuki ja rahaa ei ole yhtään:( Kaapista löytyy pitkäjyväistä riisiä ja kaks säilykepurkkia "lohta omassa liemessä" Ei oikeesti mitään muuta ruokaa, puuro riisi oli mennyt vanhaks..Tuola ois maitojauhetta desin verran niin mietin jos sais tehtyä puoli litraa riisivelliä..riittääkö siitäkään mihinkään..meitä on kolme. Tää on ihan kamalaa..ei koskaan oo ollut tälläistä...:`(

ei ne riisituotteetkaan ihan just niin mee vanhaksi kun purkissa lukee, kun nyt ei kuukausitolkulla ole yli eikä oo ötököi... ENtäs makaronivelli, ei sulla olis makaronia... jonkun laisen lohiriisihässäkän saa ainakin aikaiseksi. Ja väliaikaisesti pärjää pienemmillä annoksillakin.
Mulla on viimehädässä aina tarjolla vain kastiketta ja perunoita tms....sillä pärjää ihan hyvin...Nykyisin kun liha yms on aika kallista, niin musta ei voi olettaa että joka aterialla on kanaa/kalaa tai lihaa jossain muodossa normaalituloisella ihmisellä.

Puuroriisi oli yli puoli vuotta vanhaa, enkä viitsi edes aukaista ja katsoa, yök! Ehkä mä keitän sitten riisiä ja nakkaan ne lohet sinne sekaan vaan? Jotenkin kuvottaa koko lohi omassa liemessään, mut nyt se on kelvattava.. perkeleen jauhotkin loppuivat kun sitä lättytaikinaa teki. Miten voi käydä näin.. siis et IHAN KAIKKI on loppu? :( Pakastimen laatikotkin kävin läpi. Vadelmia ois, eh.. Vois leipoo jotain jos ois niitä jauhoja ja munia.plaah.. Pitää varmaan keittää sitä riisiä paljon et pärjää huomisenkin. Niin ja Vaasassa asustellaan.

teet lettuja, vaikka ruoka on loppu? oikeesti sen jälkeenkö vasta huomasit, ettei ole enää muuta ruokaa? jauhot ja munat olisi voinut käyttää järkevämminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja uusavuttomuuttako?:
teet lettuja, vaikka ruoka on loppu? oikeesti sen jälkeenkö vasta huomasit, ettei ole enää muuta ruokaa? jauhot ja munat olisi voinut käyttää järkevämminkin.

No voi vittu ku lämmittää mieltä..Luulutko ettei ota päähän jo muutenki.. Musta lätyt oli hyvä idea, niillä saa masun täyteen ja saa tuolta niitä vieläkin vähän.. Mut kerro nyt sitten et mikä olisi ollut parempi idea? Joku kastike? Millä tavalla parempi? Paistetut tai keitetyt munat? Miksi? Kerro ihmeessä..

jauhoista olis voinut tehdä sämpylöitä ja munista vaikka munakkaan. mun käy sääliksi lapsia, jotka joutuu kärsimään nälkää sen takia, ettei vanhemmilla ole rahaa ruokaan. Tuskin ne rahat nyt eilen ihan yhtäkkiä loppuivat. Kai sä tiesit etukäteen, et opintotuki tulee vasta tiistaina. Jos rahat on noin tiukassa, niin kannattaisi suunnitella tarkkaan ruokalistat etukäteen ja tehdä sen mukaan. Toivottavasti lapsesi saa edes mahansa täyteen. Voi raasua.

Alkuperäinen kirjoittaja uusavuttomuuttako?:
jauhoista olis voinut tehdä sämpylöitä ja munista vaikka munakkaan. mun käy sääliksi lapsia, jotka joutuu kärsimään nälkää sen takia, ettei vanhemmilla ole rahaa ruokaan. Tuskin ne rahat nyt eilen ihan yhtäkkiä loppuivat. Kai sä tiesit etukäteen, et opintotuki tulee vasta tiistaina. Jos rahat on noin tiukassa, niin kannattaisi suunnitella tarkkaan ruokalistat etukäteen ja tehdä sen mukaan. Toivottavasti lapsesi saa edes mahansa täyteen. Voi raasua.

Voi jumalauta kuule..Mun lapsella on aina ruokaa ja mä kyllä lähtisin jostai sitä lainaamaan tms.jos ois aivan pakko..Niinkuin jo sanoin..meillä ei koskaan ennen ole ollut tälläistä tilannetta..Joo jotenkin olin laskeskellut et maanantaihin pärjätään, luulin et opintotuki tulee ma. Tämä tilanne on siksi että miehen työt loppuivat kun firma vaihtoi omistajaa..en jaksa enkä viitsi selittää täällä kaikkea. Miehellä on edelleen n.1000? saamatta firmasta. Nyt kaks kuukautta sitä odoteltu..menivät palkkaturvaan, raha piti tulla viime perjantaina palkkaturvasta mutta tuleekin ensi viikolla koska henkilö joka sen laittaa maksuun on vittu sairaslomalla! Joo en mäkään tajua.. Mut pliis, älä ala turhaan sääliä mun lasta.. tai varsinkaan haukkua meitä! Ja miks oisin käyttänyt jauhot sämpylöihin kun leipää meillä kyllä on..mä puhuin nyt ruoasta..Ja musta lätyt on täyttävämpää kuin munakas.

Voi jjeee! Tajusin et mein tölkeistä tulee 2,50,? saisko sillä siwasta jauhelihan ja makaronin?On noit kymmensenttisiäki tos jokunen..Makaroni hässäkkää kahdeks päiväks ja lättyjä jälkkäriks!:PMiten mä en aiemmin noit tölkkejä oo tajunnu..Pelastus!

joo saa 2.5 kyl makaroonia ja jauhelihaa , no siis on sitä tullu itekki kärsittyy ku ei oo massii eikä mtn ruokaa eikä ees kaupat auki...riisikin on ihan jees jos on vaa mausteita ...vetää vaikka lasin vettä ja nielasee aina niin kyllä se nälkä lähtee

Yhteistyössä