Apua, mitäköhän taas mokasin... kotihoidontuki ja verotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tänään tuli kotihoidontuki 403€, josta verojen jälkeen tilille kilahti vain 214 € :,D En tehnyt muutosverokorttia koska A. minun pitää toimittaa kelaan vielä miehen tuloista todistus hoitolisää varten, enkä ole sitä voinut toimittaa, koska miehen työnantaja on sen kaksi kertaa unohtanut lähettää. Ajattelin että lasketan verot sitten kun hoitolisä (eli kaikki tulot) on selvillä. ja B. muistin että tuesta menee joku 25€ vero jos ei toimita muutosverokorttia, mutta ilmeisesti asia ei olekkaan näin kun meni melkein puolet... ??! :D

Noh, on mulla tilillä rahaa, ei tässä mitään hätää ole ja korjautuuhan tuo sitten loppuvuotta kohti kun lasketan uuden verokortin heti kun olen saanut tiedon hoitolisästä. Mutta huh. Pönttö mikä pönttö.

Jos kht on ainut tulo niin kela ottaa sitä automaattisesti 25%,verokorttia ei tarvitse siis erikseen toimittaa Kelaan,muutosta varten toki tarvitsee. Onko ensimmäinen erä kokonaiselta kuukaudelta vai oletko aloittanut sen kesken kuun,se voisi selittää pienemmän määrän. Tai käytkö myös töissä?

No kun minä myös muistelin että ei tarvitse erikseen toimittaa, ellei halua koittaa pienentää tuota 25 %..

Mutta joo, kotihoidontuki alkoi juoksemaankin vasta 12 päivä, siksi se onkin pienempi :D ahhahaahaa kiitti! Muistin asian vielä 2 viikkoa sitten, en enää tänään. Se selittää..

• Tykkää
Reactions: nedr@
No kun minä myös muistelin että ei tarvitse erikseen toimittaa, ellei halua koittaa pienentää tuota 25 %..

Mutta joo, kotihoidontuki alkoi juoksemaankin vasta 12 päivä, siksi se onkin pienempi :D ahhahaahaa kiitti! Muistin asian vielä 2 viikkoa sitten, en enää tänään. Se selittää..
:LOL: Tässä näkee, että kannattaa aina ensin palstalta selvittää asiat. säästyy monilta puheluiden jonottamiselta ja nolostuksilta virkailijoiden kanssa.

Yhteistyössä