Apua! Mitä pitää tehdä kun on keskenmeno?

  • Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla oli ihan sama joskus rv10. Sattu olemaan isänpäivä, kun illalla meinasin, että pissat tuli housuun. Kun sitten katsoin, niin oli verta ja runsaasti. Sitä tuli lorisemalla pönttöönkin ja vuoto jatkui yön yli. Silloin illalla tuli klönttejäkin. Seuraavana aamuna tk:n kautta naistentautien polille tarkistukseen, josko tarvitsee tyhjennellä paremmin, kun tk:n lääkäri oli sitä mieltä että kesken oli mennyt. Polilla lääkäri kuitenkin totesi sikiöllä kaiken olevan hyvin. Pientä hematoomaa löytyi kohdusta, oli kuulemma joku sikiökalvo irronnut. Pari viikkoa tiputteli kirkasta ja tummaa verta. Nyt rv 33 menossa ja vauvalla kaikki mainiosti.

Toivotaan, että sullakin ois kaikki hyvin. Mullakaan ei ollu mitään kipuja. Buranaa en suosittelis ottamaan, jos ei olekaan mennyt kesken. Pari panadolia varmaan voi ottaa, jos kipuja alkaa tulemaan.

Tsemppiä ja ota loppuilta rauhallisesti.
 
ap
Aamulla tullut pissatessa lisää verta, mutta side on lähes tyhjä. Kannattaako tänään vielä olla yhteydessä lääkäriin? Voiko ultralla selvittää mikä on tilanne vaikka vuotaisin vielä vähän? Kipuja ei ole vieläkään yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kipuja ei ole yhtään. Ihan yllättäen tuli. Ajattelin että pissa tulee housuun mutta se olikin verta ja sitä tuli todella runsaasti housut reisiin asti ihan punaiset edestä. Sen jälkeen istuin puoli tuntia pöntöllä ja sitä vverta lirahteli ja tunsin jonkun isomman klöntin tulevan ulos. En uskaltanut katsoa mitä se oli.
Jos ei ole kipuja ja sinua ei ala verenhukan takia heikottaa, voit ihan hyvin olla kotona. Lääkärissä eivät voi tehdä mitään muuta kun todeta tilanteen ja antaa kipulääkettä, jos et sitä tarvi niin mukavampi on kotona. Soittele maanantaina itsellesi aika jälkitarkastukseen. Ja pyydä vaikka miestä hakemaan särkylääkettä kotiin jos illalla tulee kipuja. Ei välttämättä tule, jos enin osa tuli jo ulos.
Mulle kävi ihan samalla tavalla tosin mua ei otettu lääkäriin ja sitten sain jälkitarkastus ajan kuukauden päähän ja sitten siellä ultrassa selvisi että toinen siellä vielä pötköttelee ja hyvin voi :) Ja siis mullakin tuli yhtäkkii kauhee verenvuoto ja tuli siis keskenmeno mutta kun en päässyt lääkäriin ja ei tarkistettu ultralla edes seuraavalla viikolla niin selvisi että olenkin vielä raskaana niin myöhään
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aamulla tullut pissatessa lisää verta, mutta side on lähes tyhjä. Kannattaako tänään vielä olla yhteydessä lääkäriin? Voiko ultralla selvittää mikä on tilanne vaikka vuotaisin vielä vähän? Kipuja ei ole vieläkään yhtään.
Turha sinne on tänään mennä, jos ei hirveitä vuoda, että sen takia pitäisi tehdä jotain, eikä ole kipuja joiden perusteella voisi epäillä kohdunulkoista, mistä on omat vaaransa. Ehtii myöhemmin, ota maanantaina yhteyttä, että pääset ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Jos vaikka elämää löytyisi, siellä sanotaan vaan, että odotetaan ja katsotaan viikon päästä uudestaan, kuinka käy. Mitenkäänhän ei noita voida estää, kaavitaan ainoastaan, jos siihen katsotaan olevan tarve.
 
"Victoria"
Mulla viime yönä jo kolmas. sydän ihan palasina. Mikä tää juttu, ettei edes yrittävät säilyttää raskautta!!! Näin paljon ne tarvitsee kansalaisia... Olisin rotukoira- saisin enemmän mahdollisuuksia raskauden säilyttämisessä.
 
"Victoria"
Mitenkäänhän ei noita voida estää

Kyllä voi. ja aika helpostikin! Ajattelin että ensi kertaa pyydän lääkeitä Venäjältä, niitä ilman reseptia saa ja just niillä estetään sielläpäin suurin osan keskimenoista... niillä ja lepoolla. tajuusin vihdoin ettei aspua saa mistään, pitää vaan itse yrittää
 

Yhteistyössä