APUA!! Mitä ihmettä mä teen tämän lapsen kanssa? (maitoallergia, rokotus, vai mikä ihme tätä vaivaa???)

  • Viestiketjun aloittaja aaap
  • Ensimmäinen viesti
aaap
Vuosikas lapsi kyseessä. Tänään ollut sellanen päivä, että mikään muu ei kelpaa kuin syli. Erehdyppä sylistä pois laskemaan, niin ihan järjetön huuto. Huutaa kurkku suorana, eikä meinaa enää henkeä saada. Kehtaa huudattaakkaan uhalla.

Vai pitääkö mun vaan kokeilla kuinka kauan tyttö huutaa, jos vaikka lopettas? Tämä on ihan järjetöntä :/ Tämä on kolmas tällänen päivä, mutta edellisissä päivissä kuitenkin oli mielellään lattialla mun kyljessä kiinni..

Voiko johtua mpr rokotteesta tämä vielä? Saatiin 2vko sitten se.. viikko ja 2päivää siitä, niin tuli selkä täyteen punasta näppyä, kiukutteli hirveesti jne. Oikeestaan siitä asti ollut tälläinen :/ Nyt tuli sitten mieleen etteihän se rokote muuttanut mun lasta... niistä kun nyt on ollut kaikenlaista.

Vai mitenkä maitoallergia reakoi? 3vko sitten alettiin tottulemaan maitoon pikkuhiljaa ja nyt muutama päivä sitten siirryttiin siihen kokonaan. Maha on kyllä ollut pari päivää tosi kovana, itkulla kakkaa tehnyt. (nyt jätettiin maito sitten vähäksi aikaa pois ja siirryttiin piimään katotaan vielä pari päivää helpottaako, sit lääkäriin)

Vai onko tämä vaan jotain muuta??
 
"hep"
No ei se rokote kyllä ketään lopullisesti muuta (poislukien tietty se surullisen kuuluisa sikainfluenssarokote, joka nyt poissa markkinoilta). Olisko eroahdistus? Anna luumua siihen mahan kovetukseen ja runsaasti nestettä.
 
aaap
[QUOTE="hep";25086857]No ei se rokote kyllä ketään lopullisesti muuta (poislukien tietty se surullisen kuuluisa sikainfluenssarokote, joka nyt poissa markkinoilta). Olisko eroahdistus? Anna luumua siihen mahan kovetukseen ja runsaasti nestettä.[/QUOTE]

Itsekkin mietin tuota eroahdistusta, mutta ilmeneekö se oikeesti näin voimakkaana?? (esikoinen kyseessä, joten ihan uutta kaikki minulle)

Vettä oon juottanut paljon, ruisleipäkin kuulemma auttaa ja luumua mies tuo töistä tullessaan.. Jospa niillä helpottas edes tuo ummetus.
 
"näin meillä"
Meillä oli aivan samanlaista 1,5-2 viikkoa mpr:n saamisen jälkeen! Kaikkiaan kolme-neljä päivää poika oli aivan älyttömän kärttyinen (yhden päivän vietti hänkin vain ja ainoastaan sylissä) ja jotenkin ahdistunut. Kolmena yönä myös heräili vähän väliä valittamaan ja itkeskelmään, mitä ei tee muulloin koskaan. Syömään ei myöskään suostunut oikein ollenkaan.

Ihmettelin itsekin, että voiko tuo kaikki tosiaan johtua siitä rokotuksesta? Joka tapauksessa noiden päivien jälkeen poika on ollut taas aivan normaali, hyväntuulinen oma itsensä. Toivotaan siis, että teilläkin pian helpottaa!
 
"mamma"
Voi vatsa olla niin kovalla että sattuu kun suolenmutkat muljahtelee. Oikeesti. Reilusti luumusosetta puuron päälle ja maito tauolle sekä muuta juotavaa paljon. Niin ja maitohappobakteeria ainakin x1/pvä.
 
"äiti"
Mpr on se rokote, joka saa mut aina varuilleen. Eka lapsi ei saanut mitään reaktiota, mutta toinen sairastui 3 päivän kuluttua yhdeksäksi päiväksi. Kuume ei laskenut millään alle 39, silmät olivat valonarat, kävely ja tasttuminen sattui niin, että lapsi vain huusi. Sitten, kun kuume lähti laskuun tapasin oman lääkärin, joka sanoi, että joo, kyllä tällaisia reaktiota tulee muutamia vuodessa. Itse olen sairastanut tuhkarokon 12v:na ja oma lapsin ei kyllä päässyt yhtään helpommalla. Kannattaa mainita neuvolassa, jos nuo "oireet" loppuvat yhtä yllättäen kuin alkoivatkin.
 
aaaap
[QUOTE="näin meillä";25086931]Meillä oli aivan samanlaista 1,5-2 viikkoa mpr:n saamisen jälkeen! Kaikkiaan kolme-neljä päivää poika oli aivan älyttömän kärttyinen (yhden päivän vietti hänkin vain ja ainoastaan sylissä) ja jotenkin ahdistunut. Kolmena yönä myös heräili vähän väliä valittamaan ja itkeskelmään, mitä ei tee muulloin koskaan. Syömään ei myöskään suostunut oikein ollenkaan.

Ihmettelin itsekin, että voiko tuo kaikki tosiaan johtua siitä rokotuksesta? Joka tapauksessa noiden päivien jälkeen poika on ollut taas aivan normaali, hyväntuulinen oma itsensä. Toivotaan siis, että teilläkin pian helpottaa![/QUOTE]

Meillä on myös nyt parina yönä herätty monta kertaa vaan huutamaan, eikä edes tuti ole auttanut.. ainoastaan maito. Samoten tuon syönnin kanssa oli, ettei muu kelvannut kuin maito -- josta nyt seurauksena tuo paha ummetus.

Ja neuvolan täti sanoi rokotteesta, että voi olla vähän kiukkunen, PAH! Tämä on jo melkoista.

Mutta toivotaan, että loppuu!
 
aaap
[QUOTE="äiti";25086973]Mpr on se rokote, joka saa mut aina varuilleen. Eka lapsi ei saanut mitään reaktiota, mutta toinen sairastui 3 päivän kuluttua yhdeksäksi päiväksi. Kuume ei laskenut millään alle 39, silmät olivat valonarat, kävely ja tasttuminen sattui niin, että lapsi vain huusi. Sitten, kun kuume lähti laskuun tapasin oman lääkärin, joka sanoi, että joo, kyllä tällaisia reaktiota tulee muutamia vuodessa. Itse olen sairastanut tuhkarokon 12v:na ja oma lapsin ei kyllä päässyt yhtään helpommalla. Kannattaa mainita neuvolassa, jos nuo "oireet" loppuvat yhtä yllättäen kuin alkoivatkin.[/QUOTE]

Kamalaa! Jännä ettei tälläisiä asioita voi sitten mainita etukäteen..

Kyllä on tarkoitus vähän mainita, jos tästä nyt johtuu. Mitenkäs usein tämä mpr rokote lapsille annetaan? Mietin vaan mitenkä uskallan sitten enskerralla antaa, kun näin kiukkuisen lapsesta teki, että jos silllä on vaikka hirveitä kipuja tms.. :/ Vai liekkö sitten enskerralla edes näin voimakkaita nämä oireet?
 
aaap
[QUOTE="mamma";25086964]Voi vatsa olla niin kovalla että sattuu kun suolenmutkat muljahtelee. Oikeesti. Reilusti luumusosetta puuron päälle ja maito tauolle sekä muuta juotavaa paljon. Niin ja maitohappobakteeria ainakin x1/pvä.[/QUOTE]

Pitää vielä tuo maitohappobakteeri tänään hommata..
 
Jos lapsi on noin kiukkuinen niin koittsisin antaa esim panadolia. Voihan sillä olla korva kipee, hampaita tulossa, tai sitten sen rokotteen seuraulsena vaikka lihaskipuja tai päänsärkyä. Jos itekki kerta epäilet että lspsi on kipeä niin mikset anna lääkettä?
 
"äiti"
Sain itse soittaa ja kysyä reaktioista, se oli kyllä nlatädin moka, mutta eivät lyöneet luuria korvaan ja sanoivat (THL:lla) että jos ekasta on tullut voimakas reaktio ei heillä ainakaan ole tietoa, että toinen annos (6v) olisi aiheuttanut ongelmia. NÄin meilläkin, kun eskari sai rokotteen tehosteen kesällä. Kaksi nuorinta on vielä ilman rokotusta. Ehkä otamme ne joskus, mutta haluan, että he ovat edes niin vanhoja, että paremmin ymmärtävät, jos tulee kovia oireita. Meillä on eri lapsille tullut eri rokotteista erittäin harvinaisia reaktioita, joten nykyään pyydän aina uuden rokotteen kohdalla tuoteselosteen kotiin, eeten hätäänny, kun joku outo reaktio osuu kohdalle.
 
aaap
[QUOTE="äiti";25087127]Sain itse soittaa ja kysyä reaktioista, se oli kyllä nlatädin moka, mutta eivät lyöneet luuria korvaan ja sanoivat (THL:lla) että jos ekasta on tullut voimakas reaktio ei heillä ainakaan ole tietoa, että toinen annos (6v) olisi aiheuttanut ongelmia. NÄin meilläkin, kun eskari sai rokotteen tehosteen kesällä. Kaksi nuorinta on vielä ilman rokotusta. Ehkä otamme ne joskus, mutta haluan, että he ovat edes niin vanhoja, että paremmin ymmärtävät, jos tulee kovia oireita. Meillä on eri lapsille tullut eri rokotteista erittäin harvinaisia reaktioita, joten nykyään pyydän aina uuden rokotteen kohdalla tuoteselosteen kotiin, eeten hätäänny, kun joku outo reaktio osuu kohdalle.[/QUOTE]

Tuo olis kyllä hieno homma, jos ei ensikerralla tulisi näin voimakkaita oireita..
 
"vieras"
Me ei oteta mpr:ää lainkaan ei noihin rokkotauteihin kuole, ikäviä ne on mutta hyvällä hoidolla ei tule noita peloteltuja jälkitautejakaan. Ei otettu myöskään 3kk neuvolassa rotaa ja pneumokokkia.
Muita vielä harkitaan tai sitten otetaan pelkkä jäykkäkouristus ei muuta!!!
 
vierailija
Me ei oteta mpr:ää lainkaan ei noihin rokkotauteihin kuole, ikäviä ne on mutta hyvällä hoidolla ei tule noita peloteltuja jälkitautejakaan. Ei otettu myöskään 3kk neuvolassa rotaa ja pneumokokkia.
Muita vielä harkitaan tai sitten otetaan pelkkä jäykkäkouristus ei muuta!!!

Toivottavasti olette ottaneet kuitenkin mpr:n. Kyllä niihin rokkoihin ja muihin vaan kuolee väkeä. Kymmeniä vuodessa Euroopan maissa. Ja mites nyt parhaillaan pohjanmaalla, siellä on nyt perheitä karanteenissa.

Jokainen rokottamaton on potentiaalinen taudinkantaja ja voi tartuttaa muiden lapsia. Niiden jotka haluavat omansa pitää turvassa, mutta muut eivät piittaa.

Vauvalle etenkin herkästi tappava tauti.

Ihteä suoraan sanoen vit@#$aa kun jotkut ei piittaa muitten turvallisuudesta. Itellä 4v eli vielä on vajaa suojaus kun tehoste annetaan vasta 6v.
 

Yhteistyössä