Apua! Mitä pitäis tehdä?? Onko tämä poliisiasia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Moip!

Tää mun asia koskee Huuto.Net:iä, ja toivoisin teiltä apuja, jos ootte joskus joutuneet selvittelemään näin ei kovin hyvin sujuneita kauppoja sitten jälkikäteen..

Huusin huuto.netissä sellaista pakettia, mihin kuului useempia tuotteita. Siinä oli jotain kosmetiikkaa yms, merkkituotteita suurimmaks osaks.. TAI NIIN LUVATTIIN. Olin niin tyhmä, että kun hintavaraus ei ylittynyt ja ilmoituksessa oli teksti että myydään vaikka hintavaraus ei ylittynyt, niin mähän sitten ostin sen paketin siltä, eli en ostanut huuto.netin kautta vaan käytiin sit ihan spostin välityksellä kaupat loppuun.

Ensinnäkin, osa niistä tuotteista oli ihan järkyttävässä kunnossa, vaikka niiden luvattiin olevan hyväkuntoisia. Osa purkeista oli ihan jossain paskamähmässä joka oli kuivunut ja suurin osa oli ihan käyttökelvottomia tapauksia. Nakkelin kaikki meikit yms (en todellakaan käytä muiden käyttämiä meikkejä) pahvilootaan jonka aattelin viedä roskiin. Ostin tämän paketin siis parin hajuveden takia, ja ajattelin että saan siihen kaupan päälle mm. kynsilakkoja mitä siinä paketissa oli, ja niitähän voi käyttää vaikka joku muu oliski jo käyttäny. Ne hajuvedet ja muutamat muut tuotteet oli ihan hyvässä kunnossa, mutta suurin osa tavaroista ei.

Lisäksi paketissa luvattiin olevan mm. yhden kalliin kosmetiikkamerkin tuote, joka lähemmän tutkailun myötä paljastui väärennökseksi. Ja aitona tämä myyjä sitä möi.

Laitoin myyjälle heti viestiä että aivan törkeää myydä tällaista paskaa jnejnejne ja että vaadin tästä jotain hyvitystä. Myyjä ei vastannut. SOITIN myyjälle, ja hän sanoi että on ollu niin kiireinen (kuitenkin koko ajan aktiivisena huutonetissä) ettei ole ehtinyt vastaamaan, ja sitten sen puhelun jälkeen vastaus tulikin heti, hänen mielestään asiassa ei ole mitään epäselvää eikä hänen tarvitse korvata minulle mitään, toivotteli vaan hyvää kevättä.

Laitoin myyjälle uuden viestin heti kun huomasin niiden yhtien tuotteiden olevan väärennöksiä ja sanoin että hänellä on tähän päivään asti aikaa vastata minulle ja sopia hyvityksestä, ennenkuin vien asian poliisille. Eipä ole vastannut.

KYSYMYS KUULUU: Onko tälle asialle mitään tehtävissä?! Voiko myyjä noin vaan vedättää ja olla vieläpä korvaamatta? Eikö Suomessa ole laitonta myydä feikkejä? Soitin huutonetin asiakaspalveluun että äärimmäinen keino on puida tätä käräjillä, mutta vittu enpä tiiä.

AUTTAKAA! MITÄ TEEN?

Ostit paketin hajuvesien takia, jotka sait, ja ne olivat kunnossa, muut meikit olisit joka tapauksessa heittänyt pois. Eli mitä nyt mouhoat? Älkää kuormittako poliisia näillä "rikoksilla", ne hukkuu töihinsä muutenkin.

siinä oli myös muuta tavaraa, jotka olisin mielelläni ottanut käyttöön, mutta olivat niin törkeässä kunnossa että en koskisi niihin vaikka mikä olisi. sellaisia jotka siis eivät olleet meikkejä. hajuvedet olivat kunnossa joo, mutta niiden arvokaan ei ole niin paljon mitä maksoin koko paketista. kuvittelin siinä olevan todella käyttökelpoista tavaraa, mutta suurin osa ei todellakaan ollut.

ja maksoin paketista kuitenkin toistasataa euroa.

Tutkintapyyntö poliisille ei maksa mitään. Poliisi sitten tutkii onko rikosta tapahtunut. Myyjä saattaa pelästyä sen verran, että suostuu kaupan purkuun. Ohimyynnistä kannattaa ilmoittaa myös Huutonetin ylläpitoon niin sulkevat myyjän tunnuksen.

Toi että jo ilmoituksessa kerrotaan, että myydään vaikka hintavaraus ei ylity, kyllä kertoo kikkailusta ja epärehellisyydestä. Ei sellaista pidä huutaa! Jos aikoo myydä millä hinnalla vaan, silloin myy ilman hintavarausta eli ei edes aseta sitä.

Tuolla tekee valittamisen niin hiton paljon hankalammaksi kun ei ole palautemahdollisuutta jne.

En kyllä muutenkaan ymmärrä satojen eurojen laittamista hajuvesiin (auki ties kuinka kauan) ja käytettyyn kosmetiikkaan. Tuosta väärennöksestä voi se myyjäkin aina sanoa, että tuote myytiin hänelle aitona.

Paska tilanne: voit koettaa tehdä petosilmoituksenkin, en tiedä mihin johtaa ja johtaako mihinkään, mutta lähinnä kannataa varmaan ottaa opikseen.

pakettiin kuului MUUN MUASSA hajuvesiä ja muuta kosmetiikkaa. jos ei oo muuta tekemistä ku inistä siitä mitä oon ostanu ni onnea, mutta kaipaisin ihan tosissaan apua tän kans että otanko poliisiin yhteyttä vai mitä teen.

mun täytyy sanoa että en tajua miten ihmiset huutaa huutonetistä vaikka mitä...huutaa nyt meikkejä!!! yäk! ja muutenkin huuto.netissä myydään niin paljon feikki ja varastettua kamaa että ärsyttää koko huuto.net. itse myy lasten KÄYTETTYJÄ vaatteita ja tarvikkeet. omia vaate heräteostoksia joita ei tullu käytettyä. mutta vituttaa noin trokarit lasten vaatteissa ja ticketit yms reimatecit, meandi yms hössötys. mut eihän tolle mitään voi. hyvä ja helppo kauppapaikka menny ihan pilalle!

Miten aiot todistaa, että paketti ollut tuossa kunnossa? Myyjähän voi sanoa, että on myynyt sinulle täysin uusia tavaroita/hajuvesiä? Aika vaikeaa tehdä rikosilmoitusta.

niin ja ap:lle mitäs huusit!!! musta ihan turha inistä, olisit edes huutanut kohdetta jonka olisit voinu noutaa. mä tutkin myyjän historian ja myytävät tuotteet ennenkuin huudan, etenkin jos postin kautta menee noudot eri juttu.

Kyllä se nyt vaan niin on, että vaikka tuo periaatteessa on petos, se on käytännössä pirun vaikea todistaa. Uusia ei ole varmaan väittänytkään/ilmoittanutkaan myyvänsä, joten voi olla että poliisin(kin) mielestä olet ottanut tietoisen riskin ostamalla paketin käyettyä kosmetiikkaa ja mitä siinä nyt ikinä olikaan.

Jos myyjän palautteissa on muuta häikkää ja muissakin ilmoituksissa käyttää tuota "myyn alle hintavarauksenkin" -hommaa niin käräytä se nyt ainakin ylläpidolle. Sua se ei auta mutta muita kumminkin.

Voit sä käydä poliisilta kysymässä, onko mitään tehtävissä. Lakiasioilla uhkailukin vois toimia joillekin, mutta saattaa tehdä tuota ihan "työkseen" eikä vähästä hätkähdä kun tietää ettei seurauksia käytännössä tule.

[QUOTE="huhhuh";25657477]siinä oli myös muuta tavaraa, jotka olisin mielelläni ottanut käyttöön, mutta olivat niin törkeässä kunnossa että en koskisi niihin vaikka mikä olisi. sellaisia jotka siis eivät olleet meikkejä. hajuvedet olivat kunnossa joo, mutta niiden arvokaan ei ole niin paljon mitä maksoin koko paketista. kuvittelin siinä olevan todella käyttökelpoista tavaraa, mutta suurin osa ei todellakaan ollut.

ja maksoin paketista kuitenkin toistasataa euroa.[/QUOTE]

Minusta vain idiootti maksaa tuollaisesta käytetyn tavaran paketista yli 100,- € näkemättä. Tyhmästä päästä kärsii.... Luulenpa, että poliisi vain nauraa, jos tästä menet tekemään petosilmoitusta.

Täällä on kyllä ihme käsityksiä siitä, että poliisi vain nauraa, ja ei poliisia kiinnosta. Kyllä mä ainakin ottaisin poliisiin yhteyttä, kyllä ne sitten kertoo ja selvittää onko rikosta tapahtunut vai ei. Ei tarvitse heti kättelyssä luovuttaa, kun on joutunut petoksen uhriksi, että ei poliisia kuitenkaan kiinnosta.

Ei tulisi kylllä mieleenkään ostaa jotain käytettyä kosmetiikkaa.:X
Kirppiksellä katselin kerran,kun oli erään laadukkaan merkin shampoita myynnissä, ihan täysiä pulloja tosi halvalla. Niin tuli mieleen, että mitä jos ne on käytettyihin pulloihin vaan laittaneet jotain halvinta paskaa shampoota? En siis ostanut, vaikka merkki+hinta houkutteli..

Tietenki poliisille ilmoitat. Mitä se auttaa jos kaikki ajattelee, ettei tuommosesta voi ilmoittaa?! Siellä se lähettelee varmaan jo uutta paskapakettia menemään ja tulee tekemään sitä niin kauan ennen kuin siihen puututaan.

No mun mielestä toi menee kyllä oman tyhmyyden ja oppirahojen piikkiin :ashamed: Kuka maksaa toistasataa euroa käytetystä koskemtiikasta ja sen sellaisiesta??? Sitä paitsi kerroit ostaneesi paketin niiden hajuvesien vuoksi ja nehän oli kunnossa. Mitä tulee siihen feikkikamaan, niin ei myyjä ole välttämättä tajunnut sen olevan feikkiä, tai siihen on ainakin helppo vedota...

Yhteistyössä