apua, mitä nyt tapahtuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22932077]Minusta taas olisi ihan oikein, että ap miehineen saisi näpäytyksen.
Vituttaa niin että tukka lähtee päästä tämmöiset tuilla kikkailijat.

Ei se saatana ole helppoa muillakaan, mutta töitä tehdään ja ihan rehellisesti. Laita ap se ukkos oikeisiin töihin, i tartte tukia pimittää. Kusipäät![/QUOTE]

taisin tuolla aiemmin mainita että mies on kokoajan ettiny itelleen töitä, mutta niitä ei mistään ole saanut. että ei kyllä ole ihan omavalinta tämä tuilla eläminen tällähetkellä. turhaan koitat loukata jo lyötyä

Ei Itä-Suomessa muutama vuosi sitten mitään velkoja kyselty, kun soskun asiakkaana oli.

Riippuu kyllä paljon käsittelijästäkin, millaisen "tuomion" ap saa. Itse menisin vaan pokkana viemään selvityksen sanoisin, että en tiennyt.

[QUOTE="vieras";22932077]Minusta taas olisi ihan oikein, että ap miehineen saisi näpäytyksen.
Vituttaa niin että tukka lähtee päästä tämmöiset tuilla kikkailijat.

Ei se saatana ole helppoa muillakaan, mutta töitä tehdään ja ihan rehellisesti. Laita ap se ukkos oikeisiin töihin, i tartte tukia pimittää. Kusipäät![/QUOTE]

Eikä se rehellinen työntekokaan aina kannata.Meillä olisi 400€ kuukaudessa enemmän rahaa jos erottais ukon kanssa (huolimatta siitä että maksais mulle 500€ elareita)...

hänen palkkansa on niin pieni 1400€ että elämme varmaan alle köyhyysrajan...

arvatkaa vaan houkuttaako?

joo noita 50-100e äitin laittamia vois tosiaan selittää sillä että lapselle on hankittu tavaraa valmiiksi, niinkun onkin, koska emme saaneet sossusta lapsen tavaroihin avustusta paitsi vaunuihin.

kannattaa selittää.. ja jos sulla on vain jotain kuitteja näistä ostoista tallessa niin laitat ne mukaan.. ja selität sinne, että ette ole asuneet yhdessä kun mies saanut tämän palkan sinne tilille.. sen ei pitäisi sinuun vaikuttaa mitenkään tämän takia.. ja kirjoitat oikein kirjeen niille ja laitat sinne vaikka anteeksipyynnön perään tilanteesta...
älä turhaan ota stressiä.. nyt vaan huolella katsot kaikki paperit sinne ja jäät odottamaan, että mitä he sanovat.. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja näin on;22931970:
joo,nyt oli kyllä joku kirjanpitäjä tuomittu 460 000 eurosta kahden vuoden vankeuteen,josta istuu siis puolen (vuoden).
ei alle kahden sadan petoksista linnaan joudu.ehdollista saa aika helposti ainakin yli viiden tonnin petoksista.
4000 euron kela-petoksesta sai eräs vies vastikään 80 päivää ehdollista.

Tässäkin pitää muistaa se että on eri asia jos nyhtää sossulta tai kelalta 4000e ylimääräistä rahaa suoraan. Ap:n tapauksessa sossulta "hävinnyt" raha on se osa toimeentulotuesta joka olisi vähennetty siitä tuesta jos sossu olisi tiennyt näistä ylimääräisistä tuloista. Paljonko se sitten on niin sossuhan sen laskee kunhan saa puuttuvat tiliotteet ja perii takaisin sitten sen mukaan.

Eli ei yksiselitteistä ollenkaan palstalla puhua törkeistä petoksista.

taisin tuolla aiemmin mainita että mies on kokoajan ettiny itelleen töitä, mutta niitä ei mistään ole saanut. että ei kyllä ole ihan omavalinta tämä tuilla eläminen tällähetkellä. turhaan koitat loukata jo lyötyä

Tuota voisi kutsua jo laiskuudeksi. Älkää yrittäkökään nyt tässä selittää, ettette tienneet, että sossuun pitää ilmoittaa KAIKKI tulot. Niihin lukeutuu niin pimeät palkat kuin veronpalautuksetkin.
Nyt tuli liri housuun, kun jäittekin kiinni. IHAN OIKEIN TEILLE!
Lasta vaan käy sääliksi, pitikö sekin tehdä tuohon tilanteeseen, kun mutsi antaa teille rahaa ja koitatte kituuttaa sossun rahoilla.

Tekevälle löytyy töitä aina. Toki se edellyttää omaa aktiivisuutta ja sitä, että on valmis ottamaan vastaan mitä vaan töitä. Piste.

Ap, älä mene paniikkiin :) Luulen että tässä käy nyt niin että sossu tekee uudelleen laskelmat, joudutte maksamaan takaisin kaiken mitä ette olisi oikeasti saaneet jos oisitte kertonut noista tuloista. :) Ja maksusuunnitelmankin ihan varmasti voitte tehdä.

kirjotin nyt kirjeen sossulle hakemukseen mukaan jossa selvitän että minä en ole tietoinen ollut tosta yli 1000e summasta, koska emme silloin edes asuneet yhdessä miehen kanssa. äidiltä saamiin pieniin summiin kerroin ottavani täyden vastuun. saa nyt nähdä miten käy

ihan tiedoksi tuohon veronpalautukseen liittyen, että ne listat tulee meille automaattisesti ja toki jos olet esim kirjallisesti hakenut toimeentulotukee, niin siinä hakemuksessa vakuutat allekirjoituksellasi, että antamasi tiedot on oikein, etkä pimitä mitään. usein näitä rinnakkaistilejä kysellään ihmisiltä täälläkin. mutta ei tuossa ny mitään katastrofia tule, taloudellista ahdinkoa korkeintaan, kun niitä aletaan jälkikäteen huomioimaan.

ihan tiedoksi tuohon veronpalautukseen liittyen, että ne listat tulee meille automaattisesti ja toki jos olet esim kirjallisesti hakenut toimeentulotukee, niin siinä hakemuksessa vakuutat allekirjoituksellasi, että antamasi tiedot on oikein, etkä pimitä mitään. usein näitä rinnakkaistilejä kysellään ihmisiltä täälläkin. mutta ei tuossa ny mitään katastrofia tule, taloudellista ahdinkoa korkeintaan, kun niitä aletaan jälkikäteen huomioimaan.

milloin teette rikosilmoituksen sitten petoksesta?

taisin panikoina vähän liikaa liian aikaisin, ei mies ollukkaan saanu 2010 sitä palkkaa vaan vuonna 2009 ja se oli alle 1000e, mutta tilille on kyllä meiän perheet pistäny jotain kymppejä sillon tällön, että niistä kyllä otetaan vastuu. ei ole vielä toimitettu hakemusta joten en tiedä miten käy

Voithan sanoa, että vanhemmat on siirtäneet tilille rahaa jotakin tärkeää hankintaa varten, mihin teillä itselä ei ole varaa, vaikka pesukoneeseen rahaa, tai lapsen johonkin tarvikkeisiin. Ja olisivat ostaneet ne myös itse, mutta ajattelivat että näin saatte valita mieleisenne itse.

[QUOTE="tiistai";22939014]milloin teette rikosilmoituksen sitten petoksesta?[/QUOTE]

Melkoista verorahojen tuhlausta moiset, mutta antavat kyllä hyvän esimerkin vastaaville.

Olenko mä jotain verrannut?!

Mä vaan ihan aapeetä ajatellen kopioin ton teksin tosta, jotta ap voi itse päätellä kumman on tehnyt :) Se raja menee jossain 500eurossa, ei missään miljoonissa, tiedoksi vain.

Ihan vaan ap:tä ajatellen pelottelit suotta. No laitapa sitten tieto myös missä lukee että törkeän petoksen raja menee 500e, ihan vaan ap:n takia että hänkin sitten näkee.

Oikeesti. Väärinhän ap on tehnyt mutta ei ole mitään järkeä toista pelotella hengiltä kuitenkaan.

Ei 500 euroa nyt täytä törkeän petoksen määritelmää millään. 500 euroa on ennemminkin lievän petoksen ja petoksen raja. Törkeän petoksen raja menee 10 000 eurossa, mutta joskus on törkeäksi petokseksi tuomittu jo 7000-8000 euron huijaus.

Yhteistyössä