Apua, mitä ne musta nyt ajattelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ansku"

Vieras
Suureksi häpeäkseni tunnustan, että minua on huolestuttavissa määrin ruvennut vaivaamaan "mitä muutkin ihmiset ajattelee" -syndrooma. Ja siis kyseessähän on ongelma, jonka potija ei oikein uskalla tehdä mitään pelätessään muiden arvostelua. Esimerkiksi "Mä en voi tän ikäisenä enää mennä keikoille, mitä muutkin nyt ajattelee nähdessään yli kolmekymppisen naisen hyppimässä eturivissä." tai "Mä en voi koittaa iskeä tota kiinnostavaa miestä, kun olen joko liian lihava/vanha/ruma yms. Mitä muutkin ihmiset sanoo, siis mähän saan ihan epätoivoisen miestenmetsästäjän maineen". Ja siis kaikkea muutakin, että ei voi tai uskalla tehdä ja elää niinkuin haluaisi, kun pelkää joutuvansa jonkinlaisen yleisen halveksunnan kohteeksi ja naurunalaiseksi.

Ja aika mielenkiintoista on muuten sekin, että moni ihminen sanoo halveksivansa juurikin edellämainitun kaltaisia tyyppejä ja väittää pitävänsä enemmän niistä ihmisistä jotka ovat omia itsejään. Meinaan että aika suurella osalla tuntuu olevan todella rajoitettua se, että minkälainen ihminen "omana itsenään" on hyväksyttävän rajoissa ja kelpaa tuttavapiiriin.

Liikaa palstavaikutteita?

Minä en nimittäin usko, että oikeassa elämässä ihmiset juurikaan kyttäävät toistensa tekemisiä ja silloin harvemmin kun ne merkille laittavat, laittavat juuri positiivisessa merkityksessä tyyliin "Onpa mukava tavata itsevarma oman tiensä kulkija".
Ja jos nyt joukkoon mahtuu jokunen joka nauraa mummelille moshaamassa, niin naurakoon - kunhan itse on eloonsa ja oloonsa tyytyväinen.

Yhteistyössä