Apua, mitä mää teen tälle tukalle!!!!! (värjäystä kenties)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotikampaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotikampaaja

Vieras
Mä kohta itken. Tein eilen yhden värinpoiston melkein mustaan hiukseen. Tulos kirkuvan oranssi, juuret valkoiset! :( :(
Päälle tuhkan vaalea sävy, oranssi tasotui, nytt hiukset ovat tasaisemman keltaiset/oranssit/vaaleet... Jokatapauksessa aivan kamalat.
Laitanko tähän päälle vaaleita raitoja vai vaalean värin kokonaan ja siihen vielä ehkä raitoja? Vai mitä helvettiä mä tälle päälle teen?

En oikeasti kaipaa kommentteja, että olisit mennyt kampaajalle. Juu-u, olisin varmasti jättänyt tämän tekemättä, jos olisin arvannut, että lopputulos loistaa mun päässä.
Nyt ei auta jossitella, vaan kaipaan apua/vinkkejä miten mä selviän tästä ongelmasta...

Eipä ole varaa mennä kampaajalle... Eli nyt pitäis saada kotikonstit kehiin. Eikö ruskealla värjäämisessä tähän päälle ole riski, että se menee vihreäksi??

Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
Mullekin kävi noin, olin sitten niin innoissani oranssista että värjäsin tyvenkin samanlaiseksi =)

No olis edes sellainen nätti oranssi, eikä tällainen kusenkeltaiseen taittuva vaalean oranssi. Voisin jättääkin sen päähäni ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mullekin kävi noin, olin sitten niin innoissani oranssista että värjäsin tyvenkin samanlaiseksi =)

No olis edes sellainen nätti oranssi, eikä tällainen kusenkeltaiseen taittuva vaalean oranssi. Voisin jättääkin sen päähäni ;)

No jos valitsisit sellaisen nätin hieman tummemman oranssin/kuparin?

jos ostat jonku ruskeen sävyn niin osta sellanen missä on vähän lämpöä mukana (esim.pinaruskea) niin ei ala taittaan vihreeseen. Hirveesti siinä ei tartte olla punaista koska oranssissa jo itsessään on sitä lämpöä.
Jos haluat vaaleana pitää niin kestäiskö hiukset sitä että laittasit siihen vielä vaaleeta raitaa kauttaaltaan ja sit päälle joku tuhkanen kevytsävy, ei missään nim. kestoväri..
...alkaa kyllä sitten lähentelemään jo edullisimman kampaamon hintoja..

No jos valitsisit sellaisen nätin hieman tummemman oranssin/kuparin?

Onks se ainut vaihtoehto? Mä niin haluaisin taas vaaleet hiukset. On ollut punaista ja oranssia ja ruskeaa ja mustaa tässä edellisen vaalean tukan jälkeen.
Mut näin se täytyy tehdä, jos tätä ei saa vaalennettua millään. Mä en kehtaa mennä ulos täältä talosta, onneksi töitä vasta lauantaina.

Anna nyt sen ainaki pari viikkoa olla rauhassa ja sen jälkeen laita uus tuhkanvaalea.
Mä pilasin hiukseni sillä, että värjäsin eka ruskeeks. En tykännykkä siitä ja vaalensin 2 kertaa. Tuon jälkeen en enää uskaltanu vaikka olivat vaaleanpunaset, sillä hiukset olivat ihan hamppua ja katkeilivat harjauksesta.
7 vuotta kesti ennen ku sain hiukset kuntoon.. :/

Riippuu nyt todella paljon hiuksesi kunnosta miten voit jatkaa... Jos hius kestää (satavarmasti), voisit ehkä hiukan vielä koittaa vaalentaa sitä oranssia osaa. Älä missään tapauksessa laita vaalennusainetta enää tyveen. Voit koittaa vaikka ns. purkupesua eli 1 osa vaalennusjauhetta, 1 osa hapetetta ja 1 osa shampoota.
Päällevärjäys ei välttämättä onnistu tai et saa ainakaan haluamaasi lopputulosta, kun hiuspituuksissa on nyt montaa eri vaaleusastetta ja vaaleimmat eivät ota vastaan väriä ilman esipigmentointia...

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
jos ostat jonku ruskeen sävyn niin osta sellanen missä on vähän lämpöä mukana (esim.pinaruskea) niin ei ala taittaan vihreeseen. Hirveesti siinä ei tartte olla punaista koska oranssissa jo itsessään on sitä lämpöä.
Jos haluat vaaleana pitää niin kestäiskö hiukset sitä että laittasit siihen vielä vaaleeta raitaa kauttaaltaan ja sit päälle joku tuhkanen kevytsävy, ei missään nim. kestoväri..

Siis joku vaalea kevytväri? ei kesto? Ihan hyvässä kunnossa tukka on. Eli kestää se jotain vielä. Nyt on maksanut 28 e ( värinpoisto ja väri ) ehkä toisen mokoman olen valmis vielä uhraamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Anna nyt sen ainaki pari viikkoa olla rauhassa ja sen jälkeen laita uus tuhkanvaalea.
Mä pilasin hiukseni sillä, että värjäsin eka ruskeeks. En tykännykkä siitä ja vaalensin 2 kertaa. Tuon jälkeen en enää uskaltanu vaikka olivat vaaleanpunaset, sillä hiukset olivat ihan hamppua ja katkeilivat harjauksesta.
7 vuotta kesti ennen ku sain hiukset kuntoon.. :/

Joo en voi antaa. Mulla on viimeistään aluantaina mentävä ihmisten ilmoille. Joten sitä ennen tän täytyy olla parempi... :(

Siis joku vaalea kevytväri? ei kesto? Ihan hyvässä kunnossa tukka on. Eli kestää se jotain vielä. Nyt on maksanut 28 e ( värinpoisto ja väri ) ehkä toisen mokoman olen valmis vielä uhraamaan...

Raidat ja kevytväri päälle? Oisko noin helppoa? Sano että mä onnistun :D

niin, älä tosiaan sitä vaaleeta raitaa laita sinne missä väri on jo hyvä. kaikista orasseimpiin kohtiin. jos se sun hius on kauheen "auki" siihen tarttuu kevytsävy paremmin kun kestoväri jota hius jo luultavasti hylkii monen vaalennuksen jälkeen.
Tsemppiä sinne! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jacinta:
Riippuu nyt todella paljon hiuksesi kunnosta miten voit jatkaa... Jos hius kestää (satavarmasti), voisit ehkä hiukan vielä koittaa vaalentaa sitä oranssia osaa. Älä missään tapauksessa laita vaalennusainetta enää tyveen. Voit koittaa vaikka ns. purkupesua eli 1 osa vaalennusjauhetta, 1 osa hapetetta ja 1 osa shampoota.
Päällevärjäys ei välttämättä onnistu tai et saa ainakaan haluamaasi lopputulosta, kun hiuspituuksissa on nyt montaa eri vaaleusastetta ja vaaleimmat eivät ota vastaan väriä ilman esipigmentointia...

mitä tarkoittaa esipigmentointi? miten sen saa tehtyä... että värin siihen vaaleempaan osaan sais? mitä tarkoitetaan tuolla ns. purkupesulla?

niin, älä tosiaan sitä vaaleeta raitaa laita sinne missä väri on jo hyvä. kaikista orasseimpiin kohtiin. jos se sun hius on kauheen "auki" siihen tarttuu kevytsävy paremmin kun kestoväri jota hius jo luultavasti hylkii monen vaalennuksen jälkeen.
Tsemppiä sinne! =)

juu, emmä sinne vaaleemapaan enään mitään laita. Mut onko niitä raitaaineita kevyt versiona? vai ostanko semmosen tavallisen raitapaketin ja sitten sen kevyt värin? *ei halua enää mokata*

eks ois saanu 56eurolla käytyä jo kampaajalla jos alunperin oisit sinne menny? mä oon ite kerran elämäs käyny kampaajalla ja se maksoi jotain tota luokkaa.

Esipigmentoinnissa laitetaan hiukseen pelkkää väriä - yleensä siis kevytväriä tai selkeästi esipigmentointiin tarkoitettua ainetta ilman hapetetta. Purkupesulla esim. kampaamoissa poistetaan väriä, kun lähdetään muuttamaan vaikkapa oikein tummaa värjättyä hiusta vaaleaksi. Purkupesu on hellävaraisempaa hiukselle, kuin pelkkä värinpoisto tai vaalentaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:

eks ois saanu 56eurolla käytyä jo kampaajalla jos alunperin oisit sinne menny? mä oon ite kerran elämäs käyny kampaajalla ja se maksoi jotain tota luokkaa.

Markka aikaan mä kävin ottamassa kampaajalla värinpoiston ja uuden väri, makso lähemmäs 1000 mk

se vaalenis itsekseen/peseytyis pois se oranssi ajan kanssa. hopeashampoo tasoittaisi. se ei vaalenna määräänsä enempää se vaalennusaine tai siis tarkoitan, että samanvahvuinen ei vaikuta enää enempää vaikka kuinka monesti laittaa. voisitko pitää jotain huivia leveänä pantana ja hiuksia kiinni? parin viikon päästä näkis miten pesut vie sen oranssin/keltasen ja tarviiko sävyttää.
itsellä kestäis hiukset, mut päänahka kuolis noihin käsittelyihin...

Huivi päässä ja tukka ponnarilla kuljen täällä sisälläkin, koska en kestä katsoa itseäni peilistä. Päänahka varmaan joutuu koville. Mutta mä kokeilen vielä jotain väriä tähän tai niitä raitoja. Sitten on pakko antaa levähtää hiuksen. Tekis mieli vaan pestä ja pestä koko ajan hiusta, että tasoittuis. Eilen hinkkasin 3 kertaa shampoolla (ei varmaan järkevää ) värjäyksen jälkeen. Itkua väänsin tuolla suihkussa ja mies yrittää lohduttaa, että ihan hyvä se on.... :( just joo.... Ei minulla ole ikinä ollut näin kauheeta tukkaa!

Yhteistyössä