APUA MITÄ MÄ NYT SITTEN TEEN? (sori uus aloitus turvaistuimista!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja toinen on 2-vuotias ja istuu vielä kasvot taaksepäin.
Mitäs jos tuon pienemmän kääntäisi myös kasvot menosuuntaan?Törmäyshän voi tulla vaikka takaa.Nokkakolarit kyllä varmaan yleisempiä.
sittenhän kaukalo mahtuisi keskelle?

Kid ja Kid plus on yhtä hyviä varmaankin, kid plussassa vaan on sitten isommalle lapselle enemmän sitä suojaa... mä punnitsin noiden välillä ja päädyin sit kuitenkin kid plussaan.

Se olis kyllä varmaan paras jos mahtuis niin, että turvakaukalo sivulle, turvaVYÖistuin keskelle (esikoinen) ja 2v elitessä selkä menosuuntaan.

Myöhemmin sitten isommat laidoille kasvot menosuuntaan ja pienin keskelle eliteen selkä menosuuntaan jos ei mahdu niin että se pienin olis elitessä reunassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Ei 4v ole enää liian pieni kid plussaan, itseasiassa kun kasvot menosuuntaan on joka tapauksessa niin sanosin, että kid plussassa on paaaaaaljon paremmat törmäyssuojatkin. Kyllä se kauheelta näytti kun meidänkin muksu laitettiin turvavyöistumeen, mutta vaihtoehdot oli sillon vähissä kun kuopus tartti selkä menosuuntana istumen. Meillä oli karvaa vaille 3v sillon tyttö mutta sen pitunen, että istuin kävi. 14kg oli painoa, muutaman kuukauden päästä oli sit jos ne vaadittavat 15kg. Vaihtoehdot kävin läpi eikä ollu mahdollisuutta ostaa esim. evolvaa vain sen vuoksi, että n. 4kk ajalle olisin tarttenu periaatteessa istuimen, johon saa laittaa 14kg ja alle 3v (oli jotain reilu 2v10kk vissiin ku piti siirtää).

Ok, tuntuu vaan niin että tyttö menee rikki pienestäkin tömähdyksestä kun on kuin tikku. =)
Mutta katsoin kyllä että esim tuossa KidPlussassa (?) oli paremman näköiset sivusuojat.

Joissakin vyöistuimissa on vielä vyönkiristin eli sää säätää vyön sille kireydelle kuin haluaa eikä lapsi pääse sitä vetämään löysälle.

Voihan olla että teidän autoon sopisi esikoinen reunaan kasvot menosuuntaan,2v keskelle selkä menosuuntaan ja kaukalo toiseen reunaan.Kaukalo olisi helpompi ottaa reunalta pois.jos ole ottamassa vauvaa ja kaukaloa yhdessä autosta pois.
Kannattaa kokeilla omista vaihtoehdot läpi.

En mä viitsi kääntää pienempää vielä. Se ois melkein sama jos istuttaisin jonkun sit eteen bagin kanssa, riskialtista molemmat. =/

Kiitti vinkeistä, mä jumituin katselemaan noita istuimia ja suunnittelen jo toisen eliten myymistä. hitsi kun mulla ei vaan taida olla sitä ostokuittia tallessa, tyhmä minä. =/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan olla että teidän autoon sopisi esikoinen reunaan kasvot menosuuntaan,2v keskelle selkä menosuuntaan ja kaukalo toiseen reunaan.Kaukalo olisi helpompi ottaa reunalta pois.jos ole ottamassa vauvaa ja kaukaloa yhdessä autosta pois.

Niin mä ajattelinkin huomenna yrittää et jos ne mitenkään mahtuisi.
=)

En mä viitsi kääntää pienempää vielä. Se ois melkein sama jos istuttaisin jonkun sit eteen bagin kanssa, riskialtista molemmat. =/

Kiitti vinkeistä, mä jumituin katselemaan noita istuimia ja suunnittelen jo toisen eliten myymistä. hitsi kun mulla ei vaan taida olla sitä ostokuittia tallessa, tyhmä minä. =/

Ei monikaan istuimen ostaja varmaan kysele kuittia.Sitä kylläkin koska istuin ostettu.
Jos joudut kaupoille lahtemään,ota elite ja kaukalo mukaan niin saat kunnolla sovitella ja etsiä parasta istuinta :)

Niin mä ajattelinkin huomenna yrittää et jos ne mitenkään mahtuisi.
=)

Pidetään peukkuja että mahtuisi :)

Ei monikaan istuimen ostaja varmaan kysele kuittia.Sitä kylläkin koska istuin ostettu.
Jos joudut kaupoille lahtemään,ota elite ja kaukalo mukaan niin saat kunnolla sovitella ja etsiä parasta istuinta :)

Näin mä teen! =)

Olisi kiva tietää sopiko istuimet vai jouduitko ostamaan uuden.Jos laitat tuohon hakuun ketjusi otsikon (APUA MITÄ MÄ NYT SITTEN TEEN) niin löydät tämän saman ketjun :)

Minä vielä näin aamusta kerron että meillä on takapenkillä ollut vyöistuin, turvaistuin (britaxin t-w-e) ja kaukalo.
Kaukalo on jalustallista mallia ja keskipaikalla, istuimet siinä molemmin puolin (nykyäään 2 vyöistuinta).

Meillä käy kaukalo jonkun ajan päästä pieneksi ja sitten pitää miettiä asiaa uudelleen, meillä kun on takapenkille vain yksi ovi, eli nyt vanhin pienistä istuu kuskin takana kun osaa mennä sinne itse, vauva on kaukalossa edelleen keskellä ja tyttönen oven puolella.
Meillä ei voi laittaa turvaistuinta (muuta kuin kaukaloa tai vyöistuinta) keskipaikalle koska mieskin käyttää mun autoa säännöllisesti ja sitten pitäisi säätää molemmat etupenkit ja kiristään istuimen kiinnitysvyöt joka-ikinen-kerta kun kuski vaihtuu..
Meillä ei onneksi airbagia edessä joten vauva varmaan siirtyy sitten turvaistuimessa etupenkille..

rtatkaisin kylmästi asian että ´takapenkille tuli vyöistuin 4vuotiaalle ja elite 2vuotiaalle ja koroke 5v..ja eteen elite 7kk ikäiselle.aika ahdasta on ja meillä siis aika pieni auto mutta ei oo muita vaihtoehtoja ja onneks ei oo edessä air baggia..

Meillä on kuskin takana Hazu turvavyöistuimessa, keskipaikalla turvaistuin selkä menosuuntaan ja pelkääjän takana kaukalo. Nyt tulee ongelma, kun en tiedä miten laitetaan kaks turvaistuinta taakse...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Meillä on kuskin takana Hazu turvavyöistuimessa, keskipaikalla turvaistuin selkä menosuuntaan ja pelkääjän takana kaukalo. Nyt tulee ongelma, kun en tiedä miten laitetaan kaks turvaistuinta taakse...

Mikä istuin teillä on siinä keskipaikalla?
Lähinnä se kiinnostaa miten olette ratkaisseet etupenkkien siirtelyn kun kuski vaihtuu.. Meillä kun on sellainen malli joka nojaa etupenkkeihin eli niiden on oltava samassa kohdassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Mikä istuin teillä on siinä keskipaikalla?
Lähinnä se kiinnostaa miten olette ratkaisseet etupenkkien siirtelyn kun kuski vaihtuu.. Meillä kun on sellainen malli joka nojaa etupenkkeihin eli niiden on oltava samassa kohdassa..

Meillä on jalustalla gracon istuin, en nyt tarkkaan muista mikä... Mutta se ei nojaa etupenkkeihin, ja voidaan molemmat ajaa autolla.

Eli tämä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=579&valikoimaid=6

Onko turvallisempi laittaa kasvot menosuuntaan penkki vai tulosuuntaan keskimmäiselle påaikalle?

Muuten Tyttösenäiti, kaukaloahan ei saisi pitää keskipaikalla, niin ainakin meillä ohjeissa luki. =)

Muuten Tyttösenäiti, kaukaloahan ei saisi pitää keskipaikalla, niin ainakin meillä ohjeissa luki. =)

Riippuu varmaankin autosta ja kaukalosta. Meillä jalustallinen kaukalo, jota ei voi pitää keskipaikalla koska autossamme on niin korkea se keskikoroke. Joissain autoissa sekin paikka on sallittu.

Onko turvallisempi laittaa kasvot menosuuntaan penkki vai tulosuuntaan keskimmäiselle påaikalle?

Saa pitää jos on keskipaikalla auton kolmipisteturvavyö eikä lannevyötä.

Meillä mahtui kolme lasta hyvin autoon kun oli kaukalo nimenomaan keskipaikalla ja turvaistuimet reunapaikoilla.

Mikä kaukalo teillä on?
Olen kyllä käyttöohjeen omastamme lukenut, mutta jos jäi huomaamatta :whistle: Meillä Gracon autobaby vm -04 (muistaakseni, tai sitten vm 05)

Yhteistyössä