Apua! Minkälaisia oireita teillä on ollut kondyloomassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
tiedän, että netissä on google, voin kertoa että olen ahkerasti sitä selannut. Haluaisin omakohtaisia kokemuksia, googlettamalla löytyy vaan ne perusjutut joka sivulta.
Kun nuo omat oireet ei oikein natsaa, mutta ei oikein tule muutakaan mieleen tähän hätään.
Asiasta tekee monimutkaisen se, että olen ihan vasta käynyt gynetarkastuksessa ja siinä on otettu pyynnöstäni sukupuolitaututestit ja tietenkin papa, joka oli puhdas.
Kun tänään yritin lääkärille aikaa saada, hoitaja käski vaan seurailla tilannetta.
(vetosi tähän gynekäyntiin) Olen ihan maassa ja mulla on sen lisäksi tosi hankala olla:(
Kaikenlainen asiallinen palaute olisi tähän hetkeen arvokasta.

mutta näyttää enemmän sidekudokselta(?) =vaikea kuvailla. Olen googlannut kuvia ja mielestäni ei oikein näytä samalta, vaikein oire tässä kuitenkin on jatkuva paineentunne alavatsalla. Eli siihen kipulääkettä jatkuvasti. Söin kaksi antibioottikuuria virtsatulehdukseen peräkkäin, ja sitten otettiin näyte joka oli leukkarit koholla mutta ei virtsatulehdusta. sp.testit otettu samoin kondy papassa ok. Mutta, tämä jatkuva vessassa juokseminen tekee hulluksi, kun eihän sieltä aina oikein mitään tule.

on. Gyne teki sisätutkimuksen ja ultrasi löytyy kaksi myoomaa. Tuo jokin epämääräinen mikä siellä nyt näkyy, on väriltään ihan samanvärinen kuin muu alue. Ihan kuin jokin painaisi virtsaputkea kun koko ajan paine tuntuu siellä. Gynekologisesta tutkimuksesta on aikaa vajaa kuukausi.

Älä stressaa turhaan, nyt yritän kertoa miksi. Työskentelen ehkäisyneuvolassa ja voin lohduttaa että kukaan meistä ei tiedä onko itsellään kondylomavirus vai ei. Olen istunut miljoonilla luennoilla urani aikana (ehkä vähän liioiteltu, mutta ymmärrät pointin). Juttu on näin että monet, siis hyvin useat miehet kantavat kondylomavirusta, eivätkä tiedä siitä itse koska läheskään kaikki virustyypit eivät aiheuta mitään rykelmiä tai ylipäätänsä mitään muutoksia sukuelimiin. Ja tätä virusta ei miehiltä testata eikä siihen ole olemassa mitään halpaa ja yksinkertaista testimenetelmää, joten miehet ovat monesti oireettomia viruksen kantajia ja levittävät sitä tietämättään eteenpäin. Eli ikinä et voi tietää keneltä olet mahdollisesti tartunnan saanut eikä kukaan mies voi väittää että minulla sitä ei ainakaan ole ellei satu olemaan neitsyt ja pidättäytynyt suuseksistäkin jne.
Sama pätee naisillekin, eli monet naiset kantavat jopa vuosikymmeniä virusta tietämättään eikä se aiheuta mitään näkyviä muutoksia sukuelimiin eikä papassakaan näy. Yritäpä sitten selittää asiakkaalle joka on ollut saman miehen kanssa esim.20v ja miettii jo avioeroa kun papassa on kondyloma todettavissa ekan kerran. Sitten juuri kerron että se voi oireeton jopa vuosikymmeniä.

Joskus se saattaa virustyypistä riippuen aiheuttaa näitä nasturamaisia vaaleita rykelmiä sukuelimiin tai aiheuttaa kohdunkaulan/kohdunsuun solumuutoksia. Eli älä nyt murehdi, sillä voi olla että sinulla niinkuin myös minulla voi olla kys. virus (ehkä jopa todennäköisesti onkin, sillä en muista kuinka monella prosentilla arvioidaan tuo virus olevan), mutta niin kauan kun papa on puhdas ja ei selviä rykelmiä missään ole niin ole huoletta. Kukaan ei voi tehdä asialle mitään eikä sille tarvitse tehdä mitään. Terveydenhoitajasi oli ihan oikeassa. Ja jos mietit mahdollisesti viruksen tartuttamista eteenpäin niin mistä tiedät ettei kumppanillasi/kumppaneillasi jo ole tätä. Siksi suositellaan kondomin käyttöä aina satunnaisissa suhteissa. sitten kun se oikea tulee kuvioihin ja alatte perustaa perhettä niin se riski vain on otettava että jompikumpi voi kantaa kys. virusta ja tartuttaa sen toiselle. piste.

Itse käyn hesassa gynegologisten syöpien erikoislääkärillä kerran vuodessa tutkimuksissa (kuvaus, papa jne.), koska meillä on suvussa munasarjasyöpää. En siis osaa sanoa, mistä kyse, mutta mielestäni tuo kerran vuodessa täystsekki on aika edullinen (alle 200€) ja tosi hyvin tutkitaan siinä, joten varmaan noille oireillesikin löytyisi syy.

ja varsinkin sinulle ammattilainen. Mutta, en voi lopettaa stressaamista kun on se joku tuolla alhaalla. Ja entäs nämä kivut? Varaanko ajan lääkärille mahd.pian. Jostainhan tämä täytyy johtua..olen tuntenut jo pitkän aikaa ettei kaikki ole kunnossa, siksi menin sinne gynellekin.

Anteeksi en huomannut tuota seuraavaa tekstiäsi noista vaivoistasi vaan luulin että pelkäät vain kondylomaa. Käy vaikka ihan yksityisellä gynellä tai soita sitkeästi omaan neuvolaasi ja sano että olet kipeä ja vaadit lääkäriaikaa. Kyllähän vaivan syytä täytyy etsiä.
Minulle tuli heti mieleen endometrioosi tai jokin häiriö virtsateissä, mutta en todellakaan ole lääkäri enkä yritäkään mitään diagnooseja esittää. Siispä lääkärille.

teen niin ja yritän saada ajan mahdollisimman pian. Siksi juuri kyselin täältä, kun mielestäni nuo virtsaamisvaivat eivät olleet missään kohtaa kondylooman oireita. Ja se "jokin" voisi olla jotain muuta. Itse googlettelin noita kaikenmaailamn laskeumia, tiedä sitten.

googlaapas interstitielli kystiitti tai sitten harkitse käyntiä urologilla, jos kerran gynepuolelta ei löydy mitään selittävää. Kondyloomalta ei tosiaankaan kuulosta ja kuten aikaisempi kirjoittaja tuossa yritti valaista asiaa - ei kannata sitä sinänsä murehtia, kunhan papassa muistaa käydä.

Yhteistyössä