Apua mikä mulla on????????????

Onko tämä jotain paniikkikohtaus stressi juttua vai mitä helvattua.
Meinasin tkhn soitella mutta nauraako ne mut pihalle tälläisen vaivan takia.
Eli siis mua on nyt viikon päivät ahistanut,siis tuntuu että happi loppuu välistä ja pistää kainalon ja tissin väliin kylkeen hengittäessa(ei jatkuvaa vaan tulee menee tuo pistely)
olen hengitellyt paperipussiin ja koittanut tasata yms.nyt tällä hetkelläkin on "tunne" ettei ilma piisaa vaikka hengittää vaan painaa/ahistaa.
Saako mun sepustuksesta edes selvää mutta kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla auttoi tuohon kun fysioterapeutti avasi rintaranganlukon. Mulla oli lihakset ihan jumissa ja aiheutti vaikeutta hengittää.
Olisko toi jotain sellaista,hmm.
Rupee pikku hiljaa TODELLA ahistaan lisää kun puhiset ja tuhiset.
ja ei ole ollut flunssaa tai mitään muutakaan siihen viittaavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja weetinäiti89:
sikaflunssa?

Tai astmaa?
Ei :D
Jos sie olis lihasjumissa jos se voi tehdä tuollaisia sitten.
Ajattelin ite et onko joku paniikki hökreemi ja kokeillut siihen tota pussiin pää tyyliin hengitystä eikä ollut apua.
Pitää soittaa aamulla tkn ja kysyä helppiä,sitten ne sanoo kuitenkin et oottele vaan jos menee ohi :/
 
Kofeiiniton
Kofeiinin käyttö saattaa laukaista järjettömän ahdistuksen. Itse kärsin ahdistuskohtauksia 2 vuotta kunnes syy selvisi. Nyt olen juonut kofeiinitonta kahvia pitkän aikaa ja olo on ollut todella hyvä.
 
Lääkärille vaan, ei sulle kukaan naura. Jos nauraa niin ammattitaidottomuudesta kysymys. Kyllähän tuo voi olla mitä tahansa paniikkihäiriöstä astmaan tai lihaskramppeihin, tiedä häntä. Mutta jos ei henkeä saa niin tottakai kannattaa tarkistuttaa. Mulle todettiin yläasteella paniikkihäiriö kun luulin itse astmaksi. Parani siinä kyllä sitten itsestään pikkuhiljaa kun tiesi mistä oli kysymys.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla auttoi tuohon kun fysioterapeutti avasi rintaranganlukon. Mulla oli lihakset ihan jumissa ja aiheutti vaikeutta hengittää.

Mulla oli myös kyljissä pistoksia ja se ahdistuksen tunne tuli siitä kun keuhkoilla ei vaan ollut tilaa laajeta. Sit tuli taas ahdistus isstä ahdistuksesta... kurja olo. Soita terkkariin niin voivat poissulkea eri asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiiniton:
Kofeiinin käyttö saattaa laukaista järjettömän ahdistuksen. Itse kärsin ahdistuskohtauksia 2 vuotta kunnes syy selvisi. Nyt olen juonut kofeiinitonta kahvia pitkän aikaa ja olo on ollut todella hyvä.
en juo kahvia ollenkaan enkä teetä eli ei ainakaan siitä voi olla :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Lääkärille vaan, ei sulle kukaan naura. Jos nauraa niin ammattitaidottomuudesta kysymys. Kyllähän tuo voi olla mitä tahansa paniikkihäiriöstä astmaan tai lihaskramppeihin, tiedä häntä. Mutta jos ei henkeä saa niin tottakai kannattaa tarkistuttaa. Mulle todettiin yläasteella paniikkihäiriö kun luulin itse astmaksi. Parani siinä kyllä sitten itsestään pikkuhiljaa kun tiesi mistä oli kysymys.
Pitää soittaa,viikon odotellut ja koittanut keksiä vaikka mitä jotta lakkais mutta ei :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Lääkärille vaan, ei sulle kukaan naura. Jos nauraa niin ammattitaidottomuudesta kysymys. Kyllähän tuo voi olla mitä tahansa paniikkihäiriöstä astmaan tai lihaskramppeihin, tiedä häntä. Mutta jos ei henkeä saa niin tottakai kannattaa tarkistuttaa. Mulle todettiin yläasteella paniikkihäiriö kun luulin itse astmaksi. Parani siinä kyllä sitten itsestään pikkuhiljaa kun tiesi mistä oli kysymys.
Pitää soittaa,viikon odotellut ja koittanut keksiä vaikka mitä jotta lakkais mutta ei :headwall:
minä en kyllä enää päivääkään oottelis.Saattas tapahtua mitä vaan näiden muutaman päivän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Voi johtua myös keuhkoista.
soitin tk päivystykseen tunti sitten,sanoivat et seuraa vie pari päivää.
ei siinä mitään,ahistaa just nytkin niin et lisä happi on poikaa ja sanoin sen sille et ei auta mitkään pussit tai sisään rauhallisesti hengitykset.toivon mukaan aamulla saa jotai apua ei kestä.
 

Yhteistyössä