Apua!Mikä ihmeen hammaskeiju???

Meillä hammaskeiju käy yöllä vaihtamassa tyynyn alle laitetun hampaan pikkurahaan tai muuhun kivaan tavaraan! :) Vielä kymppivuotiaskin odottaa innolla, vaikka eihän se mihinkään keijuihin enää usko.
Tietysti voit itse muokata tavan sellaiseksi kuin haluat tai kysellä pojalta varovasti, että mitähän se keiju sitten tuokaan... ;)
 
50luvunäitee
juu ja muistan kun se markka-aikaan oli markka, mutta nyt neiti nuorimainen ilmoitti että keiju tuokin euron.
yritin että jos ei keiju kävisi meillä vaikka ei löytäisi meille. niinpä neiti nukkui monta yötä kaksi hammasta tyynyn alla (alaykköset lähti samalla kertaa). sitten yhtenä yönä tuli parkuen meidän luokse että hampaat oli hävinneet. lasta rauhottaakseni sanoin "jospa se keiju kävi". "mutta kun ei tuonut euroa". "jos se on nyt sitä rahaa hakemassa, katso aamulla uudelleen". ja niin isi-hammaskeiju kävi laittamassa tytön nukkuessa euron tyynyn alle ja minä löysin toisen niistä hampaista lattialta ja otin talteen.
niin se keiju löysi sitten meillekin....
 
huh, jopas ongelman iski! miten selittää lapselle, että ne irronneet hampaat on rasiassa hyllyssä, jos kerran hammaskeiju on vaihtanut ne rahaan? minä kun nimittäin ajattelin kerätä ne talteen. no, toivottavasti meidän tytsy ei ikinä keksi, että tuommoista hammaskeijua on olemassakaan. siihen nyt on kuitenkin vielä meillä aikaa kun ne maitohampaat on vasta puhkeamisvaiheessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 22:03 helle kirjoitti:
huh, jopas ongelman iski! miten selittää lapselle, että ne irronneet hampaat on rasiassa hyllyssä, jos kerran hammaskeiju on vaihtanut ne rahaan? minä kun nimittäin ajattelin kerätä ne talteen. no, toivottavasti meidän tytsy ei ikinä keksi, että tuommoista hammaskeijua on olemassakaan. siihen nyt on kuitenkin vielä meillä aikaa kun ne maitohampaat on vasta puhkeamisvaiheessa.
Pistä rasia piiloon niin ettei lapsi niitä näe. Niin mänäkin olen tehnyt ja pistän sitten myöhemmin laatikkoon, mihin olen kerännyt kaikkea lapsen tavaroita vuosien varrelta.
 
äitä
Joo, mulle aikoinaan kerrottiin, että ekan pudonneen maitohampaan hakee Aapiskukko. Se olikin sitten merkkipaalu, koska se oli merkki isoksi kasvamisesta ja kouluun lähdöstä. Aapiskukko ei koskaan hakenut ainakaan meiltä kuin ekan hampaan, mutta hammaskeiju hakee joiltakin kaikki maitohampaat... Hammaskeijusta on olemassa myös satukirja, ihan kiva satu, lopussa tasku ekalle hampaalle (muistaakseni). Nimeä en ikävä kyllä muista. Aapiskukkoa taas ei taida enää ollakaan, ei nykyajan lapset sellaista kai enää tunne...
 
Suzu
Meillä hammaskeiju "hakee" hampaan, joka yleensä laitetaan esimerkiksi kaapin päälle, joskus myös tyynyn alle yöksi (vaikea ottaa sieltä herättämättä lasta... :D
Hammaskeiju jättää sitten tilalle esimerkiksi kolikon, pienen kuvakirjan tms. Meidän hammaskeiju ei tuo mitään, mikä olisi pahaksi hampaille (eli siis karkkia).
Kun lapset kysyivät, mihin se keiju niitä hampaita niin paljon tarvitsee, niin sanoin, että se tekee niistä helminauhoja.. Hampaat voi silti säästää, kunhan lapsi ei näe niitä.
Lapset ovat jopa kirjoittaneet keijulle joskus kirjeitä.
 
50luvunäitee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 22:03 helle kirjoitti:
huh, jopas ongelman iski! miten selittää lapselle, että ne irronneet hampaat on rasiassa hyllyssä, jos kerran hammaskeiju on vaihtanut ne rahaan? minä kun nimittäin ajattelin kerätä ne talteen. no, toivottavasti meidän tytsy ei ikinä keksi, että tuommoista hammaskeijua on olemassakaan. siihen nyt on kuitenkin vielä meillä aikaa kun ne maitohampaat on vasta puhkeamisvaiheessa.
meillä neitonen löysi hampaansa ja kysyäisi että onkos isä se hammaskeiju sittenkin. sanoin että laittaa hampaan takaisin tai keiju hakee euron pois ja kiltisti laittoi.
niissä muuten on joku jippo miten ne hampaat pitäisi säilöä jotteivat murene. meillä ainakin vanhimmalla tuli aikaan itku kun hammasrasiassa oli murentunut hammas.
 
nikitön
Mulla ei lapsena mitään hammaskeijuja ollut, enkä ole moista soopaa alkanut lapsellenikaan syöttämään. Kun häneltä alkoi hampaita tippumaan,alkoi puheet hammaskeijusta ja kuinka se on muillekkin tuonut rahaa. En lähtenyt niihin juttuihin mukaan ollenkaan, riittää että hän joulupukkiin uskoo (vaikka sekin totuus kyllä varmaan koulunmyötä pian valkenee), en halua että hän tosissaan uskoo kaikenmaailman hammaskeijuihin, peikkoihin tai maahisiin. :eek:
Hänellä on hammaspurkki mihin hampaansa laittaa ja halusi välttämättä sitten kokeilla yksi yö, että tulisiko rahaa jos ne hampaat laittais vesilasiin. No siinä vaiheessa minä hellyin ja kävin yöllä laittamassa joka hampaasta 20 snt ja hampaat takasin purkkiinsa. Tyttö oli tyytyväinen.
 
merika
meillä kans vesilasiin laitettiin hammas ja keiju kävi yöllä ja 5mk oli lasissa ainakin sillon kun oltiin jo vähän vanhempia. odotettiin innolla et seuraava lähtee ja taas keiju oli käynyt. hampaat oli sit äiti pussiin säästänyt - niitä katseltiin ja sit ne jouto lopuks kait roskiin.
 

Yhteistyössä