apua! mikä mun tissiä vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
nänniin tuli varmaan jo pari viikkoa sitten sellanen vaalea, kova kohta. Sitten toissapäivänä rinnassa oli sellanen kova paakku, ehkä luumun kokoinen, siis tuolla sisällä, tiehyttukos?

No se meni ohi mut nyt tuli taas, yks isompi ja kaks pienempää paakkua. Ja tuo vaalea juttu nännissä oli koholla, rakkula. Mä en pysty jättämään rakkuloita rauhaan, pistin neulalla. Niin siitä tulee kirkasta nestettä PALJON, siis tulemalla tulee, ei niinku rakkulasta normaalisti. Siis sitä tulee niinkuin maitoa, mutta on kirkasta tai vähän kellertävää.

Niin että mikä ihme tää nyt on? Ja saakohan vauva imeä nyt tätä rintaa ollenkaan niin kauan kun sitä nestettä tulee?

Nyt koitat sitten nukkua ja ottaa rauhallisesti, olla huolehtimatta liikaa. Ja sitten lääkäriin. Kukaan meistä täällä ei voi varmaksi tietää, mistä on kyse, ja tuollaiset kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä ihan varmuuden vuoksi. Äläkä sörki niitä enää neulalla, jooko...

oletko yrittäny puristaa? tiehytukoksessa mul tuli nauhamaisena kuivunutta maitoa. aristus hellitti kun sain tyhjäks sen. annoin myös vauvan imeä. mut ei kannata antaa vauval jos se mätää on!

no toki mä silloin menen jos jatkuu vaan, ja varmasti huomenna jo soittelen lekurille. Täällä vaan yleensä on aina joku joka tietää vastauksen kysy mitä vaan :) Nyt on tietty vähän väärä kellonaika.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
no toki mä silloin menen jos jatkuu vaan, ja varmasti huomenna jo soittelen lekurille. Täällä vaan yleensä on aina joku joka tietää vastauksen kysy mitä vaan :) Nyt on tietty vähän väärä kellonaika.

Joopa joo, mutta on täyttä typeryyttä luottaa jonkun kaikkitietävän nettipalstailijan juttuihin tällaisessa asiassa, kun on omasta terveydestä kyse. Mutta jos kerran olet joka tapauksessa lääkäriin ottamassa yhteyttä heti tilaisuuden tullen, niin ok...

Alkuperäinen kirjoittaja reps:
Nyt revähti minu nauruhermo, anteeksi!!!! :D

No niinpä! :D

Mut vastaukseksi: imetä, imetä, imetä... Vaihda imetysasentoja (esim. vauva sängyllä kyljellään maha sinun kasvojesi edessä yms.), jotta rinta tyhjenee kaikkialta. Käy lämpimässä suihkussa ja hiero "paakkukohtaa". Älä millään muulla tavoin sörki rintojasi! Ja vauva saa & sen pitää (!!!) imeä rintaa, vaikka sieltä tulisi mitä (näin minua neuvottiin kättärillä).

Yhteistyössä