APUA! Mikä kipeä möykky tuntuu vatsassa oikealla puolella n. 10 cm alimman kylkiluun alapuolella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Help... Jos joku tuntee ihmisruumiin anatomiaa, auta naista hädässä! vatsassa tuntuu joku sisäelin (?) ehkä tennispallon kokoisena (voi olla isompikin), sattuu kun painaa. Ei ole siis tossa pinnassa vaan ihan selvästi jossain hyvin "sisällä" elimistössä. Aristaa ympäristöönkin. Oon sairastanut kaikenlaista jo aika pitkään ja ahistus hiipii...

Emt, mut mullekin tuli kerran tuollanen. Oli kipeä ja aristava ja kaiketi turpos vielä isommaksi kun puristelin. Ilmestyi ihan yllättäe ja häipyi n. viikossa tai parissa...

Menisin kyllä lääkäriin jos nyt tulis.

Ja muhun iski tuon patin kanssa samaan aikaan joku ruokamyrkytyksen tapainen, eli toooosi paha olo, pyörrytti ja oksensinkin pari kertaa. En sit tiedä liittykö tuohon vai ihan sattumalta. Oma veikkaus et sain leirioloista ja huonosta hygieniasta jonkun pöpön.

Ja tuo siis ei ollut mikään kakkamöykky (suoli toimii ja toimi joka päivä) vaan kasvaimelta tai todella isoksi turvonneelta imusolmukkeelta tuntuva pahkura. Tosin alimmat imusolmukkeet on käsittääkseni nivusissa eikä vatsassa/kyljessä.

Ei se nyt varmaan kasvain oo kun eihän ne oo kipeitä. Mutta voiko joku sisäelimistön osa olla tulehtunut? Oon joutunut syömään aika vahvaa kipulääkitystä monta viikkoa. Ruoka ei oo maistunut pariin päivään.

Oon kyllä ollut viime päivinä lääkäriin yhteydessä useastikin ennen tätä vaivaa. Ibuprofeenia on mennyt viime viikot, sitä ennen vahvempia. Käsittääkseni kumminkaan Buranan yms. ei pitäisi ummettaa? Ohjeeksi sain lääkäristä seurata iltaan asti ja jos kipeytyy selvästi tai ei lähde ulostamalla liikkumaan, pitää mennä tunnusteltavaksi.

Edelleen kyselen josko jollain olis ollut sappivaivoja, miltä ne tuntuu?

Sappikivut on kohtausmaisia todella kovia kipuja. Tuossa mainitsemassasi kohdassa on tosiaan vain suolistoa. Sappirakko on melkein heti kylkikaaren alla, umpisuoli sitten taas reilusti alempana. Tyrä se voisi ehkä olla, tosin tuohon kohtaan se harvemmin tulee jollei ole tehty mitään vatsanalueen leikkauksia aikaisemmin.
Syöpäkasvain ei ole kipeä itsessään, toki se aiheuttaa kipuja mutta kasvain sinänsä on tunnoton.

Jatkoksi vielä, että tosiaan tuossa kohdin on nouseva paksusuoli ja siinä voi olla ulostemassaa jonka takia se tuntuu möykkynä. Ja jos siinä on se ulostemöykky, niin se tuntuu kyllä kipuna kun suoli on sen takia laajentunut. Vaivan pitäisi helpottaa, kun saat suolen toimimaan.

Missäs kohtaa se maksa oli?

Jossain laihdutusohjelmassa painelivat jonkun ylipainoisen vatsaa jommalta kummalta puolelta siitä vatsa ja kyljen välimaastosta muistaakseni ja kun tyyppi valitti että sattuu niin sanottiin että se on maksa joka on tulehtunut(?). En mä kunnolla muista mutta kyllä mä lääkäriin hipsisin ton takia..

Silti, nyt kun mietin niin mulla on välillä kun olen syönyt huonosti (epäterveellisesti) niin että tulee just tollasia kipeitä kohtia vatsaan. Ja kerrankin kun painelin ja painelin että "mikä ihme.." niin tuntu kova muljahdus ja mä olin ihan että :whistle: Ihan kuin isompikin vauva olisi potkinut siellä mahassa..

[QUOTE="vieras";25632100]Maksa on siellä kylkikaaren alla, sappirakon yläpuolella. Ei siis missään nimessä roiku noin alhaalla.[/QUOTE]

Okei :) Hyvä kun korjasit koska mulla ei mitään tarkempaa hajua ollut :)

Yhteistyössä