apua matkahullon kautta lähettämiseen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Mistä saa selville paljonko maksaa jonkun paketin/tavaran lähetys matkahuollon kautta?
Matkahuollon sivuja tässä samalla selailen ymmärtämättä hölkäsenpöläystä että millä hintaa mikäkin menee...

Ei aavistustakaa. Ite vaan menin, mut helppohan oli, ku vastaanottaja makso viulut. Jos ite maksaisin, ni menisin vaan paikanpäälle ja maksaisin mitä pyydettäisiin..

Pakettipalvelut

Bussipaketti
Lähellä-paketti
Jakopaketti

Sieltähän niitä hintoja ihan selvästi löytyy, rullaat vain sivua aina vähän alaspäin. Bussipaketti on edullisin, se noudetaan Matkahuollosta. Jakopaketti viedään kotiin ja Lähellä-paketin voi noutaa Siwasta ym. ja sen hintaan sisältyy pakkausmateriaali.

juu hintoja kyllä löytyy. Siis multa kysyttiin mitä maksaa jos laitan turvakaukalon matkahuollon kautta meneen? Pitääköhän semmonen pakata johki laatikkoon vai miten.. kauheen vaikeeta
Vai voinko siis vaan vastata, että voin toimittaa matkahuollon kautta ja maksaa n.x summan ja toimia niin että vastaanottaja sitten maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaanottajahan voi maksaa kaikki sitten kun hakee.
Joku laatikko voisi olla hyvä tai sitten paksun muovin sisään.

Paljonkohan ne kulut sitten on ja pitääkö mun ensin maksaa ne kaikki siä matkahuollossa ja sitten ne laittaa ne rahat mun tilille kun vastaanottaja noutaa paketin?

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
juu hintoja kyllä löytyy. Siis multa kysyttiin mitä maksaa jos laitan turvakaukalon matkahuollon kautta meneen? Pitääköhän semmonen pakata johki laatikkoon vai miten.. kauheen vaikeeta
Vai voinko siis vaan vastata, että voin toimittaa matkahuollon kautta ja maksaa n.x summan ja toimia niin että vastaanottaja sitten maksaa?

Käske maksaa vain kaukalon hinta ja maksaa toimituksen hakiessaan matkahuollosta. Mä olen pakannut kaukalon ihan kahteen jätesäkkiin.

Paljonkohan ne kulut sitten on ja pitääkö mun ensin maksaa ne kaikki siä matkahuollossa ja sitten ne laittaa ne rahat mun tilille kun vastaanottaja noutaa paketin?

Ei kun siellä matkahuollossa pistät ruksin ruutuun "vastaanottaja maksaa" ja sun ei tarvitse maksaa mitään.

Voit laittaa niin, että vastaanottaja maksaa. Jos löydät jostain kaukalon painon, osaat sanoa ostajalle myös kulut etukäteen (painon mukaan menee kulut). Paino saattais löytyä ohjekirjasta, ellei kotivaa'alla onnistu punnita. Ja Matkahuollolla voi lähettää ihan mitä vaan. Esimerkiksi polkupyörän ilman mitään pakkauksia... Itse laittaisin turvakaukalon isoon mustaan roskasäkkiin ja ehkä vähän sanomalehteä pehmikkeeksi.

Tuosta en tiedä.Tuollaisen löysin

Bussiennakko

Kun Bussipaketti lähetetään bussiennakolla, lunastaa vastaanottaja paketin maksamalla siitä osoitekorttiin merkityn ennakkosumman. Matkahuolto huolehtii siitä, että summa ohjautuu osoitekorttiin merkitylle pankkitilille.

Ja ilmeisesti maksaa 7.20e.

Painon kun tietäisit niin osaisit veloittaa oikein.Siis jos etukäteen tilille maksaa.

Tee niin, että ostaja maksaa kaukalon hinnan sun tilille etukäteen ja kuljetuskustannukset Matkahuoltoon pakettia noutaessaan. Bussiennakosta tulee ihan turhia kuluja ja lisäksi tilitys kestää 1-2vko.

Painaa adapterin kans jotain 5-7kg...siis voiko muka viedä sen paketin vaa matkahuoltoon ja ruksia johki lappuu et vastaanottaja maksaa ja ite ei tarvi maksaa mitää?
Postiennakollahan pitää eka maksaa ite ja sit sen saa takasin...
Ja maksaako se ostaja sen sitte mun tilille eka sen hinnan ja matkahuoltoon vaan ne kulut vai kaikki sen kautta?

Painaa adapterin kans jotain 5-7kg...siis voiko muka viedä sen paketin vaa matkahuoltoon ja ruksia johki lappuu et vastaanottaja maksaa ja ite ei tarvi maksaa mitää?
Ja maksaako se ostaja sen sitte mun tilille eka sen hinnan ja matkahuoltoon vaan ne kulut vai kaikki sen kautta?

VOI! Mä haen kohta rautalankaa. :kieh:

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

VOI! Mä haen kohta rautalankaa. :kieh:

:D

Anteeks :D mä vaan oon vähä jästipää...kiitos hirmusti neuvoista =)

Joku bussiennakko tuossa linkissä oli 7.20e.

Joo mut tää on eri asia. Ostaja maksaa siis myyjälle vain kaukalon hinnan tilille etukäteen ja sitten matkahuollossa tuotteen noutaessaan pelkän kuljetusmaksun, joka siis ei oo mikään bussiennakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:
Tee niin, että ostaja maksaa kaukalon hinnan sun tilille etukäteen ja kuljetuskustannukset Matkahuoltoon pakettia noutaessaan. Bussiennakosta tulee ihan turhia kuluja ja lisäksi tilitys kestää 1-2vko.

Yhteistyössä