apua mä en kestä tota lasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Mitä teen kun hermot ei vain kestä välillä lapsen käytöksen kanssa. kohta 2 v on jättänyt päiväunet ja on vaan niin uhmakas ja itsepäinen, lyö ja huutaa jos ei saa tahtoaan läpi (ei ole oppinut tätä mallista!!) ja mikään ei meinaa mennä läpi, ei tottele millään... kaikkia neuvoja oon seurannut ja yrittänyt olla itse rauhallinen ja pitää samoja turvallisia rutiineja ja sääntöjä jne... mutta nyt alkaa oikeesti omat hermot menemään välillä kun oon väsynyt ja en vaan jaksa lapsen jatkuvaa uhmaamista.

Tarvitset hengähdystauon! Huutamista en jaksa itsekään, lyömistä ei saa sallia missään muodossa.

Jos vaikka ulkoilu auttaisi? Meillä ainakin auttaa, ainakin itseä silloin kun seinät alkavat kaatua päälle.

joo sama juttu, tosin vaan tyttö kyseessä. tälläkin hetkellä poraa TAAS tuolla. kiukuttelee ja kitisee joka päivä jos jostakin asiasta vaikka kaikki pitäs olla hyvin. ihan sama mitä tehään tai ollaan tekemättä niin sama juttu.

juttele neuvolassa, tämä ei tarkoita sitä että lapsessa olisi jotain vikaa mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. Oma lapseni oli erittäin kiukkuinen, sai raivareita ym. ja sitten todettiin ADHD, ja se helpotti ymmärtämään lapsen käyttäytymistä. Vaikeaa on ollut mutta senkin asian kanssa oppii elämään. Älä anna lapselle periksi, älä polta hermojasi vaikka kuinka mieli tekisi, järjestä lapselle "tiukka", ohjattu päivä rytmi, josta et luovu kuin minuutilla puolin ja toisin. Säännöllisyys, pelisääntöjen ja rajojen asettamista. Ota lapsi mukaan ruoanlaittoon, siivoukseen, oman huoneen järjestämiseen. kehu lasta kun on aihetta, mutta uskalla myöskin torua. älä lahjo äläkä anna palkkioita, vaan esim halin. tai hyvää jälkkäriä.