apua! luin eilisillan ketjuja ja nyt säikähdin

  • Viestiketjun aloittaja rv 32
  • Ensimmäinen viesti
rv 32
olen raskaana ja syönyt leipäjuustoa! olen ollut tosi tarkka etten MITÄÄN epäilyttävää enkä kiellettyä ole syönyt enkä ole yhtään ajatellut että leipäjuusto olisi tuorejuustoihin verrattavissa. valion kai on aika turvallisia mut nyt tälläkin hetkellä mulla oli kaapissa leipäjuusto joka on "riitan herkun" kuinkahan turvallisia heillä. en kyllä enää syö.
 
Tulee mieleen patatyhmä tuttavani,joka haukkoi henkeään kauhusta kun kuuli että söin raskaana fetasalaattia ja joskus jopa siivun-kaksi maksamakkaraa leivän päällä.Tämä tuttavani "ei ikinä voisi vahingoittaa lastaan" em. tuotteilla ja sit kuitenkin sanoi juovansa joka perjantai ja lauantai saunakaljan tai kaksi.Siis mitä helvettiä,fetajuustoko se on vahingollisempaa lapselle kuin parit saunakaljat säännöllisesti joka viikonloppu? :headwall:
 
vieras
Siis voi apua, kyllä sitä on ennenkin syntynyt ihan terveitä ja hyvinvoivia lapsia, vaikka ei ole näistä syömisistä niin hössötettykään. Aivan yli on menneet nää nykyajan syömisrajoitukset. Ei niissä ole enää mitään järkeä.

Mullakin käly katteli kauhuissaan "en minä kyllä riskeerais tuolla tavalla", kun söin Valion tuorejuustoa leivän päällä, ihan ku oisin lastani tappamassa suunnilleen ollut. Turha siinä oli yrittää selitellä, että suurten meijereiden ja suomalaisten on ihan turvallisia, kun tyhmälle jotain menee päähän se siellä kans pysyy...
 
Vepasto
Mulle sanottiin neuvolassa, että suomalaisia tuorejuustoja ja muitakin juustoja, jotka on tehty pastoroidusta (miten toi kirjotetaan? )maidosta, voi syödä ihan huoletta.
 
no höpö höpö. minä ainakin on syönyt ihan normaalisti kaikkien seitsemän odotus aikana ja nyt tään kahdeksannenkin odotusaikana syön normaalisti. jos kaikkia alat miettimään niin eihän sitä voi ulkonakaan käydä ku saasteetkin on vaaraksi!
 
PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:
Tulee mieleen patatyhmä tuttavani,joka haukkoi henkeään kauhusta kun kuuli että söin raskaana fetasalaattia ja joskus jopa siivun-kaksi maksamakkaraa leivän päällä.Tämä tuttavani "ei ikinä voisi vahingoittaa lastaan" em. tuotteilla ja sit kuitenkin sanoi juovansa joka perjantai ja lauantai saunakaljan tai kaksi.Siis mitä helvettiä,fetajuustoko se on vahingollisempaa lapselle kuin parit saunakaljat säännöllisesti joka viikonloppu? :headwall:
oon kai mäki syöny feta juustoa :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sulo:
Kuinkahan paljon esim.. alkuraskauksien keskenmenotkin johtuvat listeriasta, kun niitä ei tutkita. Ihmiset kun niin listerian vaaroja vähättelevät.
Suurin syy keskenmenoihin on sikiössä oleva "vika" ja luonto korjaa oman virheensä. Sikiön kehitys on hyvin herkkää alkuvaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sulo:
Kuinkahan paljon esim.. alkuraskauksien keskenmenotkin johtuvat listeriasta, kun niitä ei tutkita. Ihmiset kun niin listerian vaaroja vähättelevät.
niin, kuinkahan paljon.. hyvä vetää johtopäätöksiä ja antaa ymmärtää asia yhdellä tavalla kun ei ole tutkittu. alkuraskauden keskenmenot johtuvat niin monesta tekijästä ettei sitä varmaan voidakaan tutkia: geenit ei sovikaan yhteen, alkio ei olekaan elinkelpoinen yksilö vaan luonto päättää poistaa sen jne.

Ja ap, jos olet jo syönyt, olet edelleen raskaana etkä ole ollut sairaana syötyäsi leipäjuustoa niin ei ole mitään hätää. Se on vain se listeriaRISKI mitä pelätään. Kotimaisista pastöroiduista on mullekin sanottu neuvolassa, että voi syödä. Älä stressaa =)

 
Sulo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sulo:
Kuinkahan paljon esim.. alkuraskauksien keskenmenotkin johtuvat listeriasta, kun niitä ei tutkita. Ihmiset kun niin listerian vaaroja vähättelevät.
Suurin syy keskenmenoihin on sikiössä oleva "vika" ja luonto korjaa oman virheensä. Sikiön kehitys on hyvin herkkää alkuvaiheessa.
Vikahan siitä listeriasta tuleekin. kaikkia keskenmenoja ei tutkita, jolleivät ne ole peräkkäisiä.
 

Yhteistyössä