Apua,löysin patin päästäni,mikäs se voi olla????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Tulin äsken saunasta ja kun harjasin hiukset niin sitten sormiin osui vasemman korvan takaa ylhäältä päähän päin kova patti.Patti on aika pieni ja ihan kova.En ole huomannut sitä ennen.Nyt olen ihan paniikissa että onko se joku kasvain..

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Ei varmasti ole finni,on ihan luunkova ja ehkä arviolta n.2cmkrt2cm..Hitto että voin olla paniikissa..Eikä ole imusolmuke koska on ihan kivikova eikä liiku..

Ootko varma, että ei oo ollu siinä jo kauemman aikaa? Mä löysin yksi vuosi päästäni samanlaisen patin ja olin ihan paniikissa. Kävin aivojen viipalekuvissa, ultrissa jne. ja selvis, että se on vanhan vamman aiheuttama kuhmu joka ei pienene. Eli vaaraton. Joskus jokin kolahtanut ja patti jäänyt sellaiseks.

mikäli patti on luun päällä ja "muljuaa" kun sitä sormella pyörittää niin on mitä varmimmin rasvapatti, mutta mikäli ei liiku olenkaan on siis luussa kiinni niin kävisin näyttämässä lääkärillä. neuvolassakin tietävät noista. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Oisko se sellanen älynystyrä :D
Tuskin on mitään vaarallista, kun kerran on siinä ihon alla. Luuhun tulee harvemmin mitään varsinaisia kasvaimia, luusyöpäkin on luun sisällä.

Mies löysi miun päästä kuopan yks ilta, kun silitteli miun tukkaa :| En tiiä miten kauan se siellä on ollu, ilmeisesti oon joskus kopauttanu kuuppani vähän kovempaa :whistle:

Mä löysin pari kk:tta sitten kaulastani patin n.4cm*2cm, tuntui että voimat hävis käsistä, piti vauva antaa äkkii miehelle, lysähdin siis säikähdyksestä.
Hetihän ajattelin että syöpä, just kun elämä kunnossa, sairastun ja kuolen, tuntui et pyörryn pelosta.
seuraavana päivänä lekuriin ja kokeet ja ultraa, ottivat ohutneulanäytteen ja sain 2 viikkoo oottaa vastauksia, ei kiinnostanut mikään sinä aikana, olin puoli kuollut, itkin vaan,että menetän kaiken...vastaukset tuli...ei ollu syöpää, mutta kontrolli kesällä,
nyt osaa arvostaa taas elämää paljon enemmän...mikä se on kun sitten muistaa arvostaa enemmän kun kolahtaa vähän, ihme juttu, pitäs osata olla joka päivä kiitollinen,
muistakaa ettette mene vihoissa nukkumaan, ja että rakastatte nyt kun voitte, elämä on liian lyhyt riitelyyn ja tyhjän päiväseen narinaan. Tsemppiä sulle, tiedän mille sinusta tuntuu, mutta mene lääkäriin ja selvitä asia niin saat helpotuksen kun saat tietoa :hug:

Ei pitäisi vitsailla toisen tuskalla.Täytyy olla täys linnunaivo,noilla finni ja nenä jutuilla
Saas nähdä,kun tulee omalle kohdalle jotakin vastaavaa,niin tilataan varmaan ambulanssi heti.
Niin tämämlaisille tyypeille yleensä käy.

99%:n todennäköisyydellä kyse on rasvapatista, joka on ärtynyt sen näpelöimisestä. Erittäin epätodennäköistä, että kyse olisi luutuumorista tms. Kallo ei ole symmetrinen, joten kyse voi olla myös kallonluun ulokkeesta, jota ei löydy vastaavasti toiselta puolelta.

Oletko milloin värjännyt hiuksia? Itse olen huomannut päänahkaani ilmaantuvan arkoja "patteja" hiusten värjäyksen jälkeen. Epäilen, että päänahka jotenkin väristä ärtyy.

Jos asia huolestuttaa kovasti, käy näytillä. Itse huolestun asioista helposti, ja voi sitä helpotusta, kun saa sitten kuulla, ettei huolta. Ja toisaalta ajattelen, että jos jotain olisikin itsellä, niin mahdollisimman äkkiähän asiaan täytyisi puuttua.

Yhteistyössä