Apua! Lehtitilauksesta! Peruutin tilauksen ja nyt kolahti luukusta hirveä lasku!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytentajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nytentajua

Vieras
Eli olen siis tilannut viime syksystä aikakauslehteä. Nyt noin viikko sitten peruutin tilauksen.

Nyt postista tuli lasku, jossa on kaksi eri laskulomaketta. Toisessa kehotetaan maksamaan numerot 5-10 vuodelta 2010, ja toisessa numerot 5/2010-4/2011.

Mitä tämä tarkoittaa? Eihän minun pitäisi joutua maksamaan kuin tämä viimeisin numero, joka minulle on postiluukusta tullut ennen kuin peruin tilauksen. Eli kyseessä on numero 5/2010.

:o

Joo, ensimmäinen lehtitilaukseni ja olen ihan äimänä.

Soita asiakaspalveluun ja kysy. Eihän kyseessä ollut mikään määräaikainen tilaus? Jos oli niin sitä ei voi välttämättä perua ja siksi sinulle on nyt tullut lasku.

Kyseessä kestotilaus. Eli minulle on toimitettu vain numerot 11/09 - 5/ 2010.
Ja nyt yritetään laskuttaan tulevista numeroista, eli tästä jopa vuotta eteenpäin.

Pitääpä soittaa heti ja selvittää.

Joskus lehtifirmat lähettävät "varmuuden vuoksi" laskun. Esim. Aku Ankasta tulee aina kaksoislasku, eli kaksi eri maksulappua. Toisella voi jatkaa sitä normaalia tilausta ja toisella voi tehdä kalliimman tilauksen, jossa tulee mukana jotain ekstrapokkareita tms.

Lue siis vielä tarkkaan niiden laskujen mukana tulleet paperit. Itse laskuissa ei välttämättä lue mitään, mutta oheiskirjeessä voi lukea esim. "maksamalla laskulla B saat edelleen lukuiloa kotiisi ja osallistut arvontoihin. Laskulla A maksat jo saamasi lehdet". Tms.

Oheiskirjeessä lukee vain, että maksamalla oheisen laskun eräpäivään mennessä varmistat tilaajalahjasi. Laskun maksamatta jättäminen ei peruuta tilausta.

Mutta kun hemmetti, olen jo perunut tilauksen.

Yritin soittaa, mutta asiakaspalvelu on lounastauolla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Oletko kuitenkin siis maksanut tilauksen alussa tai jossain vaiheessa jonkun pätkän lehteä?

Juu maksoin tilauksen alussa, eli viime syksynä, viisi numeroa sitä lehteä. Yhteensä lehtiä on ehtinyt tulla minulle seitsemän, kunnes viime viikolla muistin peruuttaa.

Eli toisin sanoen minulle pitäisi tulla nyt lasku kahdesta irtonumerosta, eli numeroista 4 ja 5/2010.

Sen sijaan tulikin lasku, jossa yritetään saada minut maksamaan numerot 5-10/2010 ja toisena vaihtoehtona 5/2010-4/2011.

Voi olla, että tuo lasku ehti lähteä ennen kuin tieto irtisanomisesta oli mennyt laskutusjärjestelmään. Soita asiakaspalveluun ja varmista. Sinuna odottelisin muutaman päivän ja katsoisin, tuleeko sitä pyytämääsi laskua.

Eli tilaajalahjaa ei sitten kyllä tule, jos maksat vain jo toimitetut lehdet.
Tilaajalahjan saa kun ottaa sen sovitun pätkän ja sitten vasta poikkaisee tilauksen.

Mutta etukäteen ei voida laskuttaa, joudut maksamaan vain sinulle toimitetut lehdet.

Kyllä se aspa lounaalta palailee piakkoin :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Voi olla, että tuo lasku ehti lähteä ennen kuin tieto irtisanomisesta oli mennyt laskutusjärjestelmään. Soita asiakaspalveluun ja varmista. Sinuna odottelisin muutaman päivän ja katsoisin, tuleeko sitä pyytämääsi laskua.

Tuo on tosiaan varmaan syynä.

Minä kanssa veikkaan, että lasku ehti lähteä ennen kuin peruutustieto päivittyi heille. No, klo 13 se selviää, silloin kuulemma palaavat lounaalta. :)

Tilaajalahjani olen saanut jo viime syksynä maksaessani ne viisi numeroa, joten enää en halua muuta kuin eroon tuosta lehdestä. :)

Yhteistyössä