APUA! lapsen karsastuksesta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulalla

Vieras
mihin viittaa jos peittotestissä toinen silmä karkaa ja sitten kun tuodaan kynää nenään päin toinen silmä karkaa? molemmilla kerroilla siis kyse eri silmästä.

onko karsastus pahaa/vakavaa? voiko vaikuttaa näköön? lapsi kun tykkää katsoa telkkaria 1-3m etäisyydeltä. voiko olla kyse useamman tyyppisestä karsastuksesta? minkä tyyppiseen karsastukseen nuo viittaa?

lapsi sai lähetteen silmälääkärille ja jono saattaa olla mitä tahansa 2vk ja 2kk väliltä kuulemma.

Minkä ikäinen lapsi? Yksityiselle saat varmasti ajan nopsemmin. Itse hoksasin keväällämeidän 1veellä karsastusta toisessa silmässä ja varasin ajan yksityiselle ja päästiin samantien ja sain huolen pois harteiltani.

Karkaako silmä ulos vai sisäänpäin?

Käsittääkseni on aina parempi, jos molemmat silmät karsastaa koska silloin ei ole niin suurta vaaraa siitä että toisen silmän näkö pääsisi huononemaan kauheasti toista huonommaksi.

kyseessä 7v lapsi ja toinen karkaa sisäänpäin ja toinen ulospäin. ymmärtääkseni. ja sitten vielä suoraan eteenpäin katsottaessa toinen silmä ei tule suoraan eteen vaan jää hivenen sivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyseessä 7v lapsi ja toinen karkaa sisäänpäin ja toinen ulospäin. ymmärtääkseni. ja sitten vielä suoraan eteenpäin katsottaessa toinen silmä ei tule suoraan eteen vaan jää hivenen sivuun.

Kyllä minä kuule sinuna varaisin ajan yksityiselle. Maksaa likemmäs satasen, mutta saat asian eteenpäin ja huolen pois harteilta. En itse odottelisi keskussairaalaan aikaa.

Uusimmat

Yhteistyössä