APUA, kohdun laskeuma vai kasvain tms???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Emättimessä se heti tuntuu. En edelleenkään ole uskaltanut sitä kosketella sen enempää. Lääkärin sanoista muistan sen verran, että emättimen seinämä on ikäänkuin pettänyt synnytyksen aikana, ja limakalvo"pussukka" työntyy seinämästä esiin. Vähän sama juttu kuin suonikohjut kuulemma. Mielummin ottaisin suonikohjut jalkoihin...

Kiitos viestistäsi Laskeumatäti.

Oon ihan masentunut tän asian kanssa, itkettää vaan. Äkkiä tuossa äsken ehdin nettiä selailla, ja onpa kiva jos tiedossa on mm. pidätysvaikeuksia.

Sain lääkäristä e-pillerit mukaan, mutta tuskinpa niille on mitään käyttöä. En itsekään kykene alapäätäni koskemaan, mahdottomalta tuntuu ajatus päästää mies sinne lähellekään :( Voiko se pullistuma "puhjeta" yhdynnän aikana tms?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos viestistäsi Laskeumatäti.

Oon ihan masentunut tän asian kanssa, itkettää vaan. Äkkiä tuossa äsken ehdin nettiä selailla, ja onpa kiva jos tiedossa on mm. pidätysvaikeuksia.

Sain lääkäristä e-pillerit mukaan, mutta tuskinpa niille on mitään käyttöä. En itsekään kykene alapäätäni koskemaan, mahdottomalta tuntuu ajatus päästää mies sinne lähellekään :( Voiko se pullistuma "puhjeta" yhdynnän aikana tms?

No ei puhkea.
Peräsuolen ja emättimen välinen seinämä on antanut sinulla hieman periksi, eli peräsuoli pullistuu emättimeen päin.
Eli ehkä sinulla on odotettavissa lähinnä sellaista, että kun käyt isommilla asioilla vessassa, niin kaikki ei kerralla tulekaan vaan jää tuonne pussukkaan. Jos tilanne ei paha, niin saat ehkä jumpalla asian melko hyväksi, jos taas pitkälle edennyt, niin leikataan aikanaan (miel. sitten kun lapset tehty).

Se että olisit synnyttänyt nyt sektiolla, ei ehkä olisi pelastanut sinua tältä vaivalta, sillä itse raskaus edesauttaa tuon vaivan syntyä/pahentumista.

Itselläni on tuo vaiva ja leikkauspöytä odottaa, mutta vasta jonkin ajan kuluttua, sillä olen juuri nyt pienen vauvan äiti.
Sain diagnoosin 2005 ja olen sen jälkeen saanut 2 lasta, joista toinen syntyi hätäsektiolla (ja vaiva paheni sektiosta huolimatta).

Tämän vaivan kanssa olen oppinut elämään, mutta miten sinä koet tämän, niin sen mukaan sinun täytyy edetä.
Lapsia varmasti voit tehdä vielä ja kyllä minä uskon, että halut vievät sinut vielä mennessään ja kohta olette miehen kanssa peittoa heiluttelemassa;) (niin nimittäin kävi meilläkin sen jälkeen kun hieman ensijärkytyksestä selvisin)

Voit myös googlettaa hakusanoilla rektoseele tai rectosele

Yhteistyössä