Apua, kissa tuli hulluks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pahenee vaan.
Kissa tuli tohon viereen äsken ja meni makaan näppäimistön päälle. siirsin sitä hieman niin sähisi minulle ja puraisi :| sain kissan kuitenki pois siitä ja nyt se on tossa taas. miks se tulee väkisillä tohon.
en tohi jättää kammarin ovea yöllä auki ku se käyttäytyy noin agressiivisesti ja arvaamattomasti.
huoh, olen kyl huolissani et miten täs käy.

Lekuri sanoi ettei se leikkaus kissan luonnetta muuta. Lopettaa vain mouruamisen. Ja vaikee sanoo miks kissa noin käyttäytyi, no leikkautan kuitenkin. Mut ongelma ei välttämät lopu. Olen huomannut et tissit saattavat olla turvoksissa ja epäilin et josko ois valeraskaus. lekuri meinas ettei voi olla valeraskaus jos ei ole ollut poikakissan kans.
Mitenkähän ne tonki tutkii ku varmasti siel riehuu, tai niin mistäpä mä tiiän. voihan se lyödä maatekki ja olla vain peloissaan.
kiva ku pitää viel taksilla mennä.
Mikähän ton kissan sais rauhottuun jos lekuristakaan ei välttämät apua. Onhan niit ongelmakoirillekkin apuja. Mitenkähän kissoille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se saattaa olla sairas, siis joku vaiva joka aiheuttaa sille kipua.

Olen sitäkin miettinyt ku eihän eläimistä aina nää onko ne kippeitä. Ei se ainakaan aina ole mut en tiedä onko jotain kipukohtauksia tai särkyä, sitähän en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
Lekuri sanoi ettei se leikkaus kissan luonnetta muuta. Lopettaa vain mouruamisen. Ja vaikee sanoo miks kissa noin käyttäytyi, no leikkautan kuitenkin. Mut ongelma ei välttämät lopu. Olen huomannut et tissit saattavat olla turvoksissa ja epäilin et josko ois valeraskaus. lekuri meinas ettei voi olla valeraskaus jos ei ole ollut poikakissan kans.
Mitenkähän ne tonki tutkii ku varmasti siel riehuu, tai niin mistäpä mä tiiän. voihan se lyödä maatekki ja olla vain peloissaan.
Mikähän ton kissan sais rauhottuun jos lekuristakaan ei välttämät apua. Onhan niit ongelmakoirillekkin apuja. Mitenkähän kissoille?

Nehän rauhottaa sen tutkimisen ajaksi, jos kissa ei muuten anna tutkia. Leikkaus ei sinänsä muuta kissan "luonnetta", mutta vähentää reagointia ja kiinnostusta vieraisiin kissoihin. Läheskään kaikki eläinlääkärit ei ole erikoistuneet kissoihin, joten olis hyvä, jos voisit jostain löytää erityisesti kissoista kiinnostuneen eläinlääkärin, sillä voisi olla asiantuntemusta myös käytösjuttuihin.

Pahenee vaan.
Kissa tuli tohon viereen äsken ja meni makaan näppäimistön päälle. siirsin sitä hieman niin sähisi minulle ja puraisi :| sain kissan kuitenki pois siitä ja nyt se on tossa taas. miks se tulee väkisillä tohon.
en tohi jättää kammarin ovea yöllä auki ku se käyttäytyy noin agressiivisesti ja arvaamattomasti.
huoh, olen kyl huolissani et miten täs käy.

Luultavasti se saa susta turvaa, ja haluaa siksi olla lähellä, mutta on kuitenkin niin peloissaan, että puolustautuu heti kun siihen koskee.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Nehän rauhottaa sen tutkimisen ajaksi, jos kissa ei muuten anna tutkia. Leikkaus ei sinänsä muuta kissan "luonnetta", mutta vähentää reagointia ja kiinnostusta vieraisiin kissoihin. Läheskään kaikki eläinlääkärit ei ole erikoistuneet kissoihin, joten olis hyvä, jos voisit jostain löytää erityisesti kissoista kiinnostuneen eläinlääkärin, sillä voisi olla asiantuntemusta myös käytösjuttuihin.

tää on pieni kaupunki, on vaan toi yks asema. Ei oo varaa lähtä muualle.

Juu. Yöllä raapi kammarin ovea kun laitoin esteen ettei pääse. On ollut suht normaali tänään. ehkä vähän levoton kuitenki viel. Häntä heiluu aika herkästi. En ole antanut lasten olla kissan kans ettei hermostu ja ettei vaan käy päälle.
Mietin vaan et tuskin toi kisu mua kiittää siitä et vien sen lekurin sörkittäväksi. Kuihan kauan se mulle siitä on vihainen ku nukutuksesta herää. Vai oisko sit niin et on niin iso leikkaus et hakee vaan turvaa minusta ja ei käyttäydykkään vihaisesti.
Veli on tulos lasten kans kylään et saapi nähdä miten käy. Varoitin kyl heitä puhelimes. Ainakaan ennen ei ole ollut heistä moksiskaan mut nyt olen varovainen.

Kissa voi olla kipeä ja siksi käyttäytyy oudosti. Kerro tuosta muuttuneesta käytöksestä eläinlääkärille, jotta hän voi tutkia kissan ennen leikkausta.
Kun kissa leikataan, niin varaa aika niin, että voit seuraavan vuorokauden ajan olla kissan kanssa koko ajan. Nukutuksesta toipumiseen menee aikaa tuon verran ja kissa voi olla hyvin sekava. Katso ettei pääse kiipeämään mihinkään, ettei satuttaisi itseään. Tarjoa vettä ja ruokaa vasta sitten, kun kisu on kunnolla herännyt. Suojaa nukkumapaikka(-paikat) vaikka pyyhkeellä, koska usein pissii ja kakkaa alleen tokkurassa.

Niin ja ennen leikkausta pitää olla 10-12 tuntia syömättä. Muuten oksentelee, kun saa rauhoituksen. Vettä voi antaa.

ei e vihasia leikkauksen jälkeen oo, ne on niin "omissa maailmoissa" leikkauksen jälkeen että ne ei tajuu mitään ja on nii raukkoja :)

mä ärsytin meidän kissaa eilen, tais pahastikki suuttua :) meidän toinen kissa ei syö mitään ja se johtuu siitä että aina ollaan ruokittu tavallaan sen toisen kissan vaatimusten mukaan ( mies on vähä semmonen pehmis, noin ei sais tehä muttaku ei kieltoa ymmärrä niink issa ku mieskään )ja se syö jos sillä on tylsää vaikka. tuli sitte puskimaan mun jalkoja ku olin jääkaapilla ja aina ku melkeen sai puskettua niin siirryin askeleen sivulle :)
tätä rumbaa jatku sitte vartti ja kissa vaan vihastu ja vihastu ja häntä oli pörröllä mutta silti sen oli pakko saada puskea :D

raukka parka yritti vielä lisää aamulla... pakko lelliä sitä sit ku tuun töistä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ei e vihasia leikkauksen jälkeen oo, ne on niin "omissa maailmoissa" leikkauksen jälkeen että ne ei tajuu mitään ja on nii raukkoja :)

mä ärsytin meidän kissaa eilen, tais pahastikki suuttua :) meidän toinen kissa ei syö mitään ja se johtuu siitä että aina ollaan ruokittu tavallaan sen toisen kissan vaatimusten mukaan ( mies on vähä semmonen pehmis, noin ei sais tehä muttaku ei kieltoa ymmärrä niink issa ku mieskään )ja se syö jos sillä on tylsää vaikka. tuli sitte puskimaan mun jalkoja ku olin jääkaapilla ja aina ku melkeen sai puskettua niin siirryin askeleen sivulle :)
tätä rumbaa jatku sitte vartti ja kissa vaan vihastu ja vihastu ja häntä oli pörröllä mutta silti sen oli pakko saada puskea :D

raukka parka yritti vielä lisää aamulla... pakko lelliä sitä sit ku tuun töistä kotiin.

Kurja ketale :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

Kurja ketale :D

just sellanen ilmekki sillä oli että ois noin sanonu :)
kissan logiikkaa " sinä senkin kurjimus, nyt kyllä suutun, anna mä pusken sua "

Eipä tuumannut veljestä eikä lapsista mitään. Oli niinku ennenkin.
Huvittuneena ajattelin et mun täytyy suhhuuttaa se tyttö jollain kissan karkote suihkeella ennenku se tulee meille. Mitä muutakaan tässä enää oikein voi tehdä.
Minusta on kumma ettei anneta ku yks kipupiikki heti leikkauksen jälkeen ja se on siinä. Eikö ihmisillekkään sen enempää lääkkeitä tuollaisen leikkauksen jälkeen anneta.
vai mitä jos se tyttö tulis makkara kourassa meille? auttaskohan se? hmmm mitä hitsiä täs keksis?

Nyt tytön kaveri ei saa tulla meille ollenkaan kylään. Äiti oli sanonut et mitä jos oisit yötä ollu niin kissa ois käyny kimppuun. Kyl tulee paha mieli. en kait mää nyt ois antanut kissan käydä lapsen kimppuun nyt kun tiedän et se voi sen tehdä. Mut ymmärrän kyl äitiä, itse olisin varmaan tehnyt samoin. Tyttö oli viel oven raosta laittanut kätensä ja kissa raapassu. Sitä en tiennyt edes. Nyt siin on naarmu ja mustelma. En kyl ymmärrä miks viel työntää kättä ku kissa jo kerran raapassu.
tosi kiva ku ite yrittää tehdä niin et kaikilla ois hyvä olla. Niin kissalla ku ihmisilläki.
Mitä ite tekisitte jos en saa tuota käytöstä muuttuun? Musta tää on tosi raskasta ettei voi lasten kaverit tulla. Tai jos tulee niin katsoa et kissa varmasti pysyy oven takana.

Kuula kallon katille. Ihmiset tärkeämpia. Ja sääli lasta jos kaverit ei voi tulla enää kylään. Tai sit häkki jossa pidetään kun vieraita. Tosin siitä se voi seota enemmän