Apua kissa oksensi madon ja nyt pelkään että meillä samoja!

21.04.2009
375
0
16
|O
mistä mä tiedän onko me saatu tuo mato tartunta mikä kissalla on?
voiko terveyskeskukseen soittaa lähettä vaikka kakkanäytteeseen tai jotain?
kissalle matokuurin haku hyr tee mieli silttää tuota kun pelkää tulevan ties mitä:snotty:

Ei ole kauhean todennäköistä. Mulle eläinlääkäri sanoi joskus, että teoriassa se on mahdollista, jos hieroo paljain sormin kissan hanuria tai paskaa, ja sen jälkeen työntää sormet suuhun pesemättä niitä.
Mutta tiiä sitten siitäkään....

Mä madotan kissat 4x vuodessa, silti toi vanha kollinrotjake oksentaa madon silloin tällöin. Olen antanut ylimääräisen kuurin sille sitten, mutta en oo kyllä meidän ihmisten osalta arvauskeskukseen soitellut, eikä kenelläkään ole ollut matotartunnan oireitakaan.

Ei ole kauhean todennäköistä. Mulle eläinlääkäri sanoi joskus, että teoriassa se on mahdollista, jos hieroo paljain sormin kissan hanuria tai paskaa, ja sen jälkeen työntää sormet suuhun pesemättä niitä.
Mutta tiiä sitten siitäkään....

Mä madotan kissat 4x vuodessa, silti toi vanha kollinrotjake oksentaa madon silloin tällöin. Olen antanut ylimääräisen kuurin sille sitten, mutta en oo kyllä meidän ihmisten osalta arvauskeskukseen soitellut, eikä kenelläkään ole ollut matotartunnan oireitakaan.

Oletko vaihtanut kissalle aina välillä kuuria?

[QUOTE="vieras";23061815]Ootko ihan tosissas?

Et sie voi saada itsellesi kissasi matoja,eikä niit saa siltä kukaan muukaan IHMINEN.[/QUOTE]

Kyllä se voi olla mahdollista,tuon saman madon voit saada kasviksista mitä lannoitettu paskalla yms.

hyr kuitenkin kalvaa kun ollut tässä kaikenmoista jos noi mun oireet onkin madosta johtuvia kun nyt luki noita juttuja:ashamed:

kissan madottanut parikuukautta sitten ja jännä että sisällä ollut eikä ulkona että mistä matoja on tullut sitten =/

Oletko vaihtanut kissalle aina välillä kuuria?

Olen. Meillä on hevosilla, kissoilla ja koirilla ihan oma, eläinlääkärin kanssa katsottu "madotusohjelma" (annostukset, lääkemerkit, madotusajankohdat). Tietty matolääke tiettyyn aikaan vuodesta, ja kissoilla ja koirillakin katsottu ulkoelukoille sopivat lääkkeet, että tehoaa myös niihin loisiin, jotka esim. sisäkissoilla ei ole todennäköisiä.

Mutta kun vanha herra pääasiallisesti elää itse metsästämillään eväillä, vaikka ihan kissanruokaakin olisi tarjolla, niin se vaan välillä onnistuu hommaamaan lieron ystävän :x

Voihan tulla vaikka kenkien mukana sisälle jotain mistä tartunnan saanut,pikaisesti vain matokuuri sille.Meille eläinlääkäri sanonut että Drontal-pilleri ainut mikä auttaa häätämään"kaikenlaatuiset"madot :) Tiedä sitten pitääkö paikkansa,mutta ainakin auttaa meillä. Tuskin se nyt teille ihmisille tulee kovinkaan helposti,toki mahdollista varmaan...

Yhteistyössä