Apua, kertokaa mikä on in lapsen mielestä nyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apuva"

Vieras
Eli sukulaiset/kummit kyselee lahjatoivetta 3v. täyttävälle pikkuneidille.
Neiti siis täyttää 3 ennen joulua vielä. Itse ei oikein osaa sanoa mitään, eikä lelulehdistäkään pyytää. Mitään ihan varsinaista ei tarvitse. Mikä olisi siis tämän ikäiselle nyt in?

Mitä on? Tuon ikäinen voi tykätä leikkihellasta, siihen astioista, brion junaradasta, muumitalosta, duploista, nukkevauvasta, nukensängystä, nukenrattaista, kirjoista, palapeleistä, muistipelistä, dominosta, lääkärilaukusta, little peopleista, my little ponysta, muovailuvahasta, väreistä, piirustuslaudasta, käsilaukuista...

Sepä siinä kun kaikkea on... Eli löytyy leikkihella / leikkikeittiö ja plaston astioita, löytyy junarataa, löytyy dubloja, useampi nukke, nukelle kehto vaunut sekä autokaukalo, kirjoja aika paljon, muistipelejä, kimple, suklaapeli, my little ponyja, muovailuvahaa, värejä... Little peopleista on joku talojuttu, ei juurikaan sillä ole koskaan leikkinyt, löytyy oma vanhani mutta uudenveroinen nukkekoti, mutta tähän koen että on vähän liian pieni vielä. piirrustuslaudan olen ostanut pukinpussiin...

Jotenkin on ideat niin hukassa eikä itse osaa pyytää mitään. kuitenkaan mitään rahaa en halua pyytää enkä oikeen vaatteitakaan. Jotain mikä olisi lapselle itselleen ei vanhemmille.

Entä sukset, pulkka, villahaalari, roolivaatteet (niitä on paljon erilaisia eläimistä leluhahmoihin), pikku siivousvälineet, kauppaleikkitavaraa (kassakone, leluruokaa, kärryt)? Ne pikkuiset eläimet, jotka vähän liikkuu ja joita voi helliä ja hoitaa (animagic tai jotain sinnepäin)? Hello Kitty-hahmo, pehmo, talo?

Monet tytöt tykkää hepoista, duplo hevostalli?

Onko kaikki peruspelitkin jo?

Entäs jos pyytäisit hyvät pussilakanat, jollain hahmolla mistä hän tykkää, kiva velourpyyhe myös? Tai täkki ja tyyny? Päiväpeitto? Niitä leikattavia kakkuja, leikattavat aamiastarvikkeet, posliiniastiat?

Mitä on peruspelit? Meillä on muutama muistipeli, kimble ja joku suklaapeli.
Tuollaisista animagic jutuista en ole kuullutkaan, kiitos pitää googletella. Noita zhu zhu petsejä mietein yhtenä vaihtoehtona.
Kunnollisia suksia olen miettinyt jos isovanhemmat ostaisivat yhdessä tai jokainen antaisi rahaa niitä varten.
Roolivaatteetkin voisi olla vaihtoehto, jos hieman isommassa koossa ostaisi valmiiksi, nyt kun ei ole hirmuisesti vielä vaatteenvaihto mieluista.

Jotain kehittävää ja opettavaa tahtoisin mielellään. En vain oikeasti tiedä mitä on ne kaikki peruspelit jne kun ei ole ennen tarvinnut moisia hankkia. Ja ihan turhaa pikkukrääsääkään en haluaisi.

Posliiniastiaston perii minulta, sellaiset siis on odottamassa.
Mutta nuo leikattavat ruuatkin on kyllä hyvä vaihtoehto =) Niistä varmaan tykkäisi kun keittiöhommat on mieleisiä.

[QUOTE="apuva";22528188]Mitä on peruspelit? Meillä on muutama muistipeli, kimble ja joku suklaapeli.
Tuollaisista animagic jutuista en ole kuullutkaan, kiitos pitää googletella. Noita zhu zhu petsejä mietein yhtenä vaihtoehtona.
Kunnollisia suksia olen miettinyt jos isovanhemmat ostaisivat yhdessä tai jokainen antaisi rahaa niitä varten.
Roolivaatteetkin voisi olla vaihtoehto, jos hieman isommassa koossa ostaisi valmiiksi, nyt kun ei ole hirmuisesti vielä vaatteenvaihto mieluista.

Jotain kehittävää ja opettavaa tahtoisin mielellään. En vain oikeasti tiedä mitä on ne kaikki peruspelit jne kun ei ole ennen tarvinnut moisia hankkia. Ja ihan turhaa pikkukrääsääkään en haluaisi.[/QUOTE]

Haun tulokset alle ANIMAGIC

Peruspelit = muistipeli, kimble, uno junior, domino, afrikan tähti, junior alias ainakin. Sitten hyviä uudempia on vaikka eläinpyramidi.

Palapelit on hyviä myös.

Tykkääkö jo prinsessajutuista?

Muistaakseni tuossa iässä käsilaukut kiinnostivat.

On sitten sellaisia nukketaloja pienille sormille, puisia, avoimia myös katosta.

Tykkääkö mistään ohjelmasta? Meillä tuossa iässä tykkäsi postimies patesta ja nalle puhista ja supernuuskijoista. Niistäkin saa leluja, pehmon, auton, hahmon jne.

2-vuotiaana mun tyttö sai fisher pricen koulubussin ja se on kyllä ollut yksi leikitympiä leluja meillä nyt 5-vuotiaalla.

Onko tyttösi muuten jo päiväkodissa?

Voisit pyytää sinnekin jotain nättiä ja käytännöllistä, esim. kultatossut. Ja päiväkodissa on yleensä joka vapun ja pyhämiesten päivän alla naamiaiset, voit ennakoida niitä niillä roolivaatepyynnöillä :).

On päiväkodissa :)

Soittimia meiltä löytyy paljon, isä kun on "monitaituri" niin on lapsillekin hankittuna kunnon rummut, kitara, marakassit jne. sekä cd-levyjä.

Mutta käsinuketkin hyvä idea :)

Yhteistyössä