apua kakunkoristeisiin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!

Vieras
Mistä saa muotteja tai miten valmistetaan pienen vauvan jalkapohjan jälkiä kakun pintaan? Vihreästä marsipaanista ajattelin tehdä kakun päälle "polun" pieniä jalanjälkiä. Kuvia tällaisista kauista löytyy mutta miten jalkapohjan jäljet tehdään?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla on ainakin sellainen jalanjäljen näköinen piparkakkumuotti. En kyllä muista, mistä sen olen ostanut.

Se on liian iso, niitä on myytävänä monessa paikassa. Mutta siis kun haluan kakun päälle useamman jalan jäljen. Piparimuotti on noin 6cm pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mut eihän tosta voi tehdä sellaista polkua, että näyttäisi niinkuin siitä olisi kävelty?!

Kun nuohan näyttää niinkuin sinne kakun sisään olisi upotettu vauva, niin että vain vähän jalanpohjia näkyy..

niin muuten näyttää :D

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Mut eihän tosta voi tehdä sellaista polkua, että näyttäisi niinkuin siitä olisi kävelty?!

Kun nuohan näyttää niinkuin sinne kakun sisään olisi upotettu vauva, niin että vain vähän jalanpohjia näkyy..

Muoteista saa sileitä jalankuvia myös, ilman muotoiltua jalanpohjaa.

bake and partysta saa suklaamuotin joka on 1/2 halvempi kuin silikonimuotti. Siitä tulee pieniä jalan mallisia suklaita. Niistä tulee kivan mallinen polku ja jos kyse on esim. ristiäiskakusta niin suklaalla kun vielä laittaa kakun päälle nimen niin aika kiva ja väähn normaalista poikkeava kakku tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:

Miten noilla voi tehdä jalanjäljet? Siis niin, että näyttäisi siltä kuin maahan olisi jäänyt jälki? Painamalla muotin ulkopuolta massaan vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
opettele käyttään googlea

Etsippä itse googlesta muu kuin pikkuleipämuotti eli pienempi kuin 6-10cm korkea.
Ap:lle bake and partyssa on marsipaanille tai suklaalle tarkoitettuja muotteja.

taidat olla toinen yhtä uusavuton, ku ap ettet osaa googlea käyttää, ku noin sua ärsyttää tai sitte o iltalääkkeet jääny sulla raukalla ottamatta

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:

Miten noilla voi tehdä jalanjäljet? Siis niin, että näyttäisi siltä kuin maahan olisi jäänyt jälki? Painamalla muotin ulkopuolta massaan vai?

Ei varmaan tarkoitus ollut mitään jälkeä kakun pintaan tehdä vaan irtonaiset jalankuvat jotka asetellaan niin että jäljet kulkee polun näköisesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://vaahteran.blogspot.com/2009/10/ristiaiskakku.html

Tuolla yksi kakku jossa jalanjäljet.Jäljet painettu vauvan jalalla :)

No mun vauva on keskolassa ja pääsee kotiin 6pv ennen ristiäisiä että ei oikein ole tollasta aikaa harjoitella. Ei meinaan välttämättä onnistu ihan ensi yrittämällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
opettele käyttään googlea

Etsippä itse googlesta muu kuin pikkuleipämuotti eli pienempi kuin 6-10cm korkea.
Ap:lle bake and partyssa on marsipaanille tai suklaalle tarkoitettuja muotteja.

taidat olla toinen yhtä uusavuton, ku ap ettet osaa googlea käyttää, ku noin sua ärsyttää tai sitte o iltalääkkeet jääny sulla raukalla ottamatta

Siis ei mua mitenkään ärsytä, ihan asiallisesti laitoin että googelta itse asia. Meinaan sellaisia muotteja ei ole ihan jokapaikassa. Ja kuule iltalääkkeet on otettu klo:20, kiitos kysymästä :D

Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://vaahteran.blogspot.com/2009/10/ristiaiskakku.html

Tuolla yksi kakku jossa jalanjäljet.Jäljet painettu vauvan jalalla :)

No mun vauva on keskolassa ja pääsee kotiin 6pv ennen ristiäisiä että ei oikein ole tollasta aikaa harjoitella. Ei meinaan välttämättä onnistu ihan ensi yrittämällä :)

Joku pienen nuken jalka voisi kanssa olla muottina.

Yhteistyössä