apua, kaksoset tulossa, mitä tehdä!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin mutta onko näissä perheissä ollut lapsia jo ennestään jos joo niin miten vanhemmat ovat jaksaneet ja selvinneet katraan kanssa? voiko neljän lapsen kanssa yleensä edes selvitä? itse en tunne ketään jolla lapsia näin monta?

Mitä tuohon nyt sanoisi.. Meitä on 6 sisarusta, vanhemmat, 3koiraa ja 4kissaa 4makuuhuoneisessa talossa, hyvin mahtuu ja nuorimmat 2 ovat kaksoset. Välillä oli rankkaa siihen asti että kaksoset oppi kävelemään, ja siitä eteenpäin vain helpottu. Järkikäteen ja onnea
 
vierailija
Ihan uskomattomattoman törkeitä ja viisastelevia kommentteja olet saanut osaksesi. On ihan luonnollista, että raskauden aikana käy läpi monenlaisia tunteita. Ilmeisesti osa kirjoittajista kokee voivansa kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kun voi kirjoittaa netissä eikä tarvitse sanoa sanojaan kasvotusten. Ihan turha sotkea tähän mitään lapsettomuusjuttuja tai vastaavia. Itse olen äärettömän kiitollinen kahdesta lapsestani, mutta kyllä aloittajan tilanteessa silti pelottaisi, hirvittäisi ja olisin huolissani omasta ja perheen pärjäämisestä.

Haluaisin sanoa, että ihan varmasti pärjäätte! Asuntoon varmasti mahdutte, vaikka jokaisella lapsella ei olisi omaa huonetta. Selvittäkää etukäteen mahdollisuuksia kunnan kotipalveluun. Etukäteen kannattaa selvittää myös vertaistuen kanavia. Facebookissa on monikkoperheiden ryhmä (www.facebook.com/groups/684664498241480/). Facebookista löytyy myös Imetyksen tuen ryhmä, jossa koulutetut tukiäidit vastaavat, saa apua ja vertaistukea (www.facebook.com/groups/imetyksentuki/). Lämpimästi suosittelen myös ergonomisia kantovälineitä avuksi arkeen kahden pienen kanssa, tähänkin apua saa FB-ryhmästä (www.facebook.com/groups/kantoliinatjakantoreput/).
 
vierailija
Ihan uskomattomattoman törkeitä ja viisastelevia kommentteja olet saanut osaksesi. On ihan luonnollista, että raskauden aikana käy läpi monenlaisia tunteita. Ilmeisesti osa kirjoittajista kokee voivansa kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kun voi kirjoittaa netissä eikä tarvitse sanoa sanojaan kasvotusten. Ihan turha sotkea tähän mitään lapsettomuusjuttuja tai vastaavia. Itse olen äärettömän kiitollinen kahdesta lapsestani, mutta kyllä aloittajan tilanteessa silti pelottaisi, hirvittäisi ja olisin huolissani omasta ja perheen pärjäämisestä.

Haluaisin sanoa, että ihan varmasti pärjäätte! Asuntoon varmasti mahdutte, vaikka jokaisella lapsella ei olisi omaa huonetta. Selvittäkää etukäteen mahdollisuuksia kunnan kotipalveluun. Etukäteen kannattaa selvittää myös vertaistuen kanavia. Facebookissa on monikkoperheiden ryhmä (www.facebook.com/groups/684664498241480/). Facebookista löytyy myös Imetyksen tuen ryhmä, jossa koulutetut tukiäidit vastaavat, saa apua ja vertaistukea (www.facebook.com/groups/imetyksentuki/). Lämpimästi suosittelen myös ergonomisia kantovälineitä avuksi arkeen kahden pienen kanssa, tähänkin apua saa FB-ryhmästä (www.facebook.com/groups/kantoliinatjakantoreput/).
 
vierailija
Höpö höpö. Kyllä jos kaksi lasta on ennestään tietää mitä lasten saaminen on. JOS on aikuinen ihminen. Teinit on erikseen. Nykyään ollaan vaan hippasen pinnallisia verrattuna entiseen. Lapsi on lahja! Lapsiparka, jos vanhemmat ei sitä ymmärrä.


Ihan uskomattomattoman törkeitä ja viisastelevia kommentteja olet saanut osaksesi. On ihan luonnollista, että raskauden aikana käy läpi monenlaisia tunteita. Ilmeisesti osa kirjoittajista kokee voivansa kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kun voi kirjoittaa netissä eikä tarvitse sanoa sanojaan kasvotusten. Ihan turha sotkea tähän mitään lapsettomuusjuttuja tai vastaavia. Itse olen äärettömän kiitollinen kahdesta lapsestani, mutta kyllä aloittajan tilanteessa silti pelottaisi, hirvittäisi ja olisin huolissani omasta ja perheen pärjäämisestä.

Haluaisin sanoa, että ihan varmasti pärjäätte! Asuntoon varmasti mahdutte, vaikka jokaisella lapsella ei olisi omaa huonetta. Selvittäkää etukäteen mahdollisuuksia kunnan kotipalveluun. Etukäteen kannattaa selvittää myös vertaistuen kanavia. Facebookissa on monikkoperheiden ryhmä (www.facebook.com/groups/684664498241480/). Facebookista löytyy myös Imetyksen tuen ryhmä, jossa koulutetut tukiäidit vastaavat, saa apua ja vertaistukea (www.facebook.com/groups/imetyksentuki/). Lämpimästi suosittelen myös ergonomisia kantovälineitä avuksi arkeen kahden pienen kanssa, tähänkin apua saa FB-ryhmästä (www.facebook.com/groups/kantoliinatjakantoreput/).
 
vierailija
kyllä katsoimme parhaaksi että sulattelemme tätä asiaa rauhassa emmekä hötkyile päätösten kanssa koska aikaa on. uskon että on parempi käydä keskustelemassa ammattilaisten kanssa näinkin suuresta asiasta. ja helppohan se sinun on siinä vaahdota kun et ole minun saappaissani. taidat olla joku onnellinen yhden lapsen äiti vailla huolen häivää!
 
vierailija
NIIn siinäpä se jo tuli.. eli meillä kaksi lasta jo ennestään 5 ja 3 vuotiaat ja nyt olen raskaana ja ultrassa paljastui järkytykseksemme kaksoset. kolme lasta oli se meidän ehdoton maksimi lapsimäärässä ja nyt tätä ei pysty hyväksymään. oma jaksaminen pelottaa ja taloudellinen selviäminen tulevaisuudessa eniten...kolmella lapsella olisimme mahtuneet tähän taloomme juuri ja juuri mutta nyt jos lapsia tulee neljä tila loppuu kyllä kesken. makkareita nyt kolme..muutto ei tule kysymykseen, tämä minun kotitaloni jonka olemme ostaneet ja rakas meille.

lisäksi olen törmännyt hassuun ilmiöön että ne joilla on jo kolme lasta tekevät vielä neljännen heitä kauhistellaan ja päivitellään ja he joille tuleekin tahtomattaan kaksoset ja saavat näin sen neljä lasta heitä ollaan heti onnittelemassa. miksi ihmeessä, onko jotenkin hyväksytympää saada useampi lapsi jotenkin näin vahingossa kuin ihan suunnitellusti..?


no kuitenkin tämä on nyt meille niin suuri juttu että iloa tässä ei mukana enää ole vaan kauhua ja pelkoa ja mietimme ihan tosissamme keskeytystä..vielä 3 viikkoa aikaa päättää mitä teemme mutta nyt juuri tuntuu että se olisi järkevin vaihtoehto ja meidän lapset olisi sitten tehty, kaksi saa riittää...muita saman kokeneita?
 

Yhteistyössä