Apua kaivataan, rv 40+ ja ens viikolla SYPE keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräliina

Vieras
Siis esikoiseni on syntynyt sektiolla sype pelon takia vuonna 2008. Nyt odotan toista lastani viikolla 40+1 ja oon käynyt tän raskauden aikana jo 2 kertaa synnytys tapa arviossa. Ensimmäisellä kerralla lääkäri kyseli miten olin ajatellut synnyttää ja pelosta huolimatta yritin rohkaista itseäni ja sanoin että normaali alatie olis tavoite. Siinä sitten viellä pääsin keskustelemaan kätilön kanssa kaikesta synnytykseen liittyvästä. Sain uuden lääkäriajan viellä parin viikon päähän siltä varalta, et jos haluun viellä keskustella synnytys tavasta kun olin vähän epäröivä. Silloin oli paljon tylympi lääkäri joka puhui omia puheluitaan kesken käyntini ja hän teki nopean sisätutkimuksen ja ultran ja totesi "hyvää synnytystä sitten vaan". Tämä siis viikolla 37.

tänään kävin yksityisellä ultrassa viellä koska tuon lapsen koko ahdisti. Erittäin asiantunteva lääkäri yksityisellä klinikalla arvioi sekä ultralla että käsin että sellanen 3800g olis painoa. MITÄÄN muutoksia ei ollut tapahtunut muuten, eli paikat täysin epäkypsät ja lääkäri sanoikin että epäilee ettei synny ainakaan viikkoon jollei nyt esim. tulis reikä kalvoihin ja vedet mene tms. Sanoi myös että luultavasti lähentelee 4kg jos menee ns. loppuun saakka. Kerroin että synnytys on alkanut taas vaivaamaan 24/7 ja että nyt kun mennää yliajalla niin alkanut ahdistaa kamalast. Suositteli sitten et pääsisin kättärille juttelee taas. Sanoi myös että tietysti mitä pikimmin syntyis niin sen parempi, kuulemma yliaikaisilla vauvoilla pääkään ei anna yhtähyvin periks ja muutenkin yliaikaisuudessa on niitä huonoja puolia. Ja tietty että vauva kasvaa kokoajan isommaksi kuitenkin, vaikkakin kasvu hidastuu..

No sitten soiton neuvolaan ja neuvolatäti soitti nyt sitten kättärille synnytyspelko asiassa ja sain itelleni ajan ens tiistaiksi. Olen siis jälleen menossa sinne pelkokeskusteluun äitiyspoliklinikalle.. mitähän he siellä meinaavat? Yksityinen lääkäri kirjoitti mun tietoihin (ku sanoin et koht ratkee pää ja koht ei taas tuu mitää muutaku sektio mieleen) et balongilla käynnistysyritys vois olla hyvä. Eli mitäs luulette suostuukohan kättärillä et jos sanon et haluun heti käynnistyksen tai sit sektion? Tiedän että sektion tuun saamaan jos näin vaadin, ei ketään voi pakottaa alatiehen. Ja mitähän nyt tällä käynnillä sit muuten tapahtuu..

Yhteistyössä