Apua kaivataan kokeneilta imettäjä-äideiltä!

  • Viestiketjun aloittaja ÄiteeNainen
  • Ensimmäinen viesti
ÄiteeNainen
Heippa!

Tässä tilanne: Meillä on 6,5 kk ikäinen poika,
joka ei syö tuttipullosta kuin äärimmäisessä nälässä.
Nyt olemme kuitenkin lähdössä häihin 100 km päähän kahden viikon päästä,
ja pojan olisi tarkoitus jäädä isovanhemmilleen. Tulemme kyllä sieltä yöllä pois, mutta mummun ja papan pitäisi pärjätä klo 12-03 välinen aika.

Miten tekisin pulloon opettelun? Jätänkö vain kylmästi iltaimetykset pois, ja
tarjoan pulloa sinnikkäästi, kunnes huolii? Vai aloitanko nokkamukista tarjoamisen? Voinko jo yrittää jättää yösyömiset pois (neuvolassa sitä jo kyseltiin, että olenko ajatellut jättää yösyötön pois)?

En kaipaa arvostelua, enkä kritiikkiä, lapsi on minun ja teen hänen kanssaan itse omat valintani. Kaipaan neuvoja.

Kiitos!
 
:)
Jos isä opettaisi pullolle? Äiti haisee niin houkutelevalle, että pullo tuskin kelpaa. Kun isä on kotona syöttöaikaan tarjoatte ensin pullosta ja sitten rinnasta loput.

En mie kyllä mikään kokenut ole, yhden yksivuotiaan äiti. Ja meillä oli pullo lisänä päivittäin ensimmäiset puoli vuotta, sittemmin ei ole kelvannut. Kokeilisin sellaistaa pehmeää nokkamukin nokkaa.
 
Kannaattaa vaihtaa iltaimetys pulloon, eiköhän se lopulta kelpaa =)
Meillä tytölle kun sanoin että nyt loppuu yösyömiset niin lopetti samantien ja alko nukkuu täysiä yöunia :LOL: ihan ku olis muka ymmärtäny mitä äiti sanoo..
Mutta pointti oli se että kyllä se siihen tottuu kun olet kärsivällinen! :hug:
 
...
tässä yksi vinkki, en tiedä toimiiko teillä meillä toimis..

kun seuraavan kerran aloitat imetyksen tee valmiiksi pullo siihen viereen ja anna hänen aloittaa rinnasta imemisen.. pienen hetken jälkeen otat kylmästi sen rinnan ulos siletä suusta ja vaihdat lennossa pulloon... saattaa tulla pientä vastalausetta mutta anna tulla ja tarjoa pulloa... tämän voi myös toistaa jos hirveä sota syttyy....
 
Monet muksut ei huoli pulloa äitin sylissä, koska siinä on se tuttu tissi liian lähellä. Isälle pullo ja ite meet vaikka lenkille, eiköhän onnistu. Saattaa pistää vähän hanttiin, mutta jos isä vaan rauhassa kävelee ympäri asuntoa ja vaikka laulelee, alkaa vauva helposti ihan huomaamattaan imeä. :)
 
niina
minä koittaisin arsenaalin erilaisia tuttipullon tutteja... meollä tyttö suostui syömään vain luonnonkumisesta tutista, silikoniset eivät kelvanneet ollenkaan... tsemppiä! :)

 
Voisin ehkä kokeilla sitä nokkamukia, etenkin jos tuntuu että pullo ei kelpaa... toisaalta varmaan sitten se tilanne, että sinä et ole paikalla kun tulee nälkä, niin voi olla, että hyväksyisikin sen pullonkin. Miten isältä onnistuu pullosta syöttäminen?
 
Meillä tehtiin niin että tyttö joka oli tissitakiainen,hälle annettiin kiinteitä se aika kun olin poissa.
Hörppyyttämällä lypsettyä maitoa mutta eihän sitä paljoa mennyt,mutta niin ettei tyttö kuivunut.
Ja bataattisosetta niin ettei nälkään kuollut.

Raaka peli,mut ei opetettu pulloon eikä tyttö kyllä olis huolinutkaan.

Eihän tuossa teillä 12-3 ajalla välttämättä ole kuin yksi ruokailu ja iltasyöminen...
Ja kyllähän kait jo kiinteitä syö ainakin jonkin verran?Ei tuossa ajassa vielä lapsi kuivu,toiset nukkuu yölläkin sen 9-10 h putkeen.
Kiinteeseen paljon maitoa vaan,löysähköä ruokaa.Menee siinäkin nesteitä sekä hedelmäsoseissa on nestettä runsain mitoin.
 
vieeeeeeeras
no ei varmaan kannata yösyömisiä tota ennen lopettaa, vauva varmaan haluaa maitotankkauksen, kun tulet kotiin, kun on pitkään ollut ilman... iltapuuroa jos ei vielä syö, niin sen alottaisin nyt, sillä jaksaisi varmaan nukkua siihen asti kun kotiudut.
 
ÄiteeNainen
Ottaisin muuten pojan mukaan, mutta kun häät ovat sellaisessa paikassa,
että ei ole mahdollista kärrytellä tai vaipanvaihtomahdollisuutta jne.,
niin hänen on parempi olla isovanhempien luona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä tehtiin niin että tyttö joka oli tissitakiainen,hälle annettiin kiinteitä se aika kun olin poissa.
Hörppyyttämällä lypsettyä maitoa mutta eihän sitä paljoa mennyt,mutta niin ettei tyttö kuivunut.
Ja bataattisosetta niin ettei nälkään kuollut.

Raaka peli,mut ei opetettu pulloon eikä tyttö kyllä olis huolinutkaan.

Eihän tuossa teillä 12-3 ajalla välttämättä ole kuin yksi ruokailu ja iltasyöminen...
Ja kyllähän kait jo kiinteitä syö ainakin jonkin verran?Ei tuossa ajassa vielä lapsi kuivu,toiset nukkuu yölläkin sen 9-10 h putkeen.
Kiinteeseen paljon maitoa vaan,löysähköä ruokaa.Menee siinäkin nesteitä sekä hedelmäsoseissa on nestettä runsain mitoin.

Niin jotta sen vain katoin et aika oli 12-03 eli 15 tuntia,et ei ihan yhellä syömisellä mennä.

Kokemuksista itellä,niin en oo ite opettanu yktään tissitakiaista pullolle,se on jääny niille ,jotka lapsen kanssa on jääny hoitamaan sitä.Yrittäny kyllä olen ja isä on yrittäny,mut vaatii isältäkin niin paljon hermoja,et meillä ei onnistunu ja kun vauva tietää et jos isä siinä,niin äitiki lähellä=) Niinpä mun äiti on opettanu vauvat aina silloin kun on jääny niiden kanssa ilman minua ja joka kerta on onnistunu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä tehtiin niin että tyttö joka oli tissitakiainen,hälle annettiin kiinteitä se aika kun olin poissa.
Hörppyyttämällä lypsettyä maitoa mutta eihän sitä paljoa mennyt,mutta niin ettei tyttö kuivunut.
Ja bataattisosetta niin ettei nälkään kuollut.

Raaka peli,mut ei opetettu pulloon eikä tyttö kyllä olis huolinutkaan.

Eihän tuossa teillä 12-3 ajalla välttämättä ole kuin yksi ruokailu ja iltasyöminen...
Ja kyllähän kait jo kiinteitä syö ainakin jonkin verran?Ei tuossa ajassa vielä lapsi kuivu,toiset nukkuu yölläkin sen 9-10 h putkeen.
Kiinteeseen paljon maitoa vaan,löysähköä ruokaa.Menee siinäkin nesteitä sekä hedelmäsoseissa on nestettä runsain mitoin.

Niin jotta sen vain katoin et aika oli 12-03 eli 15 tuntia,et ei ihan yhellä syömisellä mennä.

Kokemuksista itellä,niin en oo ite opettanu yktään tissitakiaista pullolle,se on jääny niille ,jotka lapsen kanssa on jääny hoitamaan sitä.Yrittäny kyllä olen ja isä on yrittäny,mut vaatii isältäkin niin paljon hermoja,et meillä ei onnistunu ja kun vauva tietää et jos isä siinä,niin äitiki lähellä=) Niinpä mun äiti on opettanu vauvat aina silloin kun on jääny niiden kanssa ilman minua ja joka kerta on onnistunu.
Niin,laitoihan että yksi ruokailu ja iltapala.Eli puuro tms.
Riippuu kuinka lapsi nukkuu.Mulla on ollut hyväunisia lapsia,yöunet 21-9 jo pienenä.
 
minä
Meidän poikamme oli samanlainen. Sai kamalan raivarin kun yritin antaa pulloa. Oppi sen sitten lopulta noin 8-9kk iässä kun lähdin laivalle :D Kuulostaa kamalalta ja kylmältä, mutta hoitajana oli erittäin tuttu ihminen jonka kanssa poika tekemisissä joka päivä ja oli jo aiemmin ottanut tältä henkilöltä pulloa vähän. Nyt juo siis oikein hienosti pullosta (ikää 11kk) maidot ja vellit :) Pointtini on se, että vauva saattaa ottaa pullon joltain muulta kuin sinulta, koska on tottunut siihen että äidiltä nyt kumminkin saa sen tissin sitten lopulta kun vähän taistelee :)
 
Syksy
En yrittäisikään pulloa. Onnistuuko lypsäminen? Syökö vauva jo kiinteitä yhtään?
Jos syö vähän kiinteitä jo, tekisin niin, että lypsäisin pakkaseen maitoa, jota sitten hörpyytettäisiin joko mukista tai nokkamukista lapselle. En lähtisi tuohon tuttipulloon tuossa iässä enää ollenkaan.

Jos ei syö vielä ollenkaan kiinteitä, sitten tekisin niin, että lypsäisin varastoon ja sitä sitten nokkamukilla "työnnettäisiin" suuhun, kyllä syö kun tarpeeksi on nälkä....
 

Yhteistyössä