Apua kaipasin 3kk neidin ruoka-asiaan

Pidemmittä puheitta asiaan..

Tyttäreni siis 3kk+1vk vanha.Meille annettiin neuvolasta joulukuun puolessa välisssä ohje 120ml kerralla antaa korviketta.Myös neuvolan ohjeella aloitettiin soseet heti 3kk;n tienoilla.
Velliä menee illalla 120ml.

Jotenkin soseiden aloituksen jälkeen yöunet menneet katkonaisiksi.6-7h unesta pudottu 3-4h.Ei mahavaivaa,vaan nälkä.Kysymys onkin,että täytyisikö minun nostaa maidon määrää 150ml kerta?Jotenkin tuntuu,että 120ml on pieni annos neidille,kun sose kuitenkin tuhdimpaa.Syöttövälit päivällä 2h.
Haaveena ei siis yöunien parannus,vaan ihan tietoa,että pitäisikö ns.pelkät maitoateriat suurentaa.Tuntuu,että maito vain janojuomaa,joka ei tuolla määrällä täytä.Tytöllä on kova imutarve ollut alusta saakka,eli huudolla syöminen lopetetaan.Mutta rauhoittuu olalle nostaessa.

Olen katsonut muiden kirjoituksia ja saman ikäisten vauvojen maitomäärät kerralla ovat 150-200ml :)

Kertokaa hyvät äipät miten teillä menee korviketta kerralla ja mistä tiedätte,että vauva tarvitsee juuri sen määrän...-KIITOS-
 
Hei,
anna ihmeessä pikkuiselle lisää maitoa jos jää nälkäiseksi. Tosin et kertonut syitä, miksi teillä on aloitettu soseet noin varhain ja miksi neuvolan täti on "määrännyt" maidon määrän? Etköhän itse kuitenkin tunne vauvasi parhaiten ja kokeilemallahan se varmasti selviää.
 
Meillä poika on 3kk ja 1vkoa vanha. Tätä nykyä syö korviketta n.130-160ml kerralla.Päivisin syöttövälit n3-4h. Illalla on annettu n 80ml korviketta ja 80ml maissivelliä sekaisin nyt pari päivää. Yöllä syö korviketta kerralla vain vähän n.80ml ja kerran ainoastaan syö yöllä. On tyytyväinen poika. En mäkään osaa muuta sanoa kun että kyllä sen huomaa jos pullo on tyhjä ja jää nälkä vielä, tuo ainakin kitisee sitten syötön jälkeen. Jos taas syö ns liikaa kerralla niin yli tulee ja pulauttelee useammin.
 
Kuule Lilla-Myy, anna pikkuisellesi maitoa niin paljon kuin syö. Minun tyttöni täyttää 24.1 4 kuukautta ja syö kerta annoksena iltaisin 200 ml maissivelliä, nukkuu yön yhdellä syötöllä ja päivällä 200ml tuttelia nukkuu vähemmän, (nukkuu paremmin yöllä) Likalla mittaa 60 cm ja painoa 5.7 kg (punnittu 13.1) Minusta syö aika paljon noihin mittoihin.
 
Anna ihmeessä sen verran kun pieni syö. Meillä meni tuossa iässä yötä vasten 200-240ml kerralla. Nukkuikin sit lähes 10h heräämättä. Syöttövälit päivälläkin aika lyhyitä. Anna vaan sen verran kun haluaa, rupeaa päivälläkin nuo välit pitenemään.
 

Yhteistyössä