APUA KAIPAAVA!

• Viestiketjun aloittaja IIRIS
  • Ensimmäinen viesti
IIRIS
APUA!!
MISTÄ APUA KUN RINNANPÄÄ ON MENNYT RIKKI KOVASTA IMUTEHOSTA.VOIKO LAITTAA RASVAA ENTÄ IMETTÄMINEN TÄYTYYKÖ LOPETTAA KUN LAITTAA RASVAA JA KUINKA KAUAN KESTÄÄ KUN HELPOTTAA?TOINEN RINTA IHAN OK,MUT KIPEÄSSÄ RINNASSA TUNTUU OLEVAN ENEMMÄN MAITOA,KAIT.OLEN KYLLÄ NYT YRITTÄNYT IMETTÄÄ VAIKKAKIN SATTUU KAMALASTI.
IIRIS :'(
:flower: KIITOS

Moi!

Tuttu tilanne, itsellä kaksi imetystä takana ja kolmas tulossa. Mulla auttoi tilannetta rintakumi, sen avulla sain imetettyä jotenkuten. Jos olin toooosi kipeänä, niin sitten tyhjäsin rintaa rintapumpulla.

Bebanthen-voide auttaa uuden ihon kasvamista nänniin, siinä on b-vitamiinia.

Voimia sinulle ! :hug: Muistan vieläkin kuinka kipeetä tuo teki, mutta onneksi sitten helpotti ajan myötä.

Niin ja sen bebanthenin jälkeen olin itse imettämättä tunnin, jotkut kyllä sanovat ettei tarvitsisi odottaa, mutta otin varman päälle- Sitten on sellainen (apteekista myös) rasva kuin lansinoh, lampaanvillarasva. Sen kanssa voi imettää vaikka heti. Tämä ei mulle ollut niin tehokas apu kuin tuo bebanthen, mutta hyvä lisäapu kuitenkin. Muista laittaa tätä vain ihan ohut kerros, ettei haudo ihoa enempi rikki.

Minä itse
Yritä rasvojen kanssa selvitä ensin, rintakumista voi olla vaikea päästä eroon, kun vauva oppii siinä erilaisen imuotteen. Itse rasvailin perusrasvalla ja annoin ilmakylpyjä mahdollisuuksien mukaan ja parani kyllä.

Täällä kanssa rinnanpää meni rikki viikon imetyksen jälkeen. Olin kaksi päivää imettämättä rikkoutuneesta rinnasta ja hoidin sitä bepanthen-voiteella sekä tiristin tilkan maitoa rinnanpäähän. Tyhjensin rintaa käsin lypsämällä. Tarjosin lypsettyä maitoa pullosta öisin. täytyy sanoa, että tuskasen kipeet on rinnat alkuun ollut. Toivottavasti tästä vähitellen helpottuu.
Tsemppiä kaikille! :hug:

piipii
ekan pojan kanssa meni kumpikin nänni ihan rikki ja toisen (3viikkoa vanha) kanssa sama juttu. ekan kanssa käytin viikon verran rintakumia ja se autto, ei tottunut vauva siihen. toisen kanssa meni viikossa ohi itsestään laittaen oman maitotilkan siihen aina imetyksen jälkeen ja sitten vaan hammasta purren. yritä kestää, ihan varmasti menee ohi. ja käytä ihmeessä sitä rintakumia ainakin pari päivää että saa nänni levätä.

käytä kumia
vaikka 2 viikkoa. itellä meni myös nänni rikki ja liian aikaisin jätin kumin pois. jouduin sairaalaan, luultavasti vauvan suusta pääsi bakteeri nänniin ja sain rintatulehduksen, oikean paiseen joka avattiin kun antibiootti ei tehonnut.
ja rasvaile ja pidä rinnat lämpiminä!

Yhteistyössä