Apua, joulu ruoka ja alkuraskaus

  • Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti
"Tietämätön"
Hei te viisaammat. Olen suunnitellut ja hankkinut osan joulun ruoista. Meillä ei syödä perinteisiä laatikoita vaan paljon kalaa eri muodoissa, graavi, mäti ja savu. Sekä tuorejuustoilla varustettuja ruokia. Melkein kaikessa on joko "raakaa kalaa" tai tuorejuustoa. Nyt sain sitten tietää, että olen raskaana. Mitä kaikkea nyt sitten "saan" syödä? En haluaisi hysterioida mutta en halua vaarantaa tätä raskauttakaan mitenkään.
 
"mie vaan"
Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?
 
Huooh
[QUOTE="mie vaan";27743688]Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?[/QUOTE]

Järki käteen.
 
tuota
[QUOTE="mie vaan";27743688]Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?[/QUOTE]

Sinä voit elää täysin normaalisti. Monet yrittävät kuukausia, jopa vuosia!
 
"Vieras"
[QUOTE="mie vaan";27743688]Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?[/QUOTE]

Et vielä tiedä, ei raskaus ole tarpeeksi pitkällä jotta vaikuttaa...eli alkiota ei vielä ole...ja verenkiertonne ei vielä yhtä. Mutta plussaamisen jälkeen en söisi mitään noista kielletyistä. Ihan siksikin et jos jotain tapahtuisi, en voisi itseäni syyttäää
 
"vieras"
[QUOTE="mie vaan";27743688]Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?[/QUOTE]

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D must be joking.............
 
Ththth
Graavi kala kannattaa jättää syömättä, muutoin voit syödä kaikkea itse tehtyä ja TUORETTA - siis ei mitään vakuumipakattua. Tuorejuustoja vois syödä jos ne on isojen meijereiden pastöroidusta maidosta tehtyjä. Maksalaatikkoa ei lusikallista enenpää.
 
joulupukki2012
ihan oikeasti, miten naiset pystyi lisääntymään ja syömään ennen nettiä... eiköhän tänäänkin herää melko usea nainen krapulassa tietämättä olevansa raskaana ja kuitenkin kaikki menee sitten loppujen lopuksi hyvin, ei tuu keskenmenoa eikä vammaista lasta. ihan ok miettiä ja olla huolestunut mutta niinkuin jo joku kirjoitti, järki käteen. ja hyvää joulua. ja muutenkaan kannata juuri mitään raakaa syödä(liha tms.), kasvikset erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"maho"
[QUOTE="mie vaan";27743688]Itse mietin vastavaa, jos olen raskaana ei se luultavasti vielä testissä aattona näkyisi. Lasta on yritetty useampi kuukausi. Miele tekisi kieltäytyä kaikista "vaarallisista", mutta se herättäisi kyllä kummastusta. Vietämme joulua pienellä porukalla ja jos en kalaa ja jälkkäriä (herkkujani) syö, se kyllä huomataan. En haluaisi kertoa raskauden yrittämisestä, miten toimin?[/QUOTE]

Tällä logiikalla, mä oisin elänyt aika monta vuotta absolutistina ja ilman jouluruokia...turhaan. Tai kunnes tulin raskaaksi 6 vuoden yrittämisen jälkeen.

Eli niin kauan kun plussaa ei näy tikussa, niin "et ole raskaana" ja voit elää täysin normaalisti.
 
"vieras"
Minäpäs olin bileissä päivää ennen plussatestiä, vedin tiukat kännit ja kessuttelin askin tupakkaa. Seuraavan päivän iltana tein testin ja kaksi viivaa pärähti.

Yhteistä verenkiertoa ei ole pariin viikkoon alkion kanssa, joten ole ap huoleti. En tietty suosittele kännäämään tai muutenkaan elämään vallattomasti, mutta iso suoja sillä alkiolla alussa vaan onneksi on :)
 
"vieras"
Maksalaatikkoa enintään lusikallinen, oikeasti?! Toki jos haluaa hysteeriseksi alkaa niin mikäs siinä..Kaupan maksalaatikossa on niin naurettavan pieni määrä maksaaa että kyllä mä ainakin sitä aion syödä enemmän kuin pari lusikallista. En nyt sentään ihan laatikkokaupalla mutta kuitenkin
 
Tarttuu jos tarttuu
[QUOTE="vieras";27744340]Minäpäs olin bileissä päivää ennen plussatestiä, vedin tiukat kännit ja kessuttelin askin tupakkaa. Seuraavan päivän iltana tein testin ja kaksi viivaa pärähti.

Yhteistä verenkiertoa ei ole pariin viikkoon alkion kanssa, joten ole ap huoleti. En tietty suosittele kännäämään tai muutenkaan elämään vallattomasti, mutta iso suoja sillä alkiolla alussa vaan onneksi on :)[/QUOTE]

Ne listeriat ja toksoplasmoosit voi kyllä itää niin pitkään, että huonolla onnella jo ennen raskautta nautittu "kielletty ruoka" voi olla vaaraksi sikiölle. Näiden tautien suhteen ei siis ole mitään "voi syödä niin kauan ennen kuin istukka muodostuu"-sääntöä.
 

Yhteistyössä