Apua, jälkivuoto riehaantui! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaiks

Vieras
Synnytyksestä pari viikkoa ja jälkivuoto oli jo tosi niukkaa ja semmoista vaaleahkoa. Eilen ei tullut päivällä eikä yöllä mitään edes pikkuhousunsuojaan. Tänä aamuna alkoi valua punaisempaa verta ja äsken vuoti yli siivekkellisestä terveyssiteestä. Side ehti olla pari tuntia pöksyissä ja tosiaan tuli yli joka reunalta. :O Onko tuo vielä normaalia vai pitääkö kohta soitella jonnekin? Synnytyksessä laitettiin pari tikkiä ja joku suoni oli revennyt, minkä vuoksi menetin verta pari litraa. Kotosalla olen ollut monta päivää, enkä ole siivonnut tai riekkunut. Laitoin nyt uuden siteen housuihin ja katson mitä tulee. Terkkari on tulossa neljän tunnin päästä katsomaan vauvaa, häneltä voin kysyä neuvoja, mutta nyt on vähän huoli päällä.

muistan että mulla oli eka viikko(sen jonka jouduin olemaan laitoksella) tosi niukkaa vuotoa mutta sitten kun tulin kotia vuoto muuttui runsaammaksi mutta se oli kuulemma normaalia.... toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla oli viime synnytyksen jälkeen sama juttu. Jälkivuotoa ei kovin hurjasti ollut ja kun luulin vuotojen loppuneen, heräsin yhtenä aamuna valtavaan veri määrään. Soitin lääkäriin ja siellä onniteltiin ensimmäisistä kuukautisista synnytyksen jälkeen :).
Eli ei välttämättä oo mitään vakavempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KaMaAn:
Mulla oli viime synnytyksen jälkeen sama juttu. Jälkivuotoa ei kovin hurjasti ollut ja kun luulin vuotojen loppuneen, heräsin yhtenä aamuna valtavaan veri määrään. Soitin lääkäriin ja siellä onniteltiin ensimmäisistä kuukautisista synnytyksen jälkeen :).

Tääh? Ei kait ne nyt vielä tässä vaiheessa voi alkaa? Vauva on osittaisimetyksellä, saa noin vajaan purkillisen korviketta päivässä, mutta aina vain imetyksen päälle ja imetän kaikki yöt, yleensä ilman lisäruokaa. Eikä mulla ole ikinä näin runsaita menkkojakaan ollut muuta kuin ihan nuorena...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KaMaAn:

Tääh? Ei kait ne nyt vielä tässä vaiheessa voi alkaa? Vauva on osittaisimetyksellä, saa noin vajaan purkillisen korviketta päivässä, mutta aina vain imetyksen päälle ja imetän kaikki yöt, yleensä ilman lisäruokaa. Eikä mulla ole ikinä näin runsaita menkkojakaan ollut muuta kuin ihan nuorena...

Mulla on ainakin nyt synnytyksen jälkeen ollut tosi runsaat menkat.. tamppooni ei pitäny mitään, ja sellanne siivellinen yösidekin oli parin tunnin päästä ihan märkä ja tätä kesti viikon..

voihan ne menkat alkaa vaikka imettäis..

No onneksi se terkkari tulee kotikäynnille, pitää siltä kysyä neuvoa. Nyt ei ole sohvalla istuessa tullut kuin pari tippaa, mutta koko ajan on sellainen olo, että kohta lorahtaa. Vatsa ei (kai?) tunnu kipeältä, ei ole kuumetta tms.

Yhteistyössä