APUA! Inkivääristä

Söin rv7-9 niitä Möllerin omega3-inkivääritabuja. Nyt tajusin, ttei tuo inkivääriuute mitä siinä on välttämättä sovi raskaanaoleville? Tietääkö kukaan inkiväärin haitoista? Ja mitenköhän tuollainen inkivääriuute eroaa Multitabs raskausinkivääristä?
 
Oon ihmetellyt ihan samaa: miten iso firma voi tehdä inkivääritabuja jos ne ovat raskaanaolevalle vaaraksi. Itse en ole syönyt Mölleriä vaan juonut Bahin rypälemehua jossa on inkivääriä (tosin varmaan aika vähän).

Suomenkielisiltä sivuilta en löytänyt mitään muuta kuin monesta paikkaa lauseen että inkivääriä ei suositella raskaanaoleville. Parilla jenkkisivulla sanottiin että inkivääriä on kauan sitten käytetty menkkojen käynnistämiseen, että inkivääri lisäisi kevyesti lantionalueen verenkiertoa. Minä nyt ymmärsin tuon niin että sikiölle siitä ei ole haittaa mutta voisiko se sitten isoina määrinä edesauttaa keskenmenoa. Huom huom, aivan oma spekulaationi, kertokaa ihmeessä jos joku tietää paremmin!
 
ainakaan mitään merkintöjä ei ole et ei sais raskaana ollessa käyttää. luulisin et se inkiväärin määrä on niin pieni ettei siitä haittaa ole. ja kun onhan sitä multi tabsin raskausinkivääriäkin saatavana ja on todettu turvalliseksi.
 
Sain neuvolasta sen paksun kirjan ja siinä sanottiin nimenomaan että inkiväärin pitäisi auttaa pahoinvointiin, joten ei varmaankaan kovin pahaa voi tehdä vauvalle. Minusta on järkevämpää käyttää raakaa inkivääriä niin ei ainakaan ole mitään lisäaineita ja tietääpähän mitä suuhunsa laittaa, mutta se on vain minun mielipide eli kaikki omalla tyylillään =)
 

Yhteistyössä