J
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Pahempi moka on laittaa avoimiin kenkiin sukkikset (vaikka ilman vahviketta) kuin että menis hyvin hoidetuilla ja siisteillä paljailla säärillä.
Tuota en ole kyllä koskaan kuullut!
Etkö?
Alkuperäinen kirjoittaja viiras:1. mekko on oikein kaunis ja häihin sopivaja sukkikset kyllä!
2. minusta jokseenkin arkinen kuvioinnin takia ja niin pitkä ettei ainakaan legginsit tuohon asuun sovi.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, en ole pukeutumisen asiantuntija![]()
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Huom jharmaana:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Eli 1. häät ovat sellaiset jonne emme ole menossa. Kutsussa oli kaason yhtyestiedot jolta voi kysellä lahjalistaa ja tilinumeroa.
Ajateltiin laittaa lahjatilille rahaa. Mutta mites sitten on sen kortin laita. Se kai kuuluu lähettää hääparin kotiin? Mutta milloin...siis päivää ennen häitä, viikkoa ennen häitä?!? Osaiskos joku neuvoa?
2. häihin ollaan menossa. Kyseessä on miehen työkaverin häät. Mies toki tietää työkaverinsa, mutta ei ole tavannut morsianta. Minä en ole tavannut kumpaakaan. Miten kuuluu pukeutua häihin joista ei tiedä mitäänkutsussa ei ollut vaatetuksesta puhetta.
1. ei lahjaa, jos ei ole menossa häihin. Eikä siis tilille rahaakaan.
Onnittelusähke on hieno ja harvinainen ele nykypäivänä ja se toimitetaan hääpaikalle.
2. ei häihin yleensä ilmoiteta pukukoodia. Kuvailemasi asu on oikein hyvä. Muista ne sukat ; )
Mikä ihmeen onnittelusähke...valaisetko vähän lisää![]()
Sukat...onko pakko :$ mulla menee nyt pasmat ihan sekaisin :ashamed: siis kun mä meinasin laittaa nämä kengät...
![]()
...eikös nuo ole vähän tökeröt joillakin sukkahousuilla? Vai mitähäh![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:1. Kortti kanttaa lähettää vasta niin, että saapuu häiden jälkeen. Jonkun vanhan uskomuksen mukaan jos onnittelee etukäteen ni tietää huonoa. En sitten tiedä kuinka moni on niin takauskoinen. Mutta silloin pitää musitaa ilmoittaa, ettei ole tulossa häihin.
2. Juhlavaatteet. Jos kutsussa ei mainita mitään vaate-etikettiä niin silloin se tarkoittaa että saa pukeutua miten haluaa. Toki niin että se kunnioittaa hääparia eli siistit ja puhtaat vaatteet ei verkkareita tai farkkuja naiselle. Nuorelle miehelle farkut on sallitut, jos sen kanssa pukee kauluspaida+pikkutakin. Kotelomekko on juhlavaate.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:1. Miksi lahja jos ette ole menossa?
2. On varmasti sopiva asu häihin.
Samat mietteet, miksi lahja, jos ette mene? Eri asia, jos kyseessä joku tosi läheinen, eikä häihin syystä tai toisesta pääse, mutta silloinhan kortin voi kuitenkin viedä ja onnitella henkilökohtaisesti niin pian kuin mahdollista, jos ei häihin pääse.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Pahempi moka on laittaa avoimiin kenkiin sukkikset (vaikka ilman vahviketta) kuin että menis hyvin hoidetuilla ja siisteillä paljailla säärillä.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Pahempi moka on laittaa avoimiin kenkiin sukkikset (vaikka ilman vahviketta) kuin että menis hyvin hoidetuilla ja siisteillä paljailla säärillä.
Etkö?
En. Sen kyllä tiesin, että juhlissa pitäisi perinteisen etiketin mukaan aina käyttää sukkia tai sukkahousuja. Ja sen, että sandaalien kanssa ei sukkia käytetä. Eli tästä looginen johtopäätös: sandaalit eivät ole juhlakengät vaan vapaa-ajankengät.
Mutta jos kerran muoti tai oma maku on sellainen, että pitää ne sandaalit juhliin laittaa, niin käsittääkseni niiden kanssa on ihan yhtä luvallista käyttää sukkia kuin olla käyttämättäkin. Miksi niitä sandaalisukkia muuten valmistettaisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Huom jharmaana:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Eli 1. häät ovat sellaiset jonne emme ole menossa. Kutsussa oli kaason yhtyestiedot jolta voi kysellä lahjalistaa ja tilinumeroa.
Ajateltiin laittaa lahjatilille rahaa. Mutta mites sitten on sen kortin laita. Se kai kuuluu lähettää hääparin kotiin? Mutta milloin...siis päivää ennen häitä, viikkoa ennen häitä?!? Osaiskos joku neuvoa?
2. häihin ollaan menossa. Kyseessä on miehen työkaverin häät. Mies toki tietää työkaverinsa, mutta ei ole tavannut morsianta. Minä en ole tavannut kumpaakaan. Miten kuuluu pukeutua häihin joista ei tiedä mitäänkutsussa ei ollut vaatetuksesta puhetta.
Onnittelusähke on hieno ja harvinainen ele nykypäivänä ja se toimitetaan hääpaikalle.
2. ei häihin yleensä ilmoiteta pukukoodia. Kuvailemasi asu on oikein hyvä. Muista ne sukat ; )
Sukat...onko pakko :$ mulla menee nyt pasmat ihan sekaisin :ashamed: siis kun mä meinasin laittaa nämä kengät...
![]()
...eikös nuo ole vähän tökeröt joillakin sukkahousuilla? Vai mitähäh![]()
No ei ainakaan mitään paljaita varpaita... niin ja ompas kulahtaneet... laita stay upit
Alkuperäinen kirjoittaja mies:Pari viikkoa sitten olin häissä, joissa morsiammen siskolla ei ollut sukkia. Pitkät ja hoikat mutta lihaksikkaat jalat. Todellä hot, mutta kuitenkin tyylikäs. Vieläkin ajattelen niitä jalkoja.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Pahempi moka on laittaa avoimiin kenkiin sukkikset (vaikka ilman vahviketta) kuin että menis hyvin hoidetuilla ja siisteillä paljailla säärillä.
Etkö?
En. Sen kyllä tiesin, että juhlissa pitäisi perinteisen etiketin mukaan aina käyttää sukkia tai sukkahousuja. Ja sen, että sandaalien kanssa ei sukkia käytetä. Eli tästä looginen johtopäätös: sandaalit eivät ole juhlakengät vaan vapaa-ajankengät.
Mutta jos kerran muoti tai oma maku on sellainen, että pitää ne sandaalit juhliin laittaa, niin käsittääkseni niiden kanssa on ihan yhtä luvallista käyttää sukkia kuin olla käyttämättäkin. Miksi niitä sandaalisukkia muuten valmistettaisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja chef:No nyt mä tipuin ihan kärryiltäKyllä nuo mun sandaalit mun mielestä on juhlavat...eli juhlakengät
Mutta on mulla mustat korkkaritkin jotka on vaan kerran olleet jalassa...niihin löytyy myös laukku ja paksu, leveä vyö, jotta ei puutu kuin puku.
Mutta ensisijaisesti haluaisin noi sandaalit laittaa. Paisti jos kaikki on eri mieltä niistä ja niiden kanssa käytettävistä sukkahusuista jne. niin ehkä mä sitten valitse ne korkkarit...taitaa olla turvallisempaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mies:Pari viikkoa sitten olin häissä, joissa morsiammen siskolla ei ollut sukkia. Pitkät ja hoikat mutta lihaksikkaat jalat. Todellä hot, mutta kuitenkin tyylikäs. Vieläkin ajattelen niitä jalkoja.
Ehkä juuri siksi ei mennä ilman sukkia, että miesvieraat ei pitäisi muita kuin morsianta kauniina.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No nyt mä tipuin ihan kärryiltäKyllä nuo mun sandaalit mun mielestä on juhlavat...eli juhlakengät
Mutta on mulla mustat korkkaritkin jotka on vaan kerran olleet jalassa...niihin löytyy myös laukku ja paksu, leveä vyö, jotta ei puutu kuin puku.
Mutta ensisijaisesti haluaisin noi sandaalit laittaa. Paisti jos kaikki on eri mieltä niistä ja niiden kanssa käytettävistä sukkahusuista jne. niin ehkä mä sitten valitse ne korkkarit...taitaa olla turvallisempaa![]()
Sanotaan näin, että aika harva suomalainen osaa pukeutua etiketin mukaisesti, eikä se useimmissa tilaisuuksissa kauhean tarkkaa olekaan. Niin kuin todettu on, tapahtuu kuninkaallisillekin etikettivirheitä. Mutta kun täällä kovasti toitotetaan "suuria mokia", niin kivahan se on pohtia, mikä lopulta on suurempi moka: sandaalit sukkien kanssa vai ilman...
Minun mielestäni sandaalit (kärkivahvikkeettomien sukkien kanssa tai ilman, ihan sama) on pienempi paha kuin leggingsit. Mutta molempia kesähäissä varmasti nähdään.
Ja lopuksi se tapakouluttajien vanha mantra, joka aika ajoin palstalla unohtuu: kaikkien etikettijuttujen tarkoituksena on osoittaa kunnioitusta juhlan päähenkilöitä kohtaan ja sydämen sivistystä. Eli sukkahousuja tärkeämpää on iloinen ja positiivinen juhlamieli ja kyky nähdä omia ja toisten puutteita pidemmälle.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No nyt mä tipuin ihan kärryiltäKyllä nuo mun sandaalit mun mielestä on juhlavat...eli juhlakengät
Sanotaan näin, että aika harva suomalainen osaa pukeutua etiketin mukaisesti, eikä se useimmissa tilaisuuksissa kauhean tarkkaa olekaan. Niin kuin todettu on, tapahtuu kuninkaallisillekin etikettivirheitä. Mutta kun täällä kovasti toitotetaan "suuria mokia", niin kivahan se on pohtia, mikä lopulta on suurempi moka: sandaalit sukkien kanssa vai ilman...
Minun mielestäni sandaalit (kärkivahvikkeettomien sukkien kanssa tai ilman, ihan sama) on pienempi paha kuin leggingsit. Mutta molempia kesähäissä varmasti nähdään.
Ja lopuksi se tapakouluttajien vanha mantra, joka aika ajoin palstalla unohtuu: kaikkien etikettijuttujen tarkoituksena on osoittaa kunnioitusta juhlan päähenkilöitä kohtaan ja sydämen sivistystä. Eli sukkahousuja tärkeämpää on iloinen ja positiivinen juhlamieli ja kyky nähdä omia ja toisten puutteita pidemmälle.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No nyt mä tipuin ihan kärryiltäKyllä nuo mun sandaalit mun mielestä on juhlavat...eli juhlakengät
Mun mielestä tässä oli erittäin hyvää asiaa 98% ()! Olen erittäin samaa mieltä tuosta lopusta ja minun mielestäni esim. häissä voi juhlavieraiden pukeutuminen noudattaa juhlaparin antamaa linjaa enemmän kuin etikettisäännöksiä.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Kieltämättä kyseessä on valitse kahdestä pahasta se vähemmän paha ja avoimet sandaalit eivät ole juuri tuonkaan ongelman takia hyviä ns. hienompiin juhliin. Mutta se, että jotakin valmistetaan ei vielä riitä perusteluksi, että menisivät läpi myös etiketin puolesta. Mitä mieltä olet muuten open toe-sukkahousuista häissä?
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Huom jharmaana:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Eli 1. häät ovat sellaiset jonne emme ole menossa. Kutsussa oli kaason yhtyestiedot jolta voi kysellä lahjalistaa ja tilinumeroa.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Kieltämättä kyseessä on valitse kahdestä pahasta se vähemmän paha ja avoimet sandaalit eivät ole juuri tuonkaan ongelman takia hyviä ns. hienompiin juhliin. Mutta se, että jotakin valmistetaan ei vielä riitä perusteluksi, että menisivät läpi myös etiketin puolesta. Mitä mieltä olet muuten open toe-sukkahousuista häissä?
En ole tuolle hommalle oikein lämmennyt. Varmaan siksi, että sukkahousujen tärkein tehtävä ainakin isoissa ja kirkollisissa juhlissa on mielestäni se, että ihminen on "vaatetettu" varpaita myöten, ei se että sääret näyttävät kauniilta. (mikä toki on plussaa sekin)
Niin kuin jo sanoin, suomalaisissa kesähäissä se rentous ja mukavuus on isompi tekijä kuin vaikkapa joissakin akateemisissa iltajuhlissa.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Kieltämättä kyseessä on valitse kahdestä pahasta se vähemmän paha ja avoimet sandaalit eivät ole juuri tuonkaan ongelman takia hyviä ns. hienompiin juhliin. Mutta se, että jotakin valmistetaan ei vielä riitä perusteluksi, että menisivät läpi myös etiketin puolesta. Mitä mieltä olet muuten open toe-sukkahousuista häissä?
En ole tuolle hommalle oikein lämmennyt. Varmaan siksi, että sukkahousujen tärkein tehtävä ainakin isoissa ja kirkollisissa juhlissa on mielestäni se, että ihminen on "vaatetettu" varpaita myöten, ei se että sääret näyttävät kauniilta. (mikä toki on plussaa sekin)
Niin kuin jo sanoin, suomalaisissa kesähäissä se rentous ja mukavuus on isompi tekijä kuin vaikkapa joissakin akateemisissa iltajuhlissa.
Eli et lämpene myöskään open toe sukkiksille? Ja sukkahousut ovat todella hyvät! Olettaen että ne eivät ole yhdistettynä sandaaleihin, jolloin näky on vain juntti ja tyylitön. Mutta kuten olemme yhdessä(?) todenneet, kyse on vain pienemmän pahan valitsemisesta ja siitä kuka pitää mitäkin pienempänä. Kaikkein varmin on kun laittaa juhliin korkkarit sukkahousujen kanssa ja säästää ne sandaalit vaikka joihinkin grillijuhliin.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Kieltämättä kyseessä on valitse kahdestä pahasta se vähemmän paha ja avoimet sandaalit eivät ole juuri tuonkaan ongelman takia hyviä ns. hienompiin juhliin. Mutta se, että jotakin valmistetaan ei vielä riitä perusteluksi, että menisivät läpi myös etiketin puolesta. Mitä mieltä olet muuten open toe-sukkahousuista häissä?
Eli et lämpene myöskään open toe sukkiksille? Ja sukkahousut ovat todella hyvät! Olettaen että ne eivät ole yhdistettynä sandaaleihin, jolloin näky on vain juntti ja tyylitön. Mutta kuten olemme yhdessä(?) todenneet, kyse on vain pienemmän pahan valitsemisesta ja siitä kuka pitää mitäkin pienempänä. Kaikkein varmin on kun laittaa juhliin korkkarit sukkahousujen kanssa ja säästää ne sandaalit vaikka joihinkin grillijuhliin.
Joo...mä laitan ne korkkarit ja sukkikset...mutta sukkiksetko sitten on ihonväriset?
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja m:Kieltämättä kyseessä on valitse kahdestä pahasta se vähemmän paha ja avoimet sandaalit eivät ole juuri tuonkaan ongelman takia hyviä ns. hienompiin juhliin. Mutta se, että jotakin valmistetaan ei vielä riitä perusteluksi, että menisivät läpi myös etiketin puolesta. Mitä mieltä olet muuten open toe-sukkahousuista häissä?
Joo...mä laitan ne korkkarit ja sukkikset...mutta sukkiksetko sitten on ihonväriset?
Kyllä, ihonväriset etiketin mukaan.![]()
Ja haluan vielä selventää etten itse kyttää pahalla silmässä juhlissa ihmisiä, joilla ei ole sukkahousuja tai joilla ne on yhditetty avonaisiin kenkiin. Pidän siellä huolen omasta pukeutumisesti ja that is it!![]()