Apua, ihanaa ja kamalaa, saatiin 2 hääkutsua. Voisko joku vähän opastaa mua etiketin suhteen =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ei tarvi sukkahousuja tai sukkia jos on kauniit ja hoidetut jalat.
tämä mun mielipide ja varmaan joo jotain vuodelta nakki olevaa etikettiä vastaan.

Nimenomaan, etiketin vastaisesti joka kylläkin on ihan vielä tätä päivääkin.

Joten kannattaa koittaa onkia kuinka etiketin mukaiset häät muuten on. jos morsian itse aikoo pukeutua pinkkiin mihameeseen, varmaan vieraillekin suodaan poikkeamaa etiketistä :D Toisaalta kirkossa pitäisi aina olla sääret ja olkapäät verhottu.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Vihkiminen tapahtuu klo 15 ja autolla kestää ajaa pelipaikalle 3 tuntia. Kotiin toki toiset 3 tuntia. Mukana kulkis 3 lasta joista nuorin 4kk...juu ei.

Siskon häät, mutta olemme kaikkea muuta kuin läheiset. Jos olisi toisen siskoni häät, niin menisimme vaikka 10 lapsen kanssa, mutta tämän siskon häät eivät innosta niin paljoa että sinne saakka lähdemme jne.

Mutta koska kyse on sukulaisesta niin mieluusti silti jotenkin heidän juhlapäiväänsä muistettais. Mikäli juhlat olisivat lähepänä niin toki menisimme myös mukaan juhlimaan.

No jos kyse on siskosta, niin veisin kortin henkilökohtaisesti heille. Joko ennen häitä tai häiden jälkeen, ihan vain koska seuraavan kerran tapaatte.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Joten kannattaa koittaa onkia kuinka etiketin mukaiset häät muuten on. jos morsian itse aikoo pukeutua pinkkiin mihameeseen, varmaan vieraillekin suodaan poikkeamaa etiketistä :D Toisaalta kirkossa pitäisi aina olla sääret ja olkapäät verhottu.

no eikös Victoriankin häissä muutamat tepastelleet ilman sukkiksia/sukkia . eipä tuo nyt kai maailmaa kaada varmaan :)

Laittaisin kortin. Ja kyllähän te tietenkin voitte muistaa hääparia vaikka ette häihin menisikään.

Ja sukkahousut kuuluvat ehdottomasti juhlapukeutumiseen vaikka olisi kuinka hienot ja hoidetut jalat...

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ei lahjaa jos ei ole menossa häihin. Eikä onnittelukorttikaan mikään pakollinen ole.

Ja juhliin AINA sukat/sukkahousut/stay-upit tai vastaavaa. Ei paljain varpain!!!

höpö, höpö!!! Ei kesähäissä tarvii sukkahousuja
(ellei halua!) ellei sitten ole jotain pukukoodia...oikein hienot juhlat!
Meillä ainakin oli ihan rennot kesähäät työväentalolla, ei siellä tarvinnut pukeutua kun mihinkin linnanjuhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no eikös Victoriankin häissä muutamat tepastelleet ilman sukkiksia/sukkia . eipä tuo nyt kai maailmaa kaada varmaan :)

Ei kaada maailmaa, mutta kertonee joko moukkamaisuudesta tai sivistymättömyydestä ;)

mjjäh.
minusta sellaisesta kertoo taas enempi sellanen turhantarkka pilkun viilailu pikkuasioissa :D hui kauhistus.

Te, joiden mielestä lahjaa ei tarvitse hankkia, jos ei ole menossa häihin: haluaisitteko perustella kantaanne?

Minun aataminaikuisen etikettini mukaan lahja annetaan vain ja ainoastaan siksi, että halutaan muistaa hääparia. Ja tähän asiaan ei mitenkään liity se, onko itse paikalla juhlimassa vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vihkiminen tapahtuu klo 15 ja autolla kestää ajaa pelipaikalle 3 tuntia. Kotiin toki toiset 3 tuntia. Mukana kulkis 3 lasta joista nuorin 4kk...juu ei.

Siskon häät, mutta olemme kaikkea muuta kuin läheiset. Jos olisi toisen siskoni häät, niin menisimme vaikka 10 lapsen kanssa, mutta tämän siskon häät eivät innosta niin paljoa että sinne saakka lähdemme jne.

Mutta koska kyse on sukulaisesta niin mieluusti silti jotenkin heidän juhlapäiväänsä muistettais. Mikäli juhlat olisivat lähepänä niin toki menisimme myös mukaan juhlimaan.

No jos kyse on siskosta, niin veisin kortin henkilökohtaisesti heille. Joko ennen häitä tai häiden jälkeen, ihan vain koska seuraavan kerran tapaatte.

no en aja kyllä kortin takia 3 tuntia per suunta. Me siis ei olla misään tekemisissä siskon kanssa. Ei olla riidoissa, mutta ei vaan olla "toistemme" tyylisiä ihmisiä. Oikeasti emme ole edes biologisesti siskoksia, mutta kuitenkin...pitkä juttu selittää.

Me tavataan vaun häissä ja hautajaisissa, eli ei kyläillä tms. toistemme luona.

Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ei lahjaa jos ei ole menossa häihin. Eikä onnittelukorttikaan mikään pakollinen ole.

Ja juhliin AINA sukat/sukkahousut/stay-upit tai vastaavaa. Ei paljain varpain!!!

höpö, höpö!!! Ei kesähäissä tarvii sukkahousuja
(ellei halua!) ellei sitten ole jotain pukukoodia...oikein hienot juhlat!
Meillä ainakin oli ihan rennot kesähäät työväentalolla, ei siellä tarvinnut pukeutua kun mihinkin linnanjuhliin.

Mä olin suunnitellut että mä laittaisin...uskaltaakohan sitä kertoa täällä....LEGGINSSIT!

Koitan katsoa löytyiskö jostain sellaista kuvaa mitä vähän olen vaatetukseksi suunnitellut...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Te, joiden mielestä lahjaa ei tarvitse hankkia, jos ei ole menossa häihin: haluaisitteko perustella kantaanne?

Minun aataminaikuisen etikettini mukaan lahja annetaan vain ja ainoastaan siksi, että halutaan muistaa hääparia. Ja tähän asiaan ei mitenkään liity se, onko itse paikalla juhlimassa vai ei.

Samaa mieltä!

no en aja kyllä kortin takia 3 tuntia per suunta. Me siis ei olla misään tekemisissä siskon kanssa. Ei olla riidoissa, mutta ei vaan olla "toistemme" tyylisiä ihmisiä. Oikeasti emme ole edes biologisesti siskoksia, mutta kuitenkin...pitkä juttu selittää.

Me tavataan vaun häissä ja hautajaisissa, eli ei kyläillä tms. toistemme luona.

Niin ajattelin, et siinä samalla tietty olis kyläilty eikä vaan korttia viety. Mut toki jos, ette ole edes kyläilyväleissä niin ei sitten. Aika sääli sinänsä.

1. Miksi ette ole menossa? Jos ovat esim. tutun tuttuja niin en antaisi lahjaa. Jos ovat läheisiä niin sitten laittaisin lahja(raha)n ja kortin postiin samalla viikolla kuin häät.

2. On sopiva puku ja huivi on hyvä kirkkoon. Kunhan et vaan laita valkoista ;)

Etketistä sen verran, että muista että kutsuttuja ovat vain perheestänne ne, joiden nimi lukee kutsun kuoressa. Aika usein nykyään on lapsettomia häitä. Kuoressa täytyy lukea myös lasten nimet tai sitten aikuisen PERHEINEEN, jotta voitte ottaa lapset mukaan.

Kysyit myös sähkeestä. En tiedä vastasiko joku jo sinulle mutta ks. alla oleva linkki. Korusähke on kaunis ja helppo tapa muistaa, jos ei pääse itse paikalle. Häitä varten omat sähkeensä. Me saatiin näitä kotiin jo pari päivää ennen häitä ja otettiin sitten mukaan lahjapöytään näytille.
http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kortit/korusahkejaadressi.html

Alkuperäinen kirjoittaja Huom jharmaana:
1. ei lahjaa, jos ei ole menossa häihin. Eikä siis tilille rahaakaan.
Onnittelusähke on hieno ja harvinainen ele nykypäivänä ja se toimitetaan hääpaikalle.

2. ei häihin yleensä ilmoiteta pukukoodia. Kuvailemasi asu on oikein hyvä. Muista ne sukat ; )

1. Kyllä lahja on silti tapana antaa, vaikka ei itse pääsekään häihin. Rahat vain tilille, se on ihan hyvä.

2. Kirkossa voi olla olkapäät ja kainalot näkyvissä. Niitä ei tarvitse peittää. Ap:n kuvailema asu oli ihan hyvä.

Onko teidän luota menossa muita häihin? Laita kortti niiden matkassa hääpaikalle, tai lähetä kortti teidän porukoille, jotka vievät sen mukanaan. KOrttiin maininta häälahjasta =) Tai sitten lähetä maanantaiksi hääparin kotiin. Ei se hääpari niitä kortteja paljon ennen maanantaita lue edes :D

Peesit

Palstallahan aina toitotetaan että eivät anna lahjaa siksi että osallistuisivat juhlan kustannuksiin ja maksaisivat osallistumisestaan...

Olen samaa mieltä, mutta siitä seuraa se käänteinen ajatus, että jos hääpari on sellainen, jota haluan muistaa, pyrin pääsemään myös häihin. jos pari on niin vieras, ettei häät kiinnosta, en katso muutakaan muistamista velvollisuudeksi. Siis ei ole pakko antaa lahjaa, jos ei mene häihinkään, mutta jos taas haluaa muistaa, voi muistaa lahjalla, vaikka ei olisi edes kutsuttu häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja lyyti:
1. Miksi ette ole menossa? Jos ovat esim. tutun tuttuja niin en antaisi lahjaa. Jos ovat läheisiä niin sitten laittaisin lahja(raha)n ja kortin postiin samalla viikolla kuin häät.

2. On sopiva puku ja huivi on hyvä kirkkoon. Kunhan et vaan laita valkoista ;)

Etketistä sen verran, että muista että kutsuttuja ovat vain perheestänne ne, joiden nimi lukee kutsun kuoressa. Aika usein nykyään on lapsettomia häitä. Kuoressa täytyy lukea myös lasten nimet tai sitten aikuisen PERHEINEEN, jotta voitte ottaa lapset mukaan.

Kysyit myös sähkeestä. En tiedä vastasiko joku jo sinulle mutta ks. alla oleva linkki. Korusähke on kaunis ja helppo tapa muistaa, jos ei pääse itse paikalle. Häitä varten omat sähkeensä. Me saatiin näitä kotiin jo pari päivää ennen häitä ja otettiin sitten mukaan lahjapöytään näytille.
http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kortit/korusahkejaadressi.html

Kutsussa luki minä, mies ja perheineen.

Tässä toisessa kutsussa luki mies ja minä...ja sinne lapset eivät tietenkään mukaan tule.

Kiitos linkistä :)

http://www.yourface.fi/fin/earlyspring2010.php?seasonid=19&offset=0&productid=317

Vähän jotain tähän tyyliin...mutta ei välttämättä ihan noin juhlallista...siis tuo ruusuke on ehkä vähän liikaa...tai sitten se kangas on vähän liikaa tjtn. Mutta siis tämän tyylisen mekon ajattelin laittaa. Jos se on noin juhlallinen niin sitten ne sukkikset on ihan ok...

toinen vaihtoehto on vähän tähän tyyliin...

http://www.yourface.fi/fin/earlyspring2010.php?seasonid=19&offset=0&productid=319

mutta hame olisi siis yksivärinen ja ylettyisi polviin. Mun mielestä tämän kanssa sukkikset näyttää pölöltä ja legginssit ois paljon parempi idea.

Mutta olenko mä siis yksin tämän mielipiteeni kanssa :ashamed:

Kyllä mä laittaisin sellaiset sandaalisukkahousut molempien noiden hame-vaihtoehtojesi kanssa häihin. Musta legginsit ei oikein ole häiden tasoista juhlapukeutumista (ainakaan aikuisilla). muuten kuin häissä leggarit ois munkin mielestä paremmat.

1. mekko on oikein kaunis ja häihin sopiva :) ja sukkikset kyllä!
2. minusta jokseenkin arkinen kuvioinnin takia ja niin pitkä ettei ainakaan legginsit tuohon asuun sovi.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, en ole pukeutumisen asiantuntija :D

Yhteistyössä