Apua, ihanaa ja kamalaa, saatiin 2 hääkutsua. Voisko joku vähän opastaa mua etiketin suhteen =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli 1. häät ovat sellaiset jonne emme ole menossa. Kutsussa oli kaason yhtyestiedot jolta voi kysellä lahjalistaa ja tilinumeroa.

Ajateltiin laittaa lahjatilille rahaa. Mutta mites sitten on sen kortin laita. Se kai kuuluu lähettää hääparin kotiin? Mutta milloin...siis päivää ennen häitä, viikkoa ennen häitä?!? Osaiskos joku neuvoa?

2. häihin ollaan menossa. Kyseessä on miehen työkaverin häät. Mies toki tietää työkaverinsa, mutta ei ole tavannut morsianta. Minä en ole tavannut kumpaakaan. Miten kuuluu pukeutua häihin joista ei tiedä mitään :o kutsussa ei ollut vaatetuksesta puhetta.

Onko ok jos mies laittaa puvun ja minä sitten kotelomekon tai jonkinmoisen coctailmekon, joka olisi about polvipituinen? Ja hartiat/kainalot peittoon ainakin kirkon ajaksi boleron/huivin avulla?!

Kaikki muutkin etikettijutut otetaan kiitollisina vastaan...mä kun en ole koskaan ollut kenenkään muun, kuin omissa häissäni :D

1. Korttia ei tarvitse lähettää. Voitte kirjoittaa onnitteluviestin tilisiirrossa viesti kohtaan. Tai sitten lähetätte kortin ja sen mukana rahamuistamisen.

2. Juhlavaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1. Korttia ei tarvitse lähettää. Voitte kirjoittaa onnitteluviestin tilisiirrossa viesti kohtaan. Tai sitten lähetätte kortin ja sen mukana rahamuistamisen.

2. Juhlavaatteet.

Aijaa....postitse ei saa kylläkään rahaa lähettää...ja mulle kortit oli lahjaa tärkeämmät...ne on visusti säästössä...hmmm :/

Juhlavaatteet...aika laaja käsite :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
1. Miksi lahja jos ette ole menossa?
2. On varmasti sopiva asu häihin.

Eikö lahja kuitenkin kuulu lähettää? Me saatiin joiltakin pois jääneiltä lahja, joiltakin kukkia ja joiltain ei mitään. Mä mielelläni muistaisin hääparia.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Eli 1. häät ovat sellaiset jonne emme ole menossa. Kutsussa oli kaason yhtyestiedot jolta voi kysellä lahjalistaa ja tilinumeroa.

Ajateltiin laittaa lahjatilille rahaa. Mutta mites sitten on sen kortin laita. Se kai kuuluu lähettää hääparin kotiin? Mutta milloin...siis päivää ennen häitä, viikkoa ennen häitä?!? Osaiskos joku neuvoa?

2. häihin ollaan menossa. Kyseessä on miehen työkaverin häät. Mies toki tietää työkaverinsa, mutta ei ole tavannut morsianta. Minä en ole tavannut kumpaakaan. Miten kuuluu pukeutua häihin joista ei tiedä mitään :o kutsussa ei ollut vaatetuksesta puhetta.

1. ei lahjaa, jos ei ole menossa häihin. Eikä siis tilille rahaakaan.
Onnittelusähke on hieno ja harvinainen ele nykypäivänä ja se toimitetaan hääpaikalle.

2. ei häihin yleensä ilmoiteta pukukoodia. Kuvailemasi asu on oikein hyvä. Muista ne sukat ; )

Mä taas olisi neuvonut ihan toisella tavalla kuin eka vieras.

1. Jos häihin ei ole menossa, onnittelut on kohteliasta lähettää. Kortti siis lähetetään kotiin, ei mun mielestäni kovin tarkkaa milloin. Mä lähettäisin hyvissä ajoin, sillä itse naimisiin mennessäni otin myös kotiin tulleet kortit mukaan juhlapaikalle pöytään, jotta ihmiset saivat katsella niitäkin. Lahjaa ei mielestäni tarvitse antaa, jos ei ole menossa juhliin. Ainakaan jos ei ole kovin läheinen. Toki saa, ei siitä varmasti hääpari loukkaannukaan. Meille tuli lahja aika monelta, vaikka eivät tulleetkaan enkä olettanut heidän lähettävän kuin kortin.

2. Mun mielestäni pukeutumisenne on ihan ok.

Postitse voit laittaa lahjakortin + kortin esim. johonkin lahjalistassa olevan lahjan myymälään. Tilisiirto + kortti sen jälkeen postissa ei ole ehkä hyvä yhdistelmä. Tilisiirto ja onnittelut viesti-osioon.

Vaatetus on hyvä. Muista sukkahousut ja tosiaan olat piiloon kirkossa.

Eikö lahja kuitenkin kuulu lähettää? Me saatiin joiltakin pois jääneiltä lahja, joiltakin kukkia ja joiltain ei mitään. Mä mielelläni muistaisin hääparia.

Ei me saatu pois jääneiltä lahjaa, en ole kuullutkaan ennen tuollaista. Mutta muista toki :)

Mä kannatan yhä korttia, jos laittaa tilisiirron. Niitä kortteja on kiva katsella myöhemminkin, mutta en mä usko haluavani lueskella vanhoja tiliotteita vanhoilla päivilläni:D Mullekin kortit olivat tärkeitä.

1. Miksi ette ole menossa? Jos ovat esim. tutun tuttuja niin en antaisi lahjaa. Jos ovat läheisiä niin sitten laittaisin lahja(raha)n ja kortin postiin samalla viikolla kuin häät.

2. On sopiva puku ja huivi on hyvä kirkkoon. Kunhan et vaan laita valkoista ;)

Samat mietteet, miksi lahja, jos ette mene? Eri asia, jos kyseessä joku tosi läheinen, eikä häihin syystä tai toisesta pääse, mutta silloinhan kortin voi kuitenkin viedä ja onnitella henkilökohtaisesti niin pian kuin mahdollista, jos ei häihin pääse.

Aijaa....postitse ei saa kylläkään rahaa lähettää...ja mulle kortit oli lahjaa tärkeämmät...ne on visusti säästössä...hmmm :/

Juhlavaatteet...aika laaja käsite :saint:

Ei vai? Itse olen kyllä rahaa lähettänyt postissa jo vuosia :D Ulkomaillekkin kummipojalle.

Juhlavaatteet eroaa selkeästi arkivaatteista :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huom jharmaana:

1. ei lahjaa, jos ei ole menossa häihin. Eikä siis tilille rahaakaan.
Onnittelusähke on hieno ja harvinainen ele nykypäivänä ja se toimitetaan hääpaikalle.

2. ei häihin yleensä ilmoiteta pukukoodia. Kuvailemasi asu on oikein hyvä. Muista ne sukat ; )

Mikä ihmeen onnittelusähke...valaisetko vähän lisää :D

Sukat...onko pakko :$ mulla menee nyt pasmat ihan sekaisin :ashamed: siis kun mä meinasin laittaa nämä kengät...

p6211472-small.jpg

...eikös nuo ole vähän tökeröt joillakin sukkahousuilla? Vai mitähäh :)

1. Kortti kanttaa lähettää vasta niin, että saapuu häiden jälkeen. Jonkun vanhan uskomuksen mukaan jos onnittelee etukäteen ni tietää huonoa. En sitten tiedä kuinka moni on niin takauskoinen. Mutta silloin pitää musitaa ilmoittaa, ettei ole tulossa häihin.

2. Juhlavaatteet. Jos kutsussa ei mainita mitään vaate-etikettiä niin silloin se tarkoittaa että saa pukeutua miten haluaa. Toki niin että se kunnioittaa hääparia eli siistit ja puhtaat vaatteet ei verkkareita tai farkkuja naiselle. Nuorelle miehelle farkut on sallitut, jos sen kanssa pukee kauluspaida+pikkutakin. Kotelomekko on juhlavaate.

Meillä ne jotka ei päässy paikalle, mutta muistivat meitä laittamalla rahaa häämatkatilillemme, eivät laittaneet korttia erikseen.Onnittelut tuli viestikohtaan tilisiirrossa. Ne jotka oli paikalla, laittoivat kortin sitten lahjapöytään ja siinä oli maininta häämatkatilistä.

Ja musta asun valinta ei liity mitenkään siihen tunteeko hääparin vai ei :D

Vain niin läheisille, joiden häihin oikeastio olis halunnu mennä.
Saatiin mekin lahja joiltakin sellaisiltakin, jotka ei ollu edes kutsuttu häihin, he antoivat lahjan myöhemmin kun tavattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ei tarvi sukkahousuja tai sukkia jos on kauniit ja hoidetut jalat.
tämä mun mielipide ja varmaan joo jotain vuodelta nakki olevaa etikettiä vastaan.

Nimenomaan, etiketin vastaisesti joka kylläkin on ihan vielä tätä päivääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1. Miksi ette ole menossa? Jos ovat esim. tutun tuttuja niin en antaisi lahjaa. Jos ovat läheisiä niin sitten laittaisin lahja(raha)n ja kortin postiin samalla viikolla kuin häät.

2. On sopiva puku ja huivi on hyvä kirkkoon. Kunhan et vaan laita valkoista ;)

Vihkiminen tapahtuu klo 15 ja autolla kestää ajaa pelipaikalle 3 tuntia. Kotiin toki toiset 3 tuntia. Mukana kulkis 3 lasta joista nuorin 4kk...juu ei.

Siskon häät, mutta olemme kaikkea muuta kuin läheiset. Jos olisi toisen siskoni häät, niin menisimme vaikka 10 lapsen kanssa, mutta tämän siskon häät eivät innosta niin paljoa että sinne saakka lähdemme jne.

Mutta koska kyse on sukulaisesta niin mieluusti silti jotenkin heidän juhlapäiväänsä muistettais. Mikäli juhlat olisivat lähepänä niin toki menisimme myös mukaan juhlimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ei tarvi sukkahousuja tai sukkia jos on kauniit ja hoidetut jalat.
tämä mun mielipide ja varmaan joo jotain vuodelta nakki olevaa etikettiä vastaan.

samaa mieltä olen. Kesä häissä ei tarvitse välttämättä sukkahousuja.

Sukat...onko pakko :$ mulla menee nyt pasmat ihan sekaisin :ashamed: siis kun mä meinasin laittaa nämä kengät...

p6211472-small.jpg

...eikös nuo ole vähän tökeröt joillakin sukkahousuilla? Vai mitähäh :)

Siis mitkä sukat? Et kai vain puhu tavallisista sukista, vaan sukkahousuista? Sandaalien kanssa tulisi laittaa kärkikiilattomat sukkahousut juhliin. Eli sellaisia myydään kaupoissa nimellä sandaalisukkahousut tai kesäsukkahousut. Niistä ei paista varpaista kiilavahvike kengistä. Ja etiketin mukaan kyllä juhlissa pitää olla sukkahousut, sillä se on juhlallisempaa kuin katsella paljaita kinttuja. Riippuu tietenkin häistä ja pukeutumisesta.

Yhteistyössä