Apua! Hormonihäiriö?! Tauoton panetus ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Sain lapsen vuosi sitten ja imetys loppui kokonaan n. 2,5 kk sitten. Olin varsin haluton koko raskausajan ja synnytyksen jälkeenkin meni varmaan melkein puoli vuotta ennenkuin seksiä harrastettiin. Nyt sitten panettaa ihan alituiseen, monta kertaa päivässä. Oikeasti jo ongelmaksi asti, mies on minuun ihan väsynyt ja välillä on vaikea keskittyä mihinkään muuhun :8 Ahdistelen ja ahdistelen, ja olen vailla suurinpiirtein joka päivä. Kuukautiset alkoivat vauvan ollessa puolivuotias, kun yöimetys jäi.

Imetyksen jälkeen alkoi leukalinjakin puskea vähän finnejä ennen kuukautisia joka kuu, ja kauhukseni löysin vielä kaksi kpl "partakarvoja" kaulasta (hyi he*veltti!!). Okei, tiedän, että raskaus/imetys-hormonimuutokset voi monella aiheuttaa ihon kukkimista jossain vaiheessa ja ikää myöten monelle naiselle kasvaa joku yksittäinen jouhi naamaan (hyi he*vetti edelleen!), mutta mietin silti, onko tässä joku hormoniongelma takana. Mulla ei ole ikinä ollut hormonaalista ehkäisyä (ei sovi).

Kertokaa äidit, meneekö tämä vielä normaalin vaihtelun piikkiin vai onko mulla Ongelma :( Onko muilla ollut tälläistä sekavuutta ja milloin se tasoittuu?

Mulla oli tuon tyyppistä esikoisen jälkeen, tosin vain ovulaation aikaan. Mutta siis seksin tarve ja halu oli aivan valtava. Jotenkin ajattelisin, että kroppa oli hoksannut että lisääntyminen on kaiken tarkoitus, ja yritti sitten kovasti ajaa tikanpoikaa puuhun. Kakkosen jälkeen ei muistaakseni vastaavaa enää ollut. Nyt odotan kolmatta, ja todella toivon että seksiä tekisi vielä joskus elämässä mieli. :whistle:

Mä olen muuten myös niitä, kelle hormoniehkäisy ei ollenkaan sovi. Ehkä me ollaan jotenkin hormonaalisesti herkempiä? :D

"Mukavaa" kuulla että jollakulla muulla on ollut ensimmäisen jälkeen samoja pulmia... Koska Cassyput tilanne tasaantui (vai tasaantuiko ennen seuraavaa raskautta...)? Mulla ovulaatio taas jo meni, panetus ei. Huh huh.

Ja vastaukselle vastaus, että kyllä tyydytän päivittäin sen seksin lisäksi, vaan nyt kun ongelma on rehellisesti se, että "mikään ei riitä" :0 Kohtalaisen kiusallista kun aidanseiväskin alkaa näyttää houkuttelevalta.

ap

Se nimenomaan ei tasaantunut. :whistle: Aloin odottaa toista kun esikoinen täytti 1v, ja raskausaikana ei niin hulluna seksiä tee mieli.

R*nkkaaminen ei ole YHTÄÄN sama asia. Ei mun himot tuolloin ainakaan kohdistuneet siihen orgasmiin, vaan mun mieheen. oma käsi ei todellakaan aja samaa asiaa, kun nimenomaan miestä tekee mieli.

Eiköhän tuo ole juuri sitä, mitä cassyput tuossa arvelikin, että luonto se vain yrittää saada teitä uudelleen lisääntymään kun edellinen on saatu siitä "tissitakiaisvaiheesta" pois.. niin hullulta kuin se kuulostaakin..

Itselläni hormonaalinen ehkäisy, e-pillerit siis, vei seksihalut aivan täysin.. Sitten kun lopetin ne, tuntui kuin kroppa olisi jotenkin aistinut sen, että nyt ollaan ihan ilman "suojaa", äkkiä hommiin :D Armoton panetus siis alkoi pillereiden jättämisen jälkeen

Yhteistyössä