APUA HETI. KISSA SAI LASINSIRUN TASSUUNSA. Pitääkö viedä heti vai aamulla?

  • Viestiketjun aloittaja Kristan äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kristan äiti
Eläinlääkäriin siis. Yritin tavoitella päivystävää lääkäriä, mutta missään ei vastaa!!
Hyppäsi keittiötasolle ja säikähti kuumaa kahvinkeitintä ja säntäsi takaisin alas, jolloin vetaisi mukanaan kulhon josta sai nyt sitten sirun tassuunsa. Voinko siis vain desinfioida haavan (ei vuoda juurikaan, mutta sisällä on joku pieni siru) ja viedä aamulla lääkäriin vai mitä tehdä?

Ongelma on lähinnä se, että mies on töissä ja lapset meni jo nukkumaan, enkä tiedä kuinka saan tuon poloisen lääkäriin mikäli pitää viedä.. Miestäkään ei saa kiinni välttämättä koko yönä.
Toki jos pakko on saada toimitettua lääkäriin, toki herätän lapset ja jengi taksiin mutta se on siis aika viimeinen oljenkorsi.Muita ideoita, ennenkun koko katras on hereillä?

Voi itku sentään.
 
Pieni siru tuskin haittaa. Hyvähän se olisi, jos saisit sen pois, mutta liika tonkiminenkin aiheuttaa ongelmia. Nuku rauhassa yö (kissan vointia toki kuulostellen) ja aamulla sitten eläinlääkäriin.

Voi kissa rassua! Paranemisia kisulle!
 
Kristan äiti
Siis kun minä en saa sitä sirua pois! Yritin, mutta on jumissa. Kissa on kyllä suht rauhallinen ja vissiin tajuaa että yritin auttaa kun oli suht paikallaan vaan ja vinkui. =(
 
"Erja"
[QUOTE="vieras";22774408]Koeta saada e itte pois, neula siihen hommaan hyvä.[/QUOTE]

Eikä...Oletko ihan hölmö???!!
Miten luulet katin antavan ottaa NEULALLA sirun pois tassusta ja vielä pyyhekapalossa?!
Kaiken huippuna YHDEN ihmisen tekemänä???????????????????

Tuohon hommaan tarvitaan vähintään 2 henkilöä jos ei enemmänkin ja paksut kintaat käsiin!!!
 
"Hmm"
Mäkin yrittäisin hellästi ottaa sirun pois, pelottaisi tietty että venkoillessa haava alkaisi vuotamaan. Soittaisin ensimmäiseksi päivystävälle eläinlääkärille, ja kysyisin mitä mieltä on. Pelkäisin että kissa nuolee kipeää tassua ja nielee lasin, pistäisin kissalle 'tötterön' päähän yöksi ettei itse tassua nuole pahemmaksi. Siis semmoisen kaulurin mikä sillä oli senjälkeen kun se kastroitiin.
 
"hmm"
[QUOTE="Erja";22774442]Eikä...Oletko ihan hölmö???!!
Miten luulet katin antavan ottaa NEULALLA sirun pois tassusta ja vielä pyyhekapalossa?!
Kaiken huippuna YHDEN ihmisen tekemänä???????????????????

Tuohon hommaan tarvitaan vähintään 2 henkilöä jos ei enemmänkin ja paksut kintaat käsiin!!![/QUOTE]

Riippuu ihan kissasta, mun toinen kissa antaisi ottaa lasin pois, toinen varmaan puris mua käteen. Rauhalliselta koittaisin poistaa, tuimemman jättäisin ell. poisotettavaksi rauhoituksessa
 
Khimaira
[QUOTE="Erja";22774442]Eikä...Oletko ihan hölmö???!!
Miten luulet katin antavan ottaa NEULALLA sirun pois tassusta ja vielä pyyhekapalossa?!
Kaiken huippuna YHDEN ihmisen tekemänä???????????????????

Tuohon hommaan tarvitaan vähintään 2 henkilöä jos ei enemmänkin ja paksut kintaat käsiin!!![/QUOTE]

Riippuu aika lailla kissastakin - kaikki eivät ole sähikäisiä:xmas:

Pinseteillä homma hoituu huomattavasti helpommin. Ellet saa sirua pois huuhtele tassua ihan vedellä vaan ja anna olla. Miten iso siru? Toki jos vuotaa niin pitää sitoa jollain..
 
ggg
Kissa ei näytä pahaa oloaan, mutta varmasti se sattuu häntä! Soita ihmeessä vielä eläinlääkärille vaikka muun kaupungin, jos ei omat vastaa :mad: vihaksi pistää, jos ei osata vastata vaikka vastuussa olisi
 
"hmm"
Nyt kun mietin niin kiikuttaisin varmaan kissan päivystävälle jos heillä vaan olis aikaa, emmä pystyis nukkuun yhtään jos en olis varma ettei sillä oo mitään hätää tassunsa kans. Soita vaikka toisen paikkakunnan ell josset omaa saa kiinni, ainakin helsingissä päivystää useampi paikka ja netistä löydät!
 
[QUOTE="Erja";22774442]Eikä...Oletko ihan hölmö???!!
Miten luulet katin antavan ottaa NEULALLA sirun pois tassusta ja vielä pyyhekapalossa?!
Kaiken huippuna YHDEN ihmisen tekemänä???????????????????

Tuohon hommaan tarvitaan vähintään 2 henkilöä jos ei enemmänkin ja paksut kintaat käsiin!!![/QUOTE]

Ei välttämättä. Ainakaan niillä kintailla ei ole mitään virkaa. Ne yleensä vaan pelottaa kissoja. Pitää vaan tietää miten niitä pidetään paikallaan.
 
+
[QUOTE="hmm";22774523]Nyt kun mietin niin kiikuttaisin varmaan kissan päivystävälle jos heillä vaan olis aikaa, emmä pystyis nukkuun yhtään jos en olis varma ettei sillä oo mitään hätää tassunsa kans. Soita vaikka toisen paikkakunnan ell josset omaa saa kiinni, ainakin helsingissä päivystää useampi paikka ja netistä löydät![/QUOTE]

Näin.
 
Kristan äiti
Kiitos avuistanne. Tutkin vielä tassua ja huomasin, että on tainnut hiukan polttaa tassuaankin kai kun säntäsi. Sitä en heti hoksannut, mutta kun aloin miettimään miksi säntäsi kahvinkeitintä pakoon sellaisella vimmalla, niin on täytynyt osua siihen jotenkin.

Edelleenkään ei saa eläinlääkäriä kiinni.. Ihme kylä tämäkin!
 
tuore kissan omistaja
No kyllä se kissa varmasti huomiseen pärjää. En minä omaa kinttuuni mennyttä lasinsiruanikaan lähtisi yöllä poistattamaan lääkäriin... Ehkei ole kyse hengenlähdöstä.
 
"vieras"
Tsemppiä sinne ap:lle ja kisulle! Toivottavasti saatte apua jotain kautta.. Me ollaan kerran jouduttu soittamaan päivystävälle eläinläkärille erään kissan vuoksi ja saatiin kyllä niin epäasiallinen vastaus ja ohje, että toivon tosissani, etten koskaan joudu soittamaan uudelleen.. Mutta jos saisit sen tassun jotenkin sidottua ja aamulla veisit eläinlääkärille, jos et nyt saa kiinni ketään..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kristan äiti;22774644:
Kiitos avuistanne. Tutkin vielä tassua ja huomasin, että on tainnut hiukan polttaa tassuaankin kai kun säntäsi. Sitä en heti hoksannut, mutta kun aloin miettimään miksi säntäsi kahvinkeitintä pakoon sellaisella vimmalla, niin on täytynyt osua siihen jotenkin.

Edelleenkään ei saa eläinlääkäriä kiinni.. Ihme kylä tämäkin!
Soita jonkun toisen kaupungin päivystävälle?
 
y
Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa, eli en menisi itsekkään lääkäriin keskellä yötä lasinsirun takia. Tuskin menisin päivälläkään. Koita vielä kaivaa, ja muista desinfioida pinsetit ettei tule tulehdusta! Kauluri on hyvä jos et saa sitä lähtemään. Itse olen käyttänyt lakanakapaloa kun on pitänyt kissaa lääkitä, rauhoittaa sitä samalla lailla kuin vauvaakin. Tämä voi tietenkin olla yksilöstä kiinni. Jaksamisia missulle ja huolehtivalle emännälle, on ne kissat pahemmastakin selvinny! :)
 

Yhteistyössä