APUA! Henkilölisyys paljastunut netissä

Sain Suomi24:ssä sähköpostia, jossa kerrottiin että viestin lähettänyt henkilö on googlettanut minua nimelläni ja saanut sitä kautta selville asioita minusta!!! Kuinka se on mahdollista? Liittyiskö taannoiseen salasana paljastuksiin? Vaihdoin kyllä salasanani pian sen jälkeen. Pelottaa!!!
 
Apua!

minun mieheni sai sähköpostiviestin silloin kun tavattiin ja siinä kerrottiin minusta kaikenlaista.. JA KUKAAN tuttu ei kyllä tasan tiennyt sitä sähköpostiosoitetta...

Ja tämä asia edelleen mysteeri mutta nyt muistui mieleen!

Toivotaan ettei tule mitään häirikköviestejä!
 
Miä
Siis laittoko se jotain tietoja sinusta vai kertoi vaan että sillä on tietoja? Mietin vaan noita salasanajuttuja että onko niiden salasanojen takana siitten tosissaan niin ihmeellisiä asioita? Henkilötunnus ehkä mutta muuta?
 
Ei mitään kiristystä. Tässä se viesti: (muokkasin siis, ettei enää täällä paljastu ihan kaikki...)

rapsraps...

kivaa ja jännää??

"nimeni", hih!

googletin sua vähän ja hokasin että oot vissiin XXX-alan
ammattilainen?

jee jee.. mä oon ollut jo pikku pojasta asti ihan XXXhullu..

mullon garminin navigaattori ja haluan sen naisen kanssa naimisiin
joka puhuu siellä sisällä.. etkai se oo vaan sä?

ihana ihminen, ei koskaan hermostu vaikken aja ihan ohjeiden mukaan
eikä kysele ylimääräisiä...

jne...

palataanko: marko
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Ei mitään kiristystä. Tässä se viesti:

rapsraps...

kivaa ja jännää??

"nimeni", hih!

googletin sua vähän ja hokasin että oot vissiin XXX-alan
ammattilainen?

jee jee.. mä oon ollut jo pikku pojasta asti ihan XXXhullu..

mullon garminin navigaattori ja haluan sen naisen kanssa naimisiin
joka puhuu siellä sisällä.. etkai se oo vaan sä?

ihana ihminen, ei koskaan hermostu vaikken aja ihan ohjeiden mukaan
eikä kysele ylimääräisiä...

jne...

palataanko: marko
:eek: :eek: No jo on ihme viesti! Kyllä kai googlesta voi jotain tietoja löytyä ihan nimellä, kokeileppa ite..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Nimelläni löytyy yksi henkilökohtainen juttu ja kuva, mutta en ymmärrä, mistä oikea nimeni on paljastunut! AAAPPPPUUUAAAA
onko nimes sellanen, että sillä löytyy muitakin henkilöitä? esitä olevas joku toinen.. tai älä ainakaan vastaa viestiin. ei toi onneks kovinkaan vakavalta vaikuta, iskuyritykseltä pikemminkin!
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Ei löydy muita saman nimisiä. Suomi24-sähköpostin osoite on nimimerkkini siellä ja en ole missään paljastanut oikeaa nimeäni.

Todella outoa ja tekisi mieli selvittää, miten tämä on mahdollista.
Ootko varma ettei se ole joku tutun tuttu joka kettuilee? Jos ei niin omituista :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
En ole paljastanut nimimerkkiäni kellekkään,edes mielhelleni.

Näinköhän tunnukseni ja salasanani on ollut sillä kyseisellä listalla. Voi prkl |O
jos siellä joku tuttu testailee sua? jos on sun jutuista sut tunnistanu, edes jostain pienistä jutuista. se on ihan mahdollista. ja nyt kokeilee ja kiusaa? älä vastaa viestiin mitään. ja kannattaa vaihtaa se nimimerkki ja salasana, jos et sitä jo ole tehnyt. :flower:
 
Mä olen joskus lähettänyt kysymyksen erääseen osuuskunta-lehteen ja yllätyin kovasti ku nimeeni googlettamalla löyty tää kysymys sieltä.

Mutta tästä on kyllä jo aikaa ainaki pari vuotta.

Kyllä näköjään netissä pitää olla varovainen :|

 
Eihän siinä paljon muita vaihtoehtoja ole joko joku käynyt sun lootassa tai joku tunnistanut sut...
Noi tollaset viestit on kyl ikäviä. Itse sain aikoinaan sellaisia kosiskelu tekstareita. Numeron haltija asui ihan eri läänissäkin, mutta kummasti jotain musta tiesi. Llähteitään ei paljastanut :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Onko tämä lista ollut täällä?

http://www.pelulamu.net/vuoto/passlist-safe.txt
Mikä tämä lista on?

Luulen, että joku on tunnistanut sinut kirjoitustesi perusteella ja siksi osannut googlettaa nimellä.
 
vieras
Eiköhän miehesi ole osannut kollata tiedot koneelta ;). Lähes kaikissa koneissa on asetukset niin, että kaikki käydyt sivut näkee helposti, kaikki googlesta haetut sanat on muistissa, kaikille sivuillekin kone monila tarjoaa jo valmiiksi niin käyttäjätunnusta kuin salasanaakin. Noiden juttujen takia saa siis olla tosi tarkka jos kirjautuuu yhtään minnekään vierailta koneilta. Itsekin olen törmännyt ulkomailla yleisissä koneissa jo valmiiksi tallennettuihin tietoihin ja olisin halutessani päässyt lukemaan yhden sun toisenkin henkilön sähköpostit, olisin voinut mennä ihan ventovieraan tunnuksilla ja salasanalla chattaamaan jne.
 
Salasanan murtaminen onnistuu jopa arvaamalla. Helposti arvattavia salasanoja ovat
- käyttäjätunnus oikein- tai väärinpäin
- käyttäjän nimi tai sen osa
- käyttäjän perheenjäsenten, tuttavien, lemmikkien yms. nimet
- käyttäjään helposti yhdistettävät asiat, kuten harrastukset, mietelauseet, syntymäpäivä.
Hakkeri voi yrittää kaapata salasanan verkosta. Tässä hakkeri salakuuntelee kaikkea verkkoliikennettä toivoen löytävänsä viestin, jossa salasana siirretään verkossa.
Muita tapoja ovat esim. sanakirjahyökkäys eli kokeillaan kaikki sanakirjan sanat ja niiden taivutusmuodot, Brute force eli raa'an voiman menetelmät (kokeillaan kaikki mahdolliset kirjainyhdistelmät).


Salasanat uusiksi!
http://www.iltalehti.fi/digi/200710126709768_dg.shtml

Käyttäjätunnuksia ja salasanoja julkaistu netissä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710136714776_uu.shtml

Nettisalasanoja on jo käytetty hyväksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710156720561_uu.shtml

Pidätys salasanamurtojutussa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710186734742_uu.shtml
 
En tajunnut kai
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Ei löydy muita saman nimisiä. Suomi24-sähköpostin osoite on nimimerkkini siellä ja en ole missään paljastanut oikeaa nimeäni.

Todella outoa ja tekisi mieli selvittää, miten tämä on mahdollista.

Mutta suomi24 tulee lähettäjälle se nimi kun lähetät jollekkin jotain viestiä?
 

Yhteistyössä