Apua haluttomuuteen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Benji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Benji

Vieras
Ihan oikeesti mikä mua vaivaa?? Olen kärsinyt 3 vuotta haluttomuudesta, mistä helvetistä tää johtuu. En halua miestäni, en vieraita, en ketään!! En ole koskaan masturboinut eikä voisi vähempää kiinnostaa. Pelkkä kosketuskin ahdistaa. Mulla ei ole mitään traumoja lapsuudesta yms. Olen normaali 24 v. nainen, mutta en vain halua seksiä. Pelkkä ajatuskin puistattaa. Pelkään, että avoliittoni on tässä jos en keksi ratkaisua haluttomuuteen. Onko kokemuksia? Joskus ihan nousee vedet silmiin kun yritän pakottaa itseni johonkin seksuaaliseen..kosketteluun yms.

No jos vaikka ensi alkuun puhuisit avomiehesi kanssa ja kertoisit hänelle että sinulla on tuollainen kammo. Voisi jeesata kummasti tilannetta. Mies nimittäin ei tajua mikä sinua vaivaa, sen enempää kuin sinäkään, mutta hänellä voi olla väärä teoria asiasta.
Sitten jos läheisyys ja avautuminen asiasta eivät riitä, kääntyisin asiantuntijan puoleen.
Toisaalta olet vielä aika nuori joten seksi voi alkaa maistua vasta kolmenkympin jälkeen.
Saatat vielä joutua kohtaamaan vastaavan dilemman, miehen puolelta.
Joten jos haluat pelastaa suhteenne, hae rohkeasti apua.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
No jos vaikka ensi alkuun puhuisit avomiehesi kanssa ja kertoisit hänelle että sinulla on tuollainen kammo. Voisi jeesata kummasti tilannetta. Mies nimittäin ei tajua mikä sinua vaivaa, sen enempää kuin sinäkään, mutta hänellä voi olla väärä teoria asiasta.
Sitten jos läheisyys ja avautuminen asiasta eivät riitä, kääntyisin asiantuntijan puoleen.
Toisaalta olet vielä aika nuori joten seksi voi alkaa maistua vasta kolmenkympin jälkeen.
Saatat vielä joutua kohtaamaan vastaavan dilemman, miehen puolelta.
Joten jos haluat pelastaa suhteenne, hae rohkeasti apua.

Mieheni tietää kyllä kammostani ja ymmärtää, etten todella tee tätä tahallani. Ja ymmärrän itse täysin miksi hän menettää haluttomuuteeni hermot 2 kuukauden kuivan kauden jälkeen, olemmehan kuitenkin nuoria ja meidän kuuluisi haluta.

Ehkä minun on siis mentävä terapiaan. On vain uskomatonta kun ei minulle ole tapahtuut mitään miksi en haluaisi. Ennemmin olen sitä mieltä, että jokin sairaus aiheuttaa tämän, voisiko olla?

Tekeekö normaalin nuoren naisen oikeasti mieli seksiä päivittäin?

Hmm - tiesithän, että e-pillerit / muu hormonaalinen ehkäisy aiheuttavat todella yleisesti haluttomuutta? Miten kauan olet käyttänyt ehkäisyä? Olisiko siinä mitään linkkiä tuohon haluttomuuteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mikä siinä puistattaa? Onko mitään osa-aluetta mikä ei puistattais?

Sepä se kun en osaa sanoa. Kaikki yleisesti. Alku on kauheaa, se kosketuksen pelko ja kaikki. Pahinta kidutusta kun mies yrittää koskea tai suudella tjn. Päivällä pidän suutelemisesta yms. kun tiedän ettei se johda mihinkään.

Oudointa tässä on se, että nautin valtavasti seksistä kun uskallan edetä sinne asti. Huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Hmm - tiesithän, että e-pillerit / muu hormonaalinen ehkäisy aiheuttavat todella yleisesti haluttomuutta? Miten kauan olet käyttänyt ehkäisyä? Olisiko siinä mitään linkkiä tuohon haluttomuuteen?

Juu tiesin. Olen syönyt e-pillereitä 4 vuotta sitten viimeksi. Pari kuukautta sitten kokeilin minipillereitä, mutta lopetin ne. En siis käytä hormonaalista ehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mikä siinä puistattaa? Onko mitään osa-aluetta mikä ei puistattais?

Sepä se kun en osaa sanoa. Kaikki yleisesti. Alku on kauheaa, se kosketuksen pelko ja kaikki. Pahinta kidutusta kun mies yrittää koskea tai suudella tjn. Päivällä pidän suutelemisesta yms. kun tiedän ettei se johda mihinkään.

Oudointa tässä on se, että nautin valtavasti seksistä kun uskallan edetä sinne asti. Huoh...

No tässähän se ratkaisu oli - kuulostaa tosi tutulta ja yleiseltä :D Tommostahan se seksi on, ei se oo mikään helppo juttu kellekään. Aina on erilaisia kausia - silloin, kun seksiä vain harrastaa tiheämmin, se alkaa tuntua mukavammalta ja haluttavammalta ja taas "kuivempina" kausina joutuu näkemään molemmat vaivaa, jotta saa oikean vaihteen päälle!

Eli ongelmasi on se, että luulet olevasi jotenkin erilainen ja "outo" ja tämä saa sinut vieläkin varautuneemmaksi kosketusten suhteen. On paljon hyviä kirjoja aiheesta, esim. Mars ja Venus vuoteessa tai Kaikki se rakkaus, mikä sinulle kuuluu, jos et halua ensi töiksesi terapiaan lähteä. Sekin on kyllä hyvä ja hauska vaihtoehto!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tekeekö normaalin nuoren naisen oikeasti mieli seksiä päivittäin?

Ei todellakaan välttämättä tee - se on yksilöllistä ja riippuu kuukautiskierrosta yms. elämänvaiheista. Mutta voi tehdä vaikka useastikin päivässä mieli ja sekin on täysin normaalia. Riippuu myös seksin määrästä (ja laadusta;)) miten usein tekee mieli.

Tosi mielenkiintoinen keskustelu - lähin googlaamaan haluttomuudesta ja törmäsin tähän.
Olen itsekin kärsinyt paljon haluttomuudesta ja tuo suukottelu ja läheisyys mieheni kanssa tuntuu ihanalta aina siihen saakka kunnes alan aavistelemaan että hän haluaa minua seksuaalisesti. Jokin omassa seksuuaalisessa halussani hävettää minua, Uskon että tuo häpeä on se avain, mutta en oo vielä päässy siitä perille että miten sen kanssa toimisi. Parisuhde on kärsinyt jo kolmatta vuotta mullakin tästä tilanteesta. Syön kyllä masennuslääkitystä vaikka en enää kyllä varmaankaan kovinkaan masentunut ole enää. Haluaisi vain niin kovasti haluta - ihanaa miestäni joka on aivan mahtavan ihana ja suloinen, mutta pelottaa!
Nään seksiuniakin yhtenään ja että saan unissani orgasmin..kumma kun se tulee alitajunnan maailmaan niin voimakkaasti. Tosi elämässä tosin ei uskalla taistella tuota haluttomuutta vastaan ainakaan sillä että tekisi riskin ja ryhtyisi seksuaaliseen kanssakäymiseen - koska ei kestä sitä häpeää joka saattaa tulla siitä kun omat halut nousee.
Käyn psykoterapiassa ekaa vuotta - ei siitä kyllä ole vielä oo apua ollu - onko kellään kokemusta vastaavasta?
LP

Yhteistyössä