apua, eronneet ja muut joilla ongelmia ollu parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
tilanteeni on tälläinen. olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja meillä on oma talo ja 3 lasta, nuorin 3kk. rakastan miestäni ja olen onnellinen hänen kanssaan ( omalla tavallani) rakastan lapsiani niin paljon että en halua heidän kärsivän aioerosta ellei ole pakko ja mieheni ei viikonloppuiäsksi halua eli jos ero tulisi niin hän haluaisi nähdä lapsia mieluummin joka pvä edes tunnin.

ongelmia meillä ei periaatteessa ole, mut mun tunteen erästä vanhaa heilaani kohtaan eivät katoa, se suhde kaatui aikoinaan siihen että hän ei ollut valmis kunnon parisuhteeseen ja tiedän et se ei nytkään onnistuisi, hän vaan vie minulta aina jalat alta ja saa minut rakastumaan itseensä aina uudelleen. emme näe kuin korkeintaan kerraan vuodessa kun asutaan eri paikkakunnil eikä olla yhteyksis mutta jos satutaan baariin niin jutellaan.

kertokaa siis miten saan nämä tuntee pois? miten saan taottua itselleni että ei kannata erota koska tämän ex kanssa ei suhteesta tule mitään. en vaan kohta jaksa näitä tunteita!!

No, itse ymmärsin näi: haluat pitää perheesi koossa ja sinulla on kuitenkin tunteita exää kohtaan.

Ei niitä tunteita saakkaan pois niin vaan haluamalla. aika auttaa. mutta sillä välin sinun on tehtävä tietoinen päätös siitä mitä teet (jäätkö nykyiseen suhteeseen vai yritätkö uutta). Tämä voisi ehkä sitten auttaa niiden tunteiden kanssakin? helppoa ei varmasti ole, mihin ratkaisuun päädytkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, itse ymmärsin näi: haluat pitää perheesi koossa ja sinulla on kuitenkin tunteita exää kohtaan.

Ei niitä tunteita saakkaan pois niin vaan haluamalla. aika auttaa. mutta sillä välin sinun on tehtävä tietoinen päätös siitä mitä teet (jäätkö nykyiseen suhteeseen vai yritätkö uutta). Tämä voisi ehkä sitten auttaa niiden tunteiden kanssakin? helppoa ei varmasti ole, mihin ratkaisuun päädytkin.

just näin haluan, mut nää tunteet on nyt kestäny jo 8 vuotta :( ain kun saan ne kuriin (mis menee kerralla se 5 kk) niin pian sen jälkeen näemme uudestaan ja sit tunne taas roihahtaa.

mä jo mietin pahimman tuskan aikana, et miten vaikeaa on erota kun lapsia on 3? onks kellään kokemusta!

tää on vaan niin rankkaa, tekis mieli hakee jo jotain masennuslääkettä jos auttais...

Älä näe sitä sälliä.
Mieti mitä asioita kuvittelet saavasi siltä mitä et omaltasi saa. Ja sitten kehität suhdettanne siihen suuntaan, että ne sun piilotarpeetkin saisi huomiota. Tai ruokit ite itteäs, että et tarvi semmosia asioita. Jos kaipaat epävarmuutta, mieti tarkkaan miksi.

Ero on iso juttu ja pilaa paljon asioita.