Apua erään henkilön ajatusten lukuun/ tulkintaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merenneito"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merenneito"

Vieras
Millaisia ajatuksia teistä tämän laulun sanat herättävät tai mistä se teidän mielestänne kertoo? Varsinkin jos olet mies, kiinnostaisi kuulla. Eräs mies näytti minulle ihan neutraalisti käyttäytyen näitä laulun sanoja, mietin, oliko siinä iskuyritys, flirtti, vai ei mikään niistä. En tiedä, miksi näytti niitä. Itse olen häneen ihastunut, niin en tiedä, mitä uskoa.

Nousee päivä, laskee päivä

Muistaa sen tytön pienen voinhan,
muistaa sen pojan pienen voin,
milloin mä vanhenin, he milloin varttui noin?
Kauniiksi tytön huomaan tulleen, pitkäksi pojan tulleen niin.
Eilenhän vielä kanssaan leikittiin.

Nousee päivä, laskee päivä, kiitää hetket näin.
Siemen niin pian maasta kasvaa auringonkukaks silmissäin.
Nousee päivä, laskee päivä, kiitää vuodet niin.
Talvet ja kesät toistaan seuraa, naurusta menet kyyneliin.

Millaiset neuvot voisin antaa,
tietänsä miten helpottaa?
Päivittäin toisiltaan he parhaat
neuvot saa.
Tyyneltä molemmat niin näyttää
niinkuin hääparin kuuluukin.
Alle tuon katoksen myös tahtoisin.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo.

Nousee päivä, laskee päivä,
kiitää vuodet nuo.
Talvet ja kesät toistaan seuraa,
riemut ja surutkin kai tuo.

Sä et nyt aapee auta yhtään. Musikaalissahan tämä laulu esitetään kohdassa jossa kaksi toisensa koko elämän tuntenutta henkilöä menee naimisiin ja heidän omaisensa, vanhemmat ja sisarukset, esittävät ajatuksiaan tilanteesta. Vaikea sanoa sun tilanteesta mitään kun et edes kerro oletteko tunteneet jo lapsena.

No nuo sanathan on tarkoitettu isältä tyttärelle. Eli ehkä viestittää veljellisistä tai isällisistä tunteista. Koittaa kertoa että oot ihana tyttö ja toivoo sulle kaikkea hyvää, mut ei mitään romanttista. Tuohan ei ole rakkauslaulu, se on vanhemman laulu lapselle.

[QUOTE="Siis";29112422]No nuo sanathan on tarkoitettu isältä tyttärelle. Eli ehkä viestittää veljellisistä tai isällisistä tunteista. Koittaa kertoa että oot ihana tyttö ja toivoo sulle kaikkea hyvää, mut ei mitään romanttista. Tuohan ei ole rakkauslaulu, se on vanhemman laulu lapselle.[/QUOTE]

Ai pelkästään isältä tyttärelle? Isä haluaa ilmeisesti sitten mennä naimisiin, "alle tuon katoksen tahtoisin myös". Musikaalin kohtauksessa oli mukana sisaretkin.

[QUOTE="vieras";29112439]Ai pelkästään isältä tyttärelle? Isä haluaa ilmeisesti sitten mennä naimisiin, "alle tuon katoksen tahtoisin myös". Musikaalin kohtauksessa oli mukana sisaretkin.[/QUOTE]

Tyhymä.

Se katoksen alle tahtominen tarkoittaa että on niin onnellinen ja onnea hehkuva tuo pari, että kuka tahansa haluaisi olla tuota jakamassa ja olla yhtä onnellinen.

Voi elämä.

[QUOTE="hmh";29112444]Tyhymä.

Se katoksen alle tahtominen tarkoittaa että on niin onnellinen ja onnea hehkuva tuo pari, että kuka tahansa haluaisi olla tuota jakamassa ja olla yhtä onnellinen.

Voi elämä.[/QUOTE]

Itse olet, etkä ilmeisesti edes nähnyt Viulunsoittajaa katolla. Voi elämä.

[QUOTE="vieras";29112439]Ai pelkästään isältä tyttärelle? Isä haluaa ilmeisesti sitten mennä naimisiin, "alle tuon katoksen tahtoisin myös". Musikaalin kohtauksessa oli mukana sisaretkin.[/QUOTE]

Hölmö. Morsiuspari näyttää tyyneltä ja onnelliselta, ja saa kaikki (myös naimisissa olevat) haikailemaan hetkeä jolloin ovat itse olleet onnellisina siellä hääkatoksen alla. Eikö sulle ikinä häissä tuu olo että oispa kivaa olla taas morsian, vaikka oot jo naimisissa? Tai pikkuvauvaa äitinsä kanssa katsellessa ei koskaan tuu ikävä vauva-aikoja?

Emme ole tunteneet lapsesta asti. Oltiin sellaisella kurssilla, ei koulutukseen liittyvällä, vaan muulla. Molemmat 30+, vapaita. Hänen kanssaan olin kurssin kestäessä jutellut, hän heitti sellaista flirttiä, niin että luulin hänen olevan ihastunut, mutta sittemmin selvisi, että ei ehkä olekaan, mutta kun ei tiedä. Itse olin sitten jo ehtinyt ihastua häneen. Niin kerran hän sitten sanoi mulle että haluaa näyttää minulle yhden jutun ja se oli nämä laulun sanat. Näytti ne, luin ne, en osannut kommentoida oikein mitään, hänkään ei sanonut niihin mitään.
Hän oli luonteeltaan enemminkin sellainen vetäytyvä, erakko, kuin avoin ja sosiaalinen.

[QUOTE="vieras";29112448]Itse olet, etkä ilmeisesti edes nähnyt Viulunsoittajaa katolla. Voi elämä.[/QUOTE]

Ilmeisesti sinä et ole nähnyt, mutta ei se mitään, voit googlata:

"Lopulta vanhemmat antavat periksi ja nuorille järjestetään upeat häät, joissa vanhemmat laulavat heille sittemmin iskelmänä suurta suosiota niittäneen laulun Nousee päivä, laskee päivä."

Viulunsoittaja katolla – Wikipedia

Vanhemmat laulavat lapselle. Isä ja äiti laulavat naimisiin menevälle tyttärelleen.

[QUOTE="Siis";29112452]Hölmö. Morsiuspari näyttää tyyneltä ja onnelliselta, ja saa kaikki (myös naimisissa olevat) haikailemaan hetkeä jolloin ovat itse olleet onnellisina siellä hääkatoksen alla. Eikö sulle ikinä häissä tuu olo että oispa kivaa olla taas morsian, vaikka oot jo naimisissa? Tai pikkuvauvaa äitinsä kanssa katsellessa ei koskaan tuu ikävä vauva-aikoja?[/QUOTE]

Hölmö. Hodel tuossa laulaa haluavansa olla katoksen alla, eikä Tevye tai Golde.

SUNRISE SUNSET - YouTube

[QUOTE="Siis";29112422]No nuo sanathan on tarkoitettu isältä tyttärelle. Eli ehkä viestittää veljellisistä tai isällisistä tunteista. Koittaa kertoa että oot ihana tyttö ja toivoo sulle kaikkea hyvää, mut ei mitään romanttista. Tuohan ei ole rakkauslaulu, se on vanhemman laulu lapselle.[/QUOTE]

Tämä voisi osua oikeaan, kiitos sinulle. Koitan päästä yli tilanteesta, jossa tämä ihastukseni kalvaa mieltäni, vaikka en saa vastakaikua ja en halua, että elää mitään turhia toiveita, mutta en vaan voinut ymmärtää, mitä tuo laulun näyttäminen oikein tarkoitti. Mutta voisi olla just tuota.

No onhan siinä kohtauksessa tietysti mukana sisaretkin, ja kymmeniä muita, koska ne on HÄÄT. Mutta tuon laulun laulaa isä, äiti muutamassa kohdassa ja kertosäkeessä.

Minulle jos tuollain näyttäisi nuo sanat, niin olettaisin että tarkoittaa että haluaa minulle kaikkea hyvää, mutta ei ole minusta romanttisesti kiinnostunut.

Emme ole tunteneet lapsesta asti. Oltiin sellaisella kurssilla, ei koulutukseen liittyvällä, vaan muulla. Molemmat 30+, vapaita. Hänen kanssaan olin kurssin kestäessä jutellut, hän heitti sellaista flirttiä, niin että luulin hänen olevan ihastunut, mutta sittemmin selvisi, että ei ehkä olekaan, mutta kun ei tiedä. Itse olin sitten jo ehtinyt ihastua häneen. Niin kerran hän sitten sanoi mulle että haluaa näyttää minulle yhden jutun ja se oli nämä laulun sanat. Näytti ne, luin ne, en osannut kommentoida oikein mitään, hänkään ei sanonut niihin mitään.
Hän oli luonteeltaan enemminkin sellainen vetäytyvä, erakko, kuin avoin ja sosiaalinen.

ei voi muuta sanoa ku et onpa erikoinen tyyppi :D onkohan sillä kaikki inkkarit kanootissa? :D

[QUOTE="Siis";29112464]Ilmeisesti sinä et ole nähnyt, mutta ei se mitään, voit googlata:

"Lopulta vanhemmat antavat periksi ja nuorille järjestetään upeat häät, joissa vanhemmat laulavat heille sittemmin iskelmänä suurta suosiota niittäneen laulun Nousee päivä, laskee päivä."

Viulunsoittaja katolla – Wikipedia

Vanhemmat laulavat lapselle. Isä ja äiti laulavat naimisiin menevälle tyttärelleen.[/QUOTE]

SUNRISE SUNSET - YouTube

Hodel on Tzeitelin SISKO, ei ÄITI.

Voi elämä :D
Mä oon aina kuvitellut olevani ahdistavuuteen saakka ärsyttävä analysoija, mutta ei juma, nyt oon kohdannut voittajani! Jopa minä olen sitä mieltä, että tuosta ei voi päätellä yhtään mitään. Ei helevetti :D :D :D

Ap, nyt otat itteesi niskasta kiinni ja ole nainen. Lopeta tuollainen käsittämätön venkulointi, tuo ei ole normaalia enää mitenkään päin. Jos se ukko sua kiinnostaa, niin näytä se ja pyydä treffeille, mutta älä hyvänen aika tee tämmöistä itsellesi. Kenenkään mielenterveys ei kestä sitä.

No onhan siinä kohtauksessa tietysti mukana sisaretkin, ja kymmeniä muita, koska ne on HÄÄT. Mutta tuon laulun laulaa isä, äiti muutamassa kohdassa ja kertosäkeessä.

Minulle jos tuollain näyttäisi nuo sanat, niin olettaisin että tarkoittaa että haluaa minulle kaikkea hyvää, mutta ei ole minusta romanttisesti kiinnostunut.

Katos-sanat esittävät Hodel ja Perchik, joista kumpikaan ei ole Tzeitelin isä tai äiti. Hodel on Tzeitelin sisar ja haaveilee naimisiinmenosta Perchikin kanssa.

Siis ihanko oikeasti ja tosissaan olette sitä mieltä, että joku mies on miettinyt että "Mitenköhän voisin ilmaista veljellisiä tai isällisiä tunteitani tuolle naiselle? Hoo, nytpä keksin! Näytän sille erään laulun sanat! "

Oikeesti hei??

:headwall: :headwall:
:headwall:

Yhteistyössä