Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Ehdottomasti olet vaan oma itsesi ja koitat saada iloisen ja rennon ilmapiirin haastattelijan kanssa. Mulle on sanottu monessa paikassa, että haastattelijat etsii ensisijaisesti oikeaa IHMISTÄ, ei oikeaa koulutusta/kokemusta. Tarkoittaen siis sitä, että jos löytyy hakija joka tuntuu sopivan porukkaan hyvin ja vaikuttaa kivalta tyypiltä, niin se koulutus yms. ei ole niin justiinsa. Pätee tietysti aloilla, jossa työn voi osata ja oppia ilman korkeaa koulutusta.
ja minä kun olen aina luottanut papereihin... siis että on faktaa mitä lyödä pöytään... muuten tuntuu, etten ole mitään

Pitää nyt vaan yrittää tsempata itseään viikonlopun aikana...
Tottakai paperit ja kokemus on aina hyvä juttu. Lähinnä tarkoitin sitä, että huippukokemuksen omaava hapannaama ei varmaan saa paikkaa, jos tarjolla on jonkin verran kokemusta omaava iloinen ja tiimiin hyvin istuva ihminen. Riittää kun olet ihan vaan rento ja oma itsesi. Ajattele, että haastattelija on vaikka joku kaukaisempi sukulainen; ei kannata olla liian tuttavallinen, mutta rento iloinen, eikä tarvitse jännittää!
Ja CV on aina hyvä kun siitä näkee nopeasti hakijan kokemuksen. Mutta ei se varmaan välttämätön ole. Netistä löytyy virallisen CV:n malleja.