Apua, en tiiä onko tampooni jäänyt sisälle.. :( *ällövaroitus*

  • Viestiketjun aloittaja nonnniin
  • Ensimmäinen viesti
nonnniin
Ja tämä tarina on tosi, anteeksi vaan. Siksi toivon ihan oikeita neuvoja.

Eli kuukautiset on/oli ja lauantaina olen viimeeksi käyttänyt tampoonia. Mutta olin töissä ja tulin kotiin ja nukahdin sohvalle. Sitten yöllä heräsin ja unissani kävin vessassa, huomasin että side oli veressä ja laitoin tampoonin. Aamulla tuli outo tunne että otinko pois edellisen vai olinko poistanut jo aiemmin.. Vuotoa on ollut vieläkin mutta hiipumaan päin, ja ihan sellasia klimppejäkin tullut ja mietin että tuskin niitä pääsis tulemaan jos se tampooni on siellä, vai? Vai onko mahdollista että toinen tampooni ois työntänyt edellisen niin pitkälle ettei sitä tunne. Ja tunnustus, en ole ikinä laittanut omia sormia sinne enkä uskalla nytkään. 2 lasta olen synnyttänyt ja kai ne paikat on sitte levinny niin että tampoonit häviää..

Gynelle, terveyskeskukseen..?
 
karua
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30360200:
yks tuntee kortonkin rypyt ja toinen ei tiiä mitä on "nielly".
kaikenlaisia.
:LOL:
Tämä kieltämättä alkaa jo lähennellä hyvää vitsiä, että ois saanu tampoonin sinne laitettua muttei voi kokeilla onko se siellä :D :D :D
 
"Bnm"
Mitä sä pelkäät siinä, että sormella koittaisit?
Onko miestä joka vois tunnustella?

Jos oikeasti et ole varma, ootko poistanut sen yhden tamponin etkä pysty koittamaan, niin pakkohan sun on lääkärillä käydä. Tiedä mikä tulehdus sitten iskee.
 
ap..
[QUOTE="Bnm";30360227]Mitä sä pelkäät siinä, että sormella koittaisit?
Onko miestä joka vois tunnustella?

Jos oikeasti et ole varma, ootko poistanut sen yhden tamponin etkä pysty koittamaan, niin pakkohan sun on lääkärillä käydä. Tiedä mikä tulehdus sitten iskee.[/QUOTE]

En mä tiedä, musta tuntuu jotenkin pahalta... Joo olen outo kun en pysty laittamaan sormea sisälleni. Kai se on sit yritettävä.
 
voi voi..
Kyllä nyt kannattaa rohkaista mielesi ja kokeilla. Jos et uskalla (??) "sokkona" niin yritä ensin peilin kanssa kurkkia sinne et näkyykö mitään.
Jos et millään voi omia sormia käyttää niin pyydä miestä avuksi.
Liian pitkäksi aikaa emättimeen jäänyt tamponi on tulehdusriski.
 
Iu
Sh-ystäväni vois kertoa hiuksia nostattavia juttuja tästä aiheesta, ei oo nimittäin mitään urbaanilegendaa vaan ihan arkipäivää tuolla terveydenhuoltoalalla. Ei oo leikin asia jos oikeesti jää tamponit sisuksiin. Kaivele itse, käsken miehen kaivella tai marssi lääkäriin (tai vähintäänkin neuvolaan).
 
vierass
Kaverille kävi kerran bileiltana niin, että laittoi uuden tamponin ennen kuin otti vanhan pois ja kyllä se pois tuli päivän parin päästä. Kokeile itse mut jos et pysty (?) niin ei kai hätää jos ei oireita tuu. Luultavasti oot kyllä vanhan poistanut.
 
Kokemuksen syvä rintaääni
Mulle on käynyt niin. Siis olin laittanut tampoonin ja seuraavalla vessareissulla ihmettelin että enkö laittanut viimeksi ollenkaan? Tampoonista puuttui siis naru kokonaan ja asetilla laittaessa en sitä huomannut. Mulla on muutenkin lyhyet menkat ja siinä kohtaa, kun pikkareissakaan ei ollut mitään enää niin ajattelin että ne loppuivat. Ja olen siis erittäin huonomuistinen näissä asioissa joten pistin oman muistin ja sekoilun piikkiin että olisin muka tampoonin laittanut.
Ja sitten mies sanoi että tuntee möykyn siellä harrastaessamme :D Ja kokeilin sormella niin se möykky tuntui yhtä limaiselta kuin ympäristönsä, joten pelästyin että se on kasvain. Siitä ei siis saanut otetta sormilla. Soitin sitten paniikkipuhelun ja sain heti ajan gynelle. Kyllä oli hävettävää kun gyne kaivelee kasvaimen sijaan sieltä haisevan tamponin! Ja loppukevennyksenä vielä kertoi että porukalla jää kuulemma niitä kuuluisia kurkkuja ja muita elintarvikkeita sinne myös.

Teki mieli lähettää valitus tampaxille (vai mikä olikaan) siitä puuttuvasta narusta mutta en kehdannut, varsinkin kun olisin joutunut kertomaan mitä tapahtui :D Onneksi mieheni ei vähästä säikähtänyt, vielä vuosien jälkeenkin ollaan onnellisesti yhdessä ja nykyään myös naimisissa. Nykyään tarkistan aina että tamponissa on naru.
 
Kokemuksen syvä rintaääni
Tampooni oli siis sisälläni pitkään, en muista montako päivää. Ja tuosta aiheutui minulle elämäni ainoa virtsatietulehdus ja myöskin hiivatulehdus. Tulehdukset tulivat ennen tampoonin poistoa ja ihmetteli kun kovasti että mikä nyt vialla, no selvisi sekin sitten.. Poiston jälkeen ei ollut ongelmia alapään kanssa.
 
ap..
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksen syvä rintaääni;30360407:
Mulle on käynyt niin. Siis olin laittanut tampoonin ja seuraavalla vessareissulla ihmettelin että enkö laittanut viimeksi ollenkaan? Tampoonista puuttui siis naru kokonaan ja asetilla laittaessa en sitä huomannut. Mulla on muutenkin lyhyet menkat ja siinä kohtaa, kun pikkareissakaan ei ollut mitään enää niin ajattelin että ne loppuivat. Ja olen siis erittäin huonomuistinen näissä asioissa joten pistin oman muistin ja sekoilun piikkiin että olisin muka tampoonin laittanut.
Ja sitten mies sanoi että tuntee möykyn siellä harrastaessamme :D Ja kokeilin sormella niin se möykky tuntui yhtä limaiselta kuin ympäristönsä, joten pelästyin että se on kasvain. Siitä ei siis saanut otetta sormilla. Soitin sitten paniikkipuhelun ja sain heti ajan gynelle. Kyllä oli hävettävää kun gyne kaivelee kasvaimen sijaan sieltä haisevan tamponin! Ja loppukevennyksenä vielä kertoi että porukalla jää kuulemma niitä kuuluisia kurkkuja ja muita elintarvikkeita sinne myös.

Teki mieli lähettää valitus tampaxille (vai mikä olikaan) siitä puuttuvasta narusta mutta en kehdannut, varsinkin kun olisin joutunut kertomaan mitä tapahtui :D Onneksi mieheni ei vähästä säikähtänyt, vielä vuosien jälkeenkin ollaan onnellisesti yhdessä ja nykyään myös naimisissa. Nykyään tarkistan aina että tamponissa on naru.
Kuin kauan sulla sit oli se tampooni siellä paikallaan? Ei mitään oireita tullut?
 
Kokemuksen syvä rintaääni
Tarkemmin ajatellen se aika on voinut olla parikin viikkoa. Ja tampooni ei olis tullut kyllä omin sormin ulos, sellaisilla isoilla pinseteillä kaiveltiin sieltä. Helpommin tulee varmaan jos on ollut vähemmän aikaa. Mutta gynet löytää kyllä kaikennäköistä naisten värkeistä että rohkeasti vaan yhteys pian gyneen. Helppo ja tuttu juttu heille vaikka ymmärrän paniikkisi :D
 
Kokemuksen syvä rintaääni
Puuhippa, mulla on oikeasti tiukat paikat, nyt jopa kahden lapsen jälkeen yhä mutta tuolloin en ollut edes synnyttänyt. Siis mies joutuu normaalioloissakin olemaan varovainen. En vaan älynnyt yhtään epäillä että sinne olis jäänyt jotain ja kyllähän sänkypuuhat työntää sitä vielä syvemmälle. En täysin ymmärrä sitä itsekään mutta niin vain kävi :D
 

Yhteistyössä