Apua :( en pärjää tuolle kolmevuotiaalle enää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syvä huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jäähyt ei meillä toiminut kauheen hyvin, en tainnut itse olla tarpeeksi määrätietoinen. Meillä paremmin toimi kehu ja palkitseminen, oli tarrataulu käytössä.

otin kolme asiaa joissa eniten oli vaikeuksia tais olla pukeminen, syöminen ja sit ei saanu kiusata kissaa. sai aina tarran kun sai vaatteet päälle ilman taisteluja tai kun söi ruuan nousematta pöydästä jne. jokaisella oma sarake piti visssiin saada 8 tarraa ja sit sai palkinnon kun sarake täynnä esim. tikkari, jäätelö, tai aikaa äidin kanssa. Nyt ei ole enää ollut tarrat käytössä aikoihin ikää nt 4 vuotta. silloin toimi ihan hyvin kun vaan itse muisti tarran antaa kun homma sujui, ja ruoka pöydässäkin saatoin ensin vedota tarran saamisen ja sitten vasta jäähyllä komentaa.

kannattaa sopia pojan kanssa yhdessä säännöt ja palkinnot aj yhdessä askarrella tarrataulu niin tulee asiasta pojalekin tärkeä.

juu ja lahjontaa tämäkin on tiedän. ja meillä ei lastenohjelmista ollut aamulla muuta kuin haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
jäähyt ei meillä toiminut kauheen hyvin, en tainnut itse olla tarpeeksi määrätietoinen. Meillä paremmin toimi kehu ja palkitseminen, oli tarrataulu käytössä.

otin kolme asiaa joissa eniten oli vaikeuksia tais olla pukeminen, syöminen ja sit ei saanu kiusata kissaa. sai aina tarran kun sai vaatteet päälle ilman taisteluja tai kun söi ruuan nousematta pöydästä jne. jokaisella oma sarake piti visssiin saada 8 tarraa ja sit sai palkinnon kun sarake täynnä esim. tikkari, jäätelö, tai aikaa äidin kanssa. Nyt ei ole enää ollut tarrat käytössä aikoihin ikää nt 4 vuotta. silloin toimi ihan hyvin kun vaan itse muisti tarran antaa kun homma sujui, ja ruoka pöydässäkin saatoin ensin vedota tarran saamisen ja sitten vasta jäähyllä komentaa.

kannattaa sopia pojan kanssa yhdessä säännöt ja palkinnot aj yhdessä askarrella tarrataulu niin tulee asiasta pojalekin tärkeä.

juu ja lahjontaa tämäkin on tiedän. ja meillä ei lastenohjelmista ollut aamulla muuta kuin haittaa.

Kiitos vinkistä :) täytyy kokeilla!

Ja kiitos, kehu ja palkitseminen tehoavat yleensä hyvin. Kannattaa yrittää jättää kiukuttelu mahdollisimman vähälle huomiolle. Joskus pystyy ohjaamaan lapsen mielenkiinnon toisaalle, kunhan sen tekee ajoissa. Harvemmin kesken täysimittaisen kilarin enää mikään muu kiinnostaa, kuin oma raivo.

meillä toimii parhaiten pika-vauhti-aamut. tosin nekään eivät toimi täydellisesti. Laitan itseni valmiiksi ja kaikki lasten tavarat. sitten vaan pissalle ja unenpöpperössä autan vaatteet päälle. Meno on kellon mukaan ja silloin vaan mennään, oli meteli mikä hyvänsä. Meidän aamuja helpottaa se, että aamupalaa ei syödä kotona.

Väkisin pukeminen ei onnistu, mutta otan vaatteet kainaloon ja sanon, että nyt mennään. Onneksi nuorinta ei ole tarvinnut ulkorappusilla pukea kuin kerran.

Aamuista ei tulisi mitään, jos silloin olisi jäähy käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ja kiitos, kehu ja palkitseminen tehoavat yleensä hyvin. Kannattaa yrittää jättää kiukuttelu mahdollisimman vähälle huomiolle. Joskus pystyy ohjaamaan lapsen mielenkiinnon toisaalle, kunhan sen tekee ajoissa. Harvemmin kesken täysimittaisen kilarin enää mikään muu kiinnostaa, kuin oma raivo.

Tämä on myös totta. Monta kertaa olen ehkä liian myöhään yrittänyt saada poikaa kiinnittämään huomiotaan muualle,eikä se auta jos raivari on jo täysillä päällä. Aikaisemmin poika rauhoittui jos aloin laulamaan jotain tuttua lastenlaulua,nykyään tuntuu että laulan täti Moonikaa lähinnä itselleni :b

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
meillä toimii parhaiten pika-vauhti-aamut. tosin nekään eivät toimi täydellisesti. Laitan itseni valmiiksi ja kaikki lasten tavarat. sitten vaan pissalle ja unenpöpperössä autan vaatteet päälle. Meno on kellon mukaan ja silloin vaan mennään, oli meteli mikä hyvänsä. Meidän aamuja helpottaa se, että aamupalaa ei syödä kotona.

Väkisin pukeminen ei onnistu, mutta otan vaatteet kainaloon ja sanon, että nyt mennään. Onneksi nuorinta ei ole tarvinnut ulkorappusilla pukea kuin kerran.

Aamuista ei tulisi mitään, jos silloin olisi jäähy käytössä.

Ei meillä aamuisin olekaan jäähy käytössä :) Tuo sun systeemi kuullostaa hyvälle,mulla on vaan aina ahdistava tunne jos lapsen joutuu jättämään hoitoon hirveän taisteluaamun jälkeen. Sen takia olen yrittänyt venyä ja paukkua,tarpeettomastikin.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Mä oon samanlainen natsi kuin BKM. =)

:D Joo, mä olen sanonut että olen kotonamme diktaattori joka hallitsee ehdottomalla yksinvaltiudella. Kun ja jos osaa asiansa/vaatimuksensa perustella hyvin, niin tahtomansa voi saada läpi. Åbon kanssa olen samoilla linjoilla tossa, että huutamiseen auttaa usein sekin, ettei kiinnitä mitään huomiota. Siis kunhan ei potki/lyö/raavi/pure, niin mä vedän ne vaatteet niskaan niin kuin ei mitään hämminkiä siinä olisikaan. Jos itse alkaa tunteilemaan, niin lapsenkin kiukku siitä vaan pahenee, ainakaan ei meillä auta ollenkaan jos alan huutamaan muksuille. No, vanhemmalle saatan kyllä jos sanoa, että sä et vissiin sitten lähde ulos meidän kanssa?

Yhteistyössä