apua,ehkäisy petti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiinuli

Vieras
ja olen raskaana. Siis se ei haittaa yhtään että olen raskaana,mutta minulle on tehty kaksi sektiota ja tästä viimeisimmästä on vasta 8kk aikaa.pelottaa kuolenko,jos pidän tään lapsen.=(

mulle on ainakin pari tuttavaa kauhistellut jo,että arpi voi revetä ja sit jos en saa äkkii apua(asun kaukana sairaalasta) sekä minä ja vauva kuollaan.olenkin kuulllut että yhden sektion jälkeen voi raskautua nopeestikin,mutta mulla siis kaksi takana.

no lääkäreiden ohje on yleensä, että puoli-vuotta olisi odotettava ennen uudelleen raskautumista sektion jälkeen, jotta kudokset on parantuneet riittävän hyvin uutta raskautta ajatellen eli ei sulla pitäs hätää olla... Kannattaa muistaa, että raskaudessa on aina riskinsä muutoinkin vaikka tehtyjen sektioiden jälkeen riskiluvut muuttuiskin.

mikäli istukka sattuu kiinnittymään sektioarven kohdalle niin siitä voi tulla omat ongelmansa tietysti myös. Mutta mulla on monta tuttua jotka raskautuneet parin kuukaudenkin päästä sektiosta eikä mitään ongelmia siitä ole tullut.

Kuinka pitkällä raskaus on?

Kehotan käymään nyt heti gynellä, joka voi ultrata kohdun ja katsoa millaiselta kohdunseinämä näyttää. Tosin, en tiedä kuinka paljon hyötyä tästä on ennenkuin joskus rv20 jälkeen kun kohtu on selvästi kasvanut.

Jos sun kohtusi olisi ollut tokan sektion jälkeen paperinohut tai muuten vaurioitunut, olisi leikkaava lääkäri kyllä kertonut sinulle (minulle kertoi). Jos et ole saanut edes mitään suositusta odottaa pidempään ennen seuraavaa raskautta, niin olettaisin että syytä siihen ei ole ollut. Älä siis turhaan panikoi, mutta käy varmuudeksi kuulemassa gynen mielipide.

mä mietin, että uskallanko vielä raskautua uudelleen koskaan kun olen yhden kuolleen lapsen jo synnyttänyt ja kärsin sen jälkeen kovasta verenhukasta...ja nyt kun olen yhden elävän lapsenkin kotiin saanut...niin mietin, että uskallanko enää ottaa sitä riskiä että kuolis minä ja tai se tuleva lapsi. En haluaisi tuon yhdenkään jäävän puolivorvoksi. Mutta toisaalta, mistäs sitä tietää vaikka kaikki sujuiskin hyvin...tai sitten ei...

no meillä on pettänyt kyllä täysin niin,ettei mieskään ole huomannut.oli nii ylläri meille molemmille.ja lasta ollaan kummatkin haluttu vielä jossakin vaihees,muttei näin pian.

Yhteistyössä